zoontje blijft niet onder het dekbed liggen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje slaapt nu enkele maanden in een 1persoonsbed. Gaat supergoed maar onder het dekbed blijven liggen is onmogelijk.
    het is net een hondje wat 50 rondjes maakt in zijn bed per nacht.
    hij vind het heerlijk om ingestopt te worden en zegt zelf ook 'beentjes onder het dekentje' maar zodra ik de kamer uitloop ligt hij al erop. Beentjes zijn onder het dekbed maar hij zit en buigt zich dan voorover :) en als hij slaapt draait hij alle kanten op.

Slaapzak lijkt me gevaarlijk. Hij komt me s'ochtends halen als hij wakker word of gaat op de gang staren naar weet ik veel wat. Zeg hem elke dag dat hij in bed moet blijven liggen en me moet roepen jaar ik krijg het hem niet afgeleerd.

1x heeft hij overdag het traphekje open gekregen. Daarom vind ik een slaapzak toch gevaarlijk. Stel ik hoor hem eens niet en hij krijgt het traphekje open.

Iemand tips voor de aankomende winter?

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Op de slaapzak na, helaas geen tips.
    Misschien een ander traphekje? Of met een slaaptrainer leren wanneer hij uit zijn bed mag komen?
    Ik lees wel even mee want heb hetzelfde probleem.

De oudste is net 3 geworden en slaapt al zo'n anderhalf jaar in een groot bed.
    Alleen onder dedekens blijven doet hij niet.
    Vorige winter gewoon een slaapzak aangedaan. In de zomer zonder.
    Nu wordt het weer wat kouder en vroeg hij zelf om een slaapzak.
    Eigenlijk vind ik hem daar te groot voor en moet hij toch leren onder de deken te kruipen als hij het koud heeft.
    Maar tot nu toe lukt dat gewoon niet. Ik vind het ook sneu dat hijhet koud heeft, dus gister toch maar een slaapzak aangedaan ;)

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Wij hadden hetzelfde probleem vorige winter. Dus onze zoon heeft de hele winter nog met slaapzak geslapen.
    De hele zomer geoefend met het dekbed (zonder slaapzak dus) en dekbed overdwars gelegd, dus aan 2 kanten onder het matras gestopt. Regelmatig lag hij er gewoon weer bovenop. Later wisselde hij steeds van kant en inmiddels heeft hij het goed door en kruipt hij er netjes onder.
    Wel wisselt hij nog regelmatig van kant maar hij is in ieder geval lekker warm 's morgens en blijft eronder (i.p.v. bovenop).
    Dus gewoon blijven oefenen. Het heeft hier een jaar geduurd en uiteindelijk is het kwartje gevallen.
    Nu moeten we nog oefenen met het dekbed op de normale manier want op een gegeven moment wordt hij te groot voor het dekbed overdwars en gaan zijn voetjes eronderuit komen. Maar dat is weer een project voor volgende zomer :D

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hahaha annalise.

Ik dacht al aan een onesi of hoe noemt dat? Maar dan krijg je het plasprobleem. Overdag geen ongelukjes dus binnenkort ook snachts de luier proberen uit te laten en het lijkt me zo koud als die onesi helemaal uit moet om te plassen.

Of heeft iemand tips voor extra warme pyjama's?

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Slaaptrainer heeft geen nut. Zijn biologische klok is heel erg sterk. Voor 7u word hij nooit wakker. Mijn biologische klok is wat anders, ik zet al mn wekker uit en slaap verder. Word wel wakker van hem.

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Dat zelfde probleem heb je dus met een slaapzak. Wij zijn dus ook pas deze zomer begonnen met luier uit in bed. Hij kon zelf naar de wc om te plassen maar kreeg die slaapzak niet uit (en aan).

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze jongste slaapt vaak in een warme (panda ;)) onesie, zo schattig! Bij plassen moet ik uit inderdaad, is even koud maar daarna weer lekker warm toch :)

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Leren slaapzak uit te doen is misschien nog de makkelijkste oplossing :)

9. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Fleece pyjama uit 2 delen, volgens mij heb ik die ooit bij de Wibra gekocht.

Mijn zoontje had dit ook rond die leeftijd, het gaat vanzelf een keer over, hij is nu bijna 6 en slaapt de hele nacht onder z'n deken.

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn dochter had dit ook rond 3 jaar. Ik heb haar geen slaapzak meer aangedaan omdat ze net nacht zindelijk was , haar bed uit kwam en inderdaad soms perongeluk het hekje open kreeg.

Mijn ervaring : als ze het echt koud kreeg werd ze wel wakker , riep ons en ik stopten haar in en meestal bleef ze dan gek genoeg wel er onder liggen. Maar eerlijk : meestal lag ze overal behalve onder deken en sliep ze de hele nacht door. En van de een op andere dag was het ook over , al is het nog een woeler. Maar ze kreeg steeds beter zelf de deken over zich heen.

Had haar wel een dikke pyjama aan gedaan.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekkere pyjama, en dan 't gewoon laten gaan; mijn oudste trok al snel gewoon de deken weer over zich heen en werd ook beter in het woelen onder een deken ipv er op ;)

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Welke pyjama's zijn echt lekker warm?
    name it heeft wollen pyjama's maar dat zijn onesies. Verder als ik bij google intyp wollen pyjama's zijn dat ook onesies.
    nu heeft hij er van next direct. Die zijn voor nu goed maar voor de echte winter niet denk ik. Dan koelt het boven toch goed af. 13/15graden schat ik.

Ik moest net zelfs zijn knuffel goed onderstoppen maar ik ging de kamer uit en,... ;)

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hmm ik ben denk ik een slechte mama... Mijn kinderen willen geen pyjama aan, enkel ondergoed. Jongste deed ook eronder uit gaan maar als hij het koud kreeg ging hij er zelf onder weer..... 😂

Hij riep wel eens, mamaaaa koud! Ik via de babyfoon, kruip maar eronder.... Had hij zo door trouwens 😁

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hema heeft ook wat dikkere pyjama's. Volgens mij is dit er een maar kan het niet goed zien op het plaatje

Bijgevoegde bestanden:

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier slaapt ze nog steeds in haar slaapzak in eenpersoonsbed.
    Als ze wakker is doet ze die uit en roept ze ons.
    Daarbij heeft ze een bamboe pyjama aan en slaapzak is van ergo pouch ideale combinatie.
    Hier loopt ze trouwens ook gewoon met de slaapzak.
    Traphekje wat je hebt gauw wegdoen en een fatsoenlijke kopen Traphekje die wij hebbeb krijgt een peuter echt onmogelijk open.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
  17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou geen probleem van maken en gewoon goede pyjama kopen: wol (joha bijv), bamboo (ergopuch) of koeka of dergelijke dikke en warme. Sokkes aan en moet echt niet te koud zijn. Als toch koud kan hij toch zelf dekbed overheen doen. Blijkbaar erh koud heeft hij toch niet.

We hebben zelf traphekje lindeman erg goede maar mijn dochter kan elk traphekje open doen ook ;)) dus ik zou slaapzak zeker niet doen.

18. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Mijn zoon blijft ook niet onder zijn dekbed liggen. Sinds de zomer in een groot bed, en meteen slaapzak weg gelaten. Hij slaapt hartstikke goed, maar wel bovenin z'n bed boven het dekbed. Nu dek ik hem 's avonds nog ff een keer toe voordat we gaan slapen. Maar hij kruipt er toch weer onderuit. Voor nu is het geen grote ramp, maar straks in de winter krijgt hij het dan wel koud. En ik wil hem eigenlijk de slaapzak niet aan doen, want hij slaapt al zo'n poos zonder. Wordt dan ook verwarrend. Ik ben wel benieuwd of hij uiteindelijk zelf toch eronder zal kruipen als hij het koud krijgt, of niet.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

#19 sydneys, 24 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2015
    Bouclefluweel is lekker warm he ? Zijn kortingen bij petit bateau.
    Anders koop ik zo 1 pyjama. En een wollen hemdje ofzo voor als die in de was ligt :)

20. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hier van moet ik hard op lachen haha😂😂had ook wel iets van mij kunnen zijn hahhaha😂

Deel Deze Pagina