Wanneer houdt hummel op m'n boobs als voedingsbron te zien???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mijkeltje, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hallo mede-moeders... Als kunstvoedende mamma breek ik even in hier, omdat niemand mijn vraag in de afdeling KV weet te beantwoorden...

Nu bedacht ik me ineens dat jullie wellicht 't antwoord wel weten...

Ik had 't volgende geschreven:
    Prachtig natuurlijk dat m'n twee maanden oude dochter instinctief m'n boobs herkent als 'hee, da's iets waar voeding uit zou moeten komen', maar ik geef kunstvoeding... Al vanaf haar geboorte...

Dus 't bevreemdt me wat dat ze nog steeds een zogeheten snuffelreflex heeft in die regionen.. Mijn oudste heeft dat nooit zo sterk gehad toen ze eenmaal kunstvoeding kreeg (zij heeft wel eerst BV gehad..)

't Maakt me niet uit hoor, 'k vind 't wat sneu voor haar, dat wel.. Maar ik vraag me wel af of er misschien dames zijn die 't herkennen bij hun hummeltjes?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik geef dan wel bv, maar ook vlak na een voeding even knuffelen kon niet zonder dat er gelijk gezocht werd. Eigenlijk vond ik dat best een beetje irritant. Het zoeken (snuffelen) is na een tijdje (maand of 3-4 geloof ik ) vanzelf overgegaan.

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier is dat ook zo.. als ik haar op mijn armen leg.. komma houding.. dan gaat ze steevast zoeken...zet ik haar recht op tegen me aan dan is t ook prima.. dus dat doe ik dus...

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ah, ik elk geval fijn dat er wat herkenning is... Blijkbaar is 't dus gewoon een heel sterk instinct bij Hanne...

Hier heeft ze 't wel in zo'n beetje elke houding, ze worstelt zeg maar net zo lang tot ze in de buurt van m'n borsten uitkomt...

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook in elke houding, zelfs bij mijn man. Als ik hem over de schouders had voor een boertje, zat hij alweer te wroeten.

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, hier schumelt ze ook net zo lang tot ze omlaag zakt en inderdaad, ze doet 't net zo goed bij mijn man als bij mij...

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is een heel natuurlijke reflex bij kinderen. En niet alleen bij mensenkinderen. Neem maar eens een kitten of pup op schoot als je een wollige trui aanhebt...ze zitten meteen ergens bij je ellebogen te zoeken.

Ook al geven je borsten geen melk, ze geven wel de melkGEUR af, en je kind gaat daar van nature op zoek. Zou raar zijn als een baby dat niet deed!

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    O joh, ik heb truien gehad die helemaal suf gezogen zijn door m'n kat, toen ie nog een kitten was.. :D

Ik heb natuurlijk ook wel door dat 't een natuurlijke reflex is, maar ik vraag me af hoe lang die reflex blijft bestaan..

Ik ken iig katten die er nooit meer helemaal vanaf komen... ;)

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn dochter van bijna vier vind ze nog steeds mateloos interessant hoor. Zit ze bij me op schoot, HUP verdwijnt weer een handje in mijn decollete. En zij heeft nooit bv gehad. Ik maak er niet zo'n probleem van, al heb ik liever niet dat ze het en plein public doet.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Haha, hier hebben we er zo één...ze kan bij zichzelf aan de tepels sabbelen...haar dochter van meer dan een jaar sabbelt ook nog bij haar. Dus zitten ze samen.....zij aan zichzelf en de andere kat ook aan haar...

Deel Deze Pagina