Hoe gaat dat eigenlijk? Onze knul heeft nu nog de babyfoon op zijn kamer, zodat we goed in de gaten kunnen houden of hij niet gaat spoken ipv slapen Maar als er wat is komt hij gewoon naar ons toe, dus wat dat betreft is een babyfoon voor hem niet meer noodzakelijk. Eigenlijk vind ik het zonde geld om nog een babyfoon aan te schaffen straks, als de baby in zijn eigen kamer gaat slapen. Eerste maanden slaapt ie toch in wieg naast ons bed. Hoe hebben jullie dat gedaan? Tegen de tijd dat baby naar eigen kamer gaat is hij al bijna 4 jaar. Dus wel oud om nog een babyfoon in zijn kamer te hebben, toch?
Onze dochter heeft helemaal geen babyfoon in haar kamer. Die hebben we al na een paar maanden uit haar kamer gehaald. We kunnen prima horen of ze slaapt of dat ze bijvoorbeeld huilt. Zou zeker niet bij een kindje van bijna 4 een babyfoon op de kamer zetten.
Ik hoor ook heel goed wanneer hij huilt hoor, maar niet wanneer hij heel stilletjes zijn bedje uit sluipt Vandaar dat ie er nog staat. En als er midden in de nacht iets is dan komt ie sowieso wel gewoon naar ons toe, dus daar is ook geen babyfoon voor nodig. Denk dat ik hem begin volgend jaar maar weghaal. Ik blijf sinds een tijdje toch nog een half uurtje boven als hij naar bed is gegaan, dus dan weet ik dat hij slaapt als ik naar beneden ga. Sluiprisico is dan nog nihil
Ik zou geen babyfoon meer bijkopen. Met bijna 4 jaar lijkt het mij overbodig. Wij hebben er straks wel 2. Maar mijn zoontje loopt nog niet, kan niet zelf naar beneden komen en omdat we in een zeer goed geïsoleerd huis wonen horen we hem ook niet huilen als we beneden zijn. Mocht je toch een babyfoon missen heb je er zo een bijgehaald.
Hier hebben wij sinds de verhuizing helemaal geen babyfoon meer boven ( 2 en 4 jaar jong zijn ze ) het is gehorig genoeg doordat we geendeur tussen boven en de woonkamer hebben.
Ligt eraan hoe gehorig het bij jullie is. Gewoon uitproberen dat een op jullie oudste zijn kamer aan het praten is en de ander beneden in de kamer zit of je dat hoort. Wij hebben wel een tweede aangeschaft want we hoorde het echt niet. Kan jullie peuter trouwens zelf van zijn kamer af komen voor hulp. Dan is het ook minder nodig
Ja ik zou dat echt niet doen. Wij hebben ook echt niet altijd een babyfoon in de kamer van de kids staan. Alleen als we even bij de buren zijn tijdens een slaapje, of 's avonds, of als de buurvrouw met de babyfoon oppast. Verder gebruik ik hem niet voor de rest van de tijd. Sommige dingen moet je niet willen weten Dus nee, ik zou zeker geen tweede nemen. Als wij nu bij de buren zitten, met twee kids boven, staat de babyfoon gewoon op de overloop. Theoretisch kan hij op hun kamer, ze slapen bij elkaar, maar ik wil niet dat ze spontaan bedenken dat ze er aan kunnen prutsen. Maar zelfs toen ze apart sliepen was het prima te horen vanaf de overloop, dus is dat ook niet zo'n punt.