Ervaringen typcursus Donald Duck

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 21 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Voor de oudste hebben we destijds een typcursus bij pica typen gedaan, beviel heel goed.

Maar nu is onze jongste mega donald duck fan, dus ik weet zeker dat hij dat het leukste zou vinden. Maar we kiezen daar alleen voor als het net als pica typen ook echt een fatsoenlijke cursus is.

Iemand met ervaring?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons hebben ze een Ducktypen-licentie van school. Mijn zoontje is er gek op. Hij kan het account ook thuis gebruiken en dat wil hij ook meerdere keren per week.

Mijn oudste heeft destijds op school een andere typcursus gedaan en eigenlijk leek dat er heel erg op , maar dan met een ander “neutraal” poppetje ipv Donald Duck. Volgens mij hebben ze hem er later gewoon ingeplakt.

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Mijn ene zoon heeft hem gedaan. Was bij ons geen succes. Onze zoon bleek dyslexie te hebben. Dat is pas laat getest
    Er zit wel een stand voor dyslexie op deze cursus, maar dat werkte bij hem niet.

Het ziet er heel leuk uit hoor. Het probleem zat bij hem denk ik dat de woordjes die getypt moeten worden bijv. Op autootjes staan die over het scherm van de ene kant naar de andere kant rijden. Voor iemand met dyslexie is lezen al lastig zat en als dan je woordje ook nog eens beweegt is dat extra lastig.

Hij heeft uiteindelijk zijn diploma niet gehaald.

4. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ik lees mee want onze oudste wil graag Donald duck typen. Maar hij is 8, dat is nog best jong toch? Wanneer laat je dat ongeveer doen?

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Mn jongste heeft de Duck typecursus gevolgd. Ging prima! Ze heeft deze gevolgd toen ze in groep 6 zat.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hangt denk ik helemaal van je kind af. Hier een 8 jarige in groep 6. Hij krijgt het vanuit school aangeboden dit jaar en vind het onwijs leuk om te doen. Is er ook trouw in, doet het een paar keer per week (ze werken er ook op school aan).

Overigens geen ervaring met Donald duck, hier is het typeworld.

Havermout vindt dit leuk.
  7. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ik vroeg het net aan mijn oudste en hij verteld dat ze het in groep 6 gaan doen. Dus ik wacht nog even :)

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja groot gelijk, ideaal als ze het vanuit school aanbieden hoor!

Havermout vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina