Hallo allemaal Ik ben in overweging de Mirena-spiraal ingebracht te krijgen. Mij gaat het dan alleen om het niet meer, of volgens mijn gyn 'nooit meer' ongesteld te zijn/worden. Nu sprak ik er laatst met iemand over die had er een korte ervaring mee gehad en zei dat ze soms, onverwacht, wel ongesteld werd. Wat is jullie ervaring hiermee ? Word je nu wel of niet ongesteld met die spiraal ?
Ik had elke maand wel een bloeding, al is dat niet te vergelijken met mn echte menstruatie qua bloedverlies. Het was dus wel veel minder tijdens de mirena, maar nooit helemaal weggeweest. Maar sommige vrouwen worden inderdaad niet meer ongesteld. Even afwachten dus, iedere vrouw reageert er anders op.
De eerste drie maanden heb ik voortdurend bloedverlies gehad, daarna ongeveer vier maanden niks. Daarna werd ik elke 5 weken ongesteld....
Ik heb elke 5/6 weken echt een ongi (wat mijn normale cyclus zonder anticonceptie ) ook zou zijn en dat vind ik al beter dan continu bloeden (wat ik heb met andere anticonceptie)
Mirena is bij iedereen anders. Bij de een totaal geen doorbraakbloedingen, bij de ander dagelijkse bloedingen...geen peil op te trekken.
Ik ben met de spiraal de eerste 2 maanden constant ongie geweest al werd het steeds minder. Toen 1,5 jaar gewoon iedere maand een dag of 4 licht en daarna niet meer. Het is echt heel verschillend hoe iedereen erop reageert.
vanaf dat ik hem had ben ik zo'n 2x per jaar een dagje heel licht ongesteld geweest. dus eigenlijk te verwaarlozen.
Ik elke 2 weken 2 weken lang. M'n zus al 1 jaar niet meer.. Ik heb hem om deze reden eruit gehaald werd er dol van. Ook was m'n libido 0
Ik ben tot nu toe gewoon steeds elke maand ongi geweest. De eerste twee keer wel erg veel bloedverlies en dat neemt elke keer wat af, nu licht bloeden. Heb wel bijna elke dag spotting
Bij mijn 1e mirena heb ik 6 weken gevloeid, daarna helemaal niet meer. Nu bij mijn 2e mirena, 3 maanden gevloeid. En nu bijna 1½ jaar later af en toe wel "ongesteld". http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf
na het plaatsen 3 dagen bloedverlies, nu elke maand een ongesteldheid (licht) die ruim een week duurt, maar ben nu 3 maanden bezig, las dat mensen ook weken kunnen vloeien na het plaatsen, dus weet nog niet hoe het gaat lopen.
Ik heb toevallig mijn spiraaltje eruit laten halen ivm 2de kindje maar ik heb hem 4 jaar gehad en ben super enthousiast. Ik heb nog even met mijn huisarts hierover gesproken en zei zij dat ongeveer 10% van de vrouwen ongemak voelen en de rest bijna niet meer ongesteld worden. Zelf was ik om de 4-6 weken 1 dag minimaal ongesteld. Ik voelde dat de dag ervoor aankomen. Ik zou het je sterk aanraden en nadat ik mijn tweede kindje heb (hop hoop) neem ik er zeker weer 1
Ik heb hem nu geloof ik een maand of 4 en ben nu elke 4 weken 2 weken ongesteld. Als het niet snel beter wordt laat ik hem eruit halen.
ik denk echt dat je pas weet wat het voor je doet als je hem daadwerkelijk hebt. Het idee om niet meer te vloeien leek mij ook wel wat, maar de eerste 2 keer was het 2 weken lang een bloedbad. Nu wel minder, maar toch wel gewoon maandelijks ongesteld, dus tja
Met de mirena tussen nummer 1 en 2 nooit ongesteld geworden en mirena na nummer 2 ineens wel gewoon ongesteld elke cyclus, wel minder gelukkig.
De eerste 3 maanden zowat continue maar daarna totaal niet meer wel erg fijn. Ik vraag me nu alleen nog af of dat geen kwaad kan? Ik dacht dat je toch wel af en toe ongesteld moet worden?
Hier ook gewoon elke maand ongi geweest ( en best wel veel), eruit laten halen door cystes en pijn. @vruchtje je hoeft niet perse ongi te worden met mirena (daar is hij eigenlijk voor )