Hoi Meiden, Ik zit in dubio, wel of geen utrogestan. Ik heb vandaag de IUI gehad en heb een recept mee gekregen voor utrogestan i.v.m. mijn korte cyclus. De gyn van vandaag vond het eigenlijk niet nodig dat ik deze zou gebruiken. Een andere gyn zei dat het nooit is bewezen, maar geen kwaad zou kunnen. Ik werd tot nu toe op dag 9 na de IUI ongi. (nu hoppelijk helemaal niet natuurlijk). De gyn van vandaag zei dat 9 dagen nog niet heel extreem was. Zijn voorkeur gaat er in ieder geval niet naaruit. Wat zal ik doen? Liefs Vlinderr
Ik zou het nemen, het zorgt er nml ook voor dat je baarmoederslijmvlies in optimale conditie word/blijft. verder kan het geen kwaad om te gebruiken, en heeft uk meer tijd om zich in te nestelen.
De enige reden waarom ik het niet zou doen is doordat ik vaak lees dat mensen er veel bijwerkingen van krijgen, zoals vermoeidheid etc. Klopt dat, of is dat weer per persoon verschillend? (ik kan echt geen vermoeidheid gebruiken momenteel,zit middenin een project waar al mijn energie naaruit gaat ) Ik vraag me af of het dat dan waard is??!
En volgens de gyn moet ik morgen of overmorgen beginnen, klopt dat? Ik heb 60 tabletten gekregen 3xdaags 2 tabletten/zetpillen
Ik moest gelijk de dag van eisprong beginnen. Ik moest 2x 200 mg opsteken vaginaal. (2x2bollen) Hier helemaal geen last gehad van bijwerkingen, dat verschilt ook per persoon.
Ik moest het 14 dagen gebruiken, kreeg de eerste week wel hele zere borsten en de 2de week nam dat weer af.
utrogestan, kan geen kwaad, zou het wel gebruiken, ik had na enkele dagen al echt een dikkere baardermoederslijmvlies, en dit bevordert de innesteling. ik moest 's middags beginnen met de utrogestan. voorschrift was 3x dgs 2 capsules vaginaal inbrengen. kosten idd voor eigen rekening, geloof 2.80 per doosjes. als je het voorschrift van je gyneacoloog niet vertrouwd zou ik even contact opneme n met je kliniek, dan is je onzekerheid ook weg. succes met de wachtweken en ik hoop voor jou op een mooi resultaat!
Thx kissi, hebben ze bij jou tussentijds nog gekeken of het bm.slijmvlies dikker werd? Ik denk dat ik het dan toch maar ga halen..
Ik was wel heel moe, maar of dat door de Utrogestan kwam of door mijn zwangerschap dat weet ik niet. Verder geen last van bijwerkingen. Je moet wel een inlegkruisje in, want er loopt wel wat uit . Ik betaalde ong. 5 euro voor 2 doosjes.
Ik zou het zeker gebruiken kwaad kan het nooit en van bijwerkingen heb ik nooit last gehad geen een. Heb vanaf de dag van de punctie 3x2 bollen vaginaal gebuikt en dat 12 weken lang. Nergens last van gehad! En idd zat eigen bijdragen op maar dat was maar heel erg weinig.
Dan ga ik morgen toch maar naar de apotheek denk ik.. ach, en ik hoef het ook maar 10 dagen te nemen. Kan ik er morgen mee beginnen? de gyn zei morgen of overmogen. en hebben jullie er inbrenghulzen bij? welke tijden gebruiken jullie het?
Zelf opsteken gaat prima, ik had nooit inbrenghulzen. Heeft de gyn je ook verteld dat je op je nod een zwangerschapstest moet doen?? Als die positief is ga je door met utro (of in overleg afbouwen) is ie negatief dan pas stoppen en dan word je ongesteld. Mijn gyn had dit niet vermeld en ik was dus na 14 dagen gestopt en werd ongesteld. Twee weken later bleek ik zwanger te zijn, maar werd twee dagen daarna een vmk. Blijft maar door mijn hoofd spoken dat die *** van een gyn me had moeten vertellen dat je moet testen voordat je stopt. Wie weet was het dan goed gegaan, nu was ik immers abrupt gestopt en ongi geweest.... Ik had best last van bijwerkingen, die zijn trouwens goed te verwarren met zwanger zijn. En inderdaad veel terugloop dus neem maar een abonnement op inlegkruisjes.
@Betties...Bedankt voor de tip! En wat kl*te zeg van die miskraam, kan me voorstellen dat je nu extra baalt, omdat je nu altijd zult twijfelen of het van de utrogestan komt!! Is dat pas gebeurd? Ik heb vandaag de mededeling gekregen dat ik het gewoon 10 dagen moet gebruiken, verder niks. dus wanneer ik morgen begin eindig ik automatisch al voor de NOD, heeft het dan wel zin, en is het dan wel slim om te gebruiken?? Hoeveel tijd moet er tussen zitten?.. gewoon 's morgens, tussen de middag, en avond?
In het utro topic op het forum miskraam is dit al eens aan de orde geweest. Beste is zelfde tussentijd aan te houden, want je bouwt een spiegel op. Dus bv 8 uur ertussen. De miskraam is van april dit jaar en was een flonke klap. Eindelijk zwanger, volledig onverwachts dus en meteen alweer klaar. Voor nod stoppen? Dan snap ik niet helemaal waarom je het zou moeten nemen. Als je nu begint ( 2 dagen na iui?) en dan 10 dagen dan zit je toch op langer dan je normaal ongi wordt? Je zei toch dat je lf 9 of 10 dagen is? Dan bereik je met utro dus het doel om je lf naar 12 dagen en schuift je nod dus ook op toch?
Ja, als je het zo bekijkt, schuif ik mijn NOD idd op. Ik verleng die dan met 2 a 3 dagen. Ik ging uit van een lf van 14 dagen. Dus wanneer ik bijv. na die 12 dagen positief test, (mijn NOD dan?) is het advies om ustro nog door te blijven gebruiken? of begrijp ik het nu helemaal verkeerd??