Mirena-spiraal ben je nooit meer ongesteld of soms nog wel ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mel, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Hallo allemaal

Ik ben in overweging de Mirena-spiraal ingebracht te krijgen.
    Mij gaat het dan alleen om het niet meer, of volgens mijn gyn 'nooit meer' ongesteld te zijn/worden.
    Nu sprak ik er laatst met iemand over die had er een korte ervaring mee gehad en zei dat ze soms, onverwacht, wel ongesteld werd.

Wat is jullie ervaring hiermee ? Word je nu wel of niet ongesteld met die spiraal ?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik had elke maand wel een bloeding, al is dat niet te vergelijken met mn echte menstruatie qua bloedverlies. Het was dus wel veel minder tijdens de mirena, maar nooit helemaal weggeweest.

Maar sommige vrouwen worden inderdaad niet meer ongesteld. Even afwachten dus, iedere vrouw reageert er anders op.

3. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste drie maanden heb ik voortdurend bloedverlies gehad, daarna ongeveer vier maanden niks. Daarna werd ik elke 5 weken ongesteld....

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik heb elke 5/6 weken echt een ongi (wat mijn normale cyclus zonder anticonceptie ) ook zou zijn en dat vind ik al beter dan continu bloeden (wat ik heb met andere anticonceptie)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mirena is bij iedereen anders. Bij de een totaal geen doorbraakbloedingen, bij de ander dagelijkse bloedingen...geen peil op te trekken.

6. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik ben met de spiraal de eerste 2 maanden constant ongie geweest al werd het steeds minder. Toen 1,5 jaar gewoon iedere maand een dag of 4 licht en daarna niet meer. Het is echt heel verschillend hoe iedereen erop reageert.

7. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    vanaf dat ik hem had ben ik zo'n 2x per jaar een dagje heel licht ongesteld geweest. dus eigenlijk te verwaarlozen.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik elke 2 weken 2 weken lang.
    M'n zus al 1 jaar niet meer..

Ik heb hem om deze reden eruit gehaald werd er dol van. Ook was m'n libido 0

9. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is bij iedereen anders. Ik werd na 3 maanden niet meer ongi

10. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik ben 1 x in de 6
    Weken 1 dag ongesteld
    Wat een heerlijkheid, ik raad het je aan!

11. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik ben tot nu toe gewoon steeds elke maand ongi geweest. De eerste twee keer wel erg veel bloedverlies en dat neemt elke keer wat af, nu licht bloeden. Heb wel bijna elke dag spotting

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij mijn 1e mirena heb ik 6 weken gevloeid, daarna helemaal niet meer.

Nu bij mijn 2e mirena, 3 maanden gevloeid. En nu bijna 1½ jaar later af en toe wel "ongesteld".

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf

13. Sijke

Sijke Bekend lid

na het plaatsen 3 dagen bloedverlies, nu elke maand een ongesteldheid (licht) die ruim een week duurt, maar ben nu 3 maanden bezig, las dat mensen ook weken kunnen vloeien na het plaatsen, dus weet nog niet hoe het gaat lopen.

14. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik heb toevallig mijn spiraaltje eruit laten halen ivm 2de kindje maar ik heb hem 4 jaar gehad en ben super enthousiast.
    Ik heb nog even met mijn huisarts hierover gesproken en zei zij dat ongeveer 10% van de vrouwen ongemak voelen en de rest bijna niet meer ongesteld worden. Zelf was ik om de 4-6 weken 1 dag minimaal ongesteld. Ik voelde dat de dag ervoor aankomen.
    Ik zou het je sterk aanraden en nadat ik mijn tweede kindje heb (hop hoop) neem ik er zeker weer 1

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    ik wordt nog wel elke maand ongesteld maar gelukkig veel minder ook minder (bekken)klachten

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb hem nu geloof ik een maand of 4 en ben nu elke 4 weken 2 weken ongesteld. Als het niet snel beter wordt laat ik hem eruit halen.

17. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    ik denk echt dat je pas weet wat het voor je doet als je hem daadwerkelijk hebt. Het idee om niet meer te vloeien leek mij ook wel wat, maar de eerste 2 keer was het 2 weken lang een bloedbad. Nu wel minder, maar toch wel gewoon maandelijks ongesteld, dus tja

18. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Met de mirena tussen nummer 1 en 2 nooit ongesteld geworden en mirena na nummer 2 ineens wel gewoon ongesteld elke cyclus, wel minder gelukkig.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    De eerste 3 maanden zowat continue maar daarna totaal niet meer wel erg fijn:). Ik vraag me nu alleen nog af of dat geen kwaad kan? Ik dacht dat je toch wel af en toe ongesteld moet worden?

20. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook gewoon elke maand ongi geweest ( en best wel veel), eruit laten halen door cystes en pijn.

@vruchtje je hoeft niet perse ongi te worden met mirena (daar is hij eigenlijk voor ;))

Deel Deze Pagina