Ik heb vandaag voor de tweede keer de 20 weken echo gehad. Het kindje ligt met zijn hoofd naar beneden, heel laag. Alles ziet er goed uit, maar ze krijgen het in deze positie niet voor elkaar het hoofdje te meten en de hersenen zorgvuldig te bekijken. Springen, huppelen, draaien etc. Werkt helaas niet, hij beweegt zijn hoofdje wel maar ligt te ver weg om een goede meting te kunnen verrichten. Nu word ik doorgestuurd naar het ziekenhuis waar het met betere apparatuur hopelijk wel lukt. Vandaag konden ze gelukkig al wel de hersens zien en de symmetrie enzo zagen er goed uit, maar zonder duidelijker beeld en meting mogen zij daar geen officiële uitspraken over doen. Helaas dus! Waarschijnlijk kan ik morgen of overmorgen opnieuw terecht. Iemand ervaringen? Draait het kindje nog?
Grote kans dat ie nog alle kanten op gaat draaien Ik heb wel ervaring met metingen die te onbetrouwbaar waren ivm positie kind. Bij de gyn lukte het wel wat beter dan bij de verloskundige (Verloskundige had tussen 2 echo's te grote verschillen en het was onwaarschijnlijk dat t door kind zelf kwam). Ik heb ook maar 1 mooie echo foto en profil. Heb met al die echo's maar 1 keer zijn neus en mond gezien. De rest was vooral lang peuren en zoeken om hem zo goed mogelijk in de meetcirkel te passen (en dat viel tegen). En heb nog 1 foto van een voet haha. Was hopeloos verder Ze zeiden al, laat maar geen 3d echo maken, zonde van t geld
Maar bij jou lag hij dus ook met het hoofd omlaag? Ik vind het vooral gewoon balen. Ik wil zo graag horen dat alles goed is. Ze zei: ik zie allemaal goede dingen maar zo lang ik niet officieel kan meten mag ik daar geen conclusies aan verbinden...
Bij mij ging ze wel meten, ook al was t niet correct en paste de schedel niet in het ovaal. Leverde hoop stress op bij mij dat ze het wel deed. Buikje idem. Buikje was klein en hoofd groot, dus contrast was heel groot en was dus onterecht. Ze had beter geen meting kunnen doen wat dat betreft.... voelde als een afwijking voor mij terwijl t een afwijking in meting was. Hij lag toen met hoofd naar beneden en ook nog met zn lijf het blokkeren (en ook bij de gyn gebeurde dit) je zag door de schedel heen zn hart kloppen zeg maar en de ribben. Dus was ook echt heel vreemd om te zien.
Oké ja bij mij ligt ie met hoofd omlaag en neus bijna tegen borstkas aan zegmaar. Hij beweegt wel maar haalt zijn hoofd niet uit het ‘holletje’ zegmaar. Maar behalve het meten van het hoofd, wat moeten ze nog meer kunnen zien bij het hoofd?
Ik had een stuiterbal, ze lag geen tel stil. Heb daar bijna 45 minuten gelegen Misschien op je kop staan
Toen wij paar weken terug bij de 20 weken echo waren, lag de baby met z'n kontje zo diep in het bekken dat de echo scopiste het ruggetje niet goed kon bekijken / meten. Toen zei ze ook eventueel nog een keer terugkomen en als het dan nóg niet te zien is dan moet je officieel doorgestuurd worden. Gelukkig na wat kunstjes liet de baby zich goed zien toen.. Denk dat het puur de regelgeving is. Ook al ziet alles er verder goed uit, als ze 1 dingetje niet goed kunnen meten dan word je na een 2e keer doorgestuurd. Dus verder niks om zorgen om te maken.. Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis het wel goed zien of is de baby anders gaan liggen