Tips om zoon te leren zich rustiger te voelen in groep?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door laravelk, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Onze zoon is een heerlijk kind, een echte knuffelaar en kletskous. Thuis gaat het sinds we naar het platteland verhuisd zijn heel goed. Hij is rustig en helemaal in zijn element. Echter, op de psz en bij peuterzwemmen is het een stuiterbal van heb ik jou daar op een manier die andere kinderen duidelijk stoort. Hij vliegt van hot naar her, roept, schreeuwt, danst, springt en lijkt niet te kunnen luisteren naar wat de juf zegt. Ook is hij behoorlijk opdringerig in het contact met de juffen en heeft altijd het hoogste woord.
    Ik word er soms zo verdrietig van, als het druk om hem heen is, is hij zichzelf niet meer. Ook in winkels is er geen land mee te bezeilen. Hij begint te zingen en te dansen, rondjes te draaien.. het lijkt alsof hij alle drukte om hem heen in zich opneemt en dat op explosieve manier tot uiting komt.
    De psz herkent dit en vindt hem ook nogal ongeremd in zijn gedrag.
    Heeft er iemand tips om hem te helpen de rust te bewaren?

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Overigens is het gedrag nu nog redelijk schattig maar hoe lang nog? Dat baart me wel zorgen.

3. misa

misa Niet meer actief

Och wat vervelend... Ik snap goed dat je dat erg sneu vind. Ik herken het ook wel. Mijn dochter is ook snel omgeslagen in drukte. Alleen is zij dan niet te genieten, huilt, moppert, schreeuwt... Alsof ze alle prikkels helemaal niet aan kan.
    Ik heb dan ook weinig tips voor je. Het enige wat wij doen is haar duidelijk van te voren uitleggen wat er gaat gebeuren en wat wij van haar verwachten.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoon had het ook altijd moeilijk in gezelschap maar dat is met het naar school gaan snel beter gegaan. Nog altijd is hij prikkelgevoelig en daar moeten we goed op voorsorteren maar nee, hij is niet meer een of ander ongeleid projectiel! Dus wie weet...??? :)

Ik moet wel zeggen dat zoon het niet had op het kinderdagverblijf of andere omgevingen die hij wel kende. Hij was vooral erg druk en ongeremd in omgevingen die hij nog niet kende of waar heel veel mensen waren (Artis bijvoorbeeld op een zonnige dag)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.072
    3.863
    113
    Alsof je mijn zoon beschrijft!
    Inderdaad, als ukkie vinden mensen het wel grappig of schattig, maar op een gegeven moment vonden ze hem toch wel irritant worden. Ik werd er af en toe gek van hoor.
    Thuis kon hij heerlijk rustig spelen, lekker met lego bouwen, in de tuin spelen, kleien etc. Zodra mijn dochter bijv. kinderen te spelen had, sloeg hij om, klieren of juist de clown uit hangen, opdringerig etc.
    Hier ging het op de psz al wat beter, maar het is op de kleuterschool na een maand of twee echt flink verbeterd.
    Echt heel rustig zal hij volgens mij nooit worden in een groep, maar het geeft geen problemen in de klas, de juf geeft ook aan dat hij flink moest wennen, maar het nu prima doet in de groep.

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik hoop het van harte :D

Deel Deze Pagina