Ervaringen trampoline binnen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chikai, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Beste allemaal,

Wie heeft er voor mij tips of ervaringen over een trampoline binnen?
    Wij hebben een te kleine tuin voor buiten een trampoline.
    Toch vinden de kinderen het erg leuk om te springen op de trampoline wanneer we deze lenen van de speel-o-theek.
    We willen nu graag een trampoline geven voor de verjaardag van de oudste (5 jaar).
    Maar welke? En hoe groot?
    En met name; welke springt goed???

Ervaringen en tips zijn zeer welkom!

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    de enige trampoline die ik binnen zou zetten zijn die mini trampolines.. of je moet een echt hoog plafond hebben.. je kan hem nl niet ingraven binnen... dus staat die hoog op de poten...

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dat zo wie zo. Ik zoek echt geen grote trampoline doe hoog op poten staat. Dat lijkt me logisch!
    Maar ik zoek dus ervaringen van mensen met zo'n kleinere trampoline....
    Welk merk met name wat goed springt?

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Is wel een hele goede vraag. Ik heb zo'n kleintje gekregen van en buurvrouw. Die heeft hem ooit gekocht voor haar bekkenbodemspieren, fysiotherapeutisch zeg maar. Dat is dus niet voor plezier springen zal ik maar zeggen en heeft dan ook hele slechte vering. Je bounced heen en weer maar te weinig vering voor de kids om op te springen. Ik neem aan dat er ook mini trampolines echt voor kids zijn en die dus ondanks dat ze klein zijn, toch minder strak zijn gespannen. Wel goed in verdiepen!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    M'n zoon heeft z'n been op 3 plekken gebroken toen hij z'n enkel verzwikte op de trampoline en hierbij z'n beentje verdraaide. Zat tot z'n lies in het gips en loopt nu na 3 maanden soms nog raar.

Op de seh en de gips verband meester gaf aan dat er door trampolines heel veel gebroken beentjes zijn. En nog erger; onder de trampoline kruipen terwijl er een kind op springt.

Hier zou er dus qua veiligheid nooit een trampoline komen!

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik blijf er juist bij voor de veiligheid en daarom komt de trampoline ook in de woonkamer te staan, zodat we er toezicht op hebben. We hebben al zeer geregeld de trampoline van de speel-o-theek geleend, en de kinderen weten heel goed wat de afspraken zijn.
    Overal zit gevaar in, je kunt ook je been breken als je verkeerd van een stoepje stapt of met een slaapvoet uit een stoel omhoog komt...

Me overal goed in verdiept.... resultaat: We hebben een flexbounce trampoline besteld. Mocht er iemand over een weekje of wat nog ervaringen willen horen, dan stuur maar een pb.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn man stond er zelfs bij toen mn zoontje zn been brak, zoon sprong toen niet eens maar verzwikte zn enkel, verdraaide toen zn knie en door de val heeft hij zn been op 3 plekken gebroken. Je verzint het niet en voorkomt het ook niet - behalve in ons geval dus absoluut geen trampoline! Maargoed, als het voor jullie een uitkomst is om zo'n ding in je woonkamer te hebben staan zal het vast geslaagd zijn!

Deel Deze Pagina