kerstsfeer in huis brengen

Discussie in 'De lounge' gestart door Suprise, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Nu de Sint volgende week weer naar Spanje gaat ben ik aan het na denken over hoe ik mijn huisje in kerstsfeer ga brengen. Begin dit jaar heb ik na weer 2.5 jaar bij mijn ouders gewoond te hebben mijn eigen kasteeltje gevonden. Heerlijk! Nu ben ik compleet op nieuw begonnen en heb dus totaal geen kerstspulletjes. Ik ben nu dus aan het kijken voor leuke ideeen om mijn huisje in de kerstsfeer te brengen.....
    Wie o wie heeft er leuke ideeen foto's enz

2. A2CA

A2CA Niet meer actief

Voor kerst ga ik een raamtekening maken, heb al in een sluier kerstlampjes voor het raam en op 1 raam komt rode tape in vakjes met stickers erop.

3. minon

minon Niet meer actief

Hier geen ruimte voor een kerstboom dus:
    Dressoir wordt leeggeruimd en daar komt vanalles. Een groot kersthuisje, van die marktstalletjes van de action, lampjes, watten, sneeuw, denneappels, glitter enz.

4. Ik heb hier al een paar weken een kerstdorpje staan, hartstikke gezellig met die lichtjes! En mijn dochter vindt het ook helemaal gweldig. Er komt straks nog een kerstboom bij maar daar wacht ik nog even mee, en ik ben bezig met wat kerstdecoraties haken die ik her en der op ga hangen. Heb al een kerststerretje gehaakt, ben nu bezig met een kaarshoudertje en straks komt er nog een sneeuwpopje bij :) Ik heb kussenhoezen in kerstsfeer met rendieren /sneeuwvlokken etc erop dus die gaan straks weer op de kussens op de bank.

5. Even snel een foto gemaakt

6. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    Hier gaat ik een kerstdorp schilderen op de ramen. En een boom, maar tierelantijnen komen hier niet.

7. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Ik heb een tak voor het raam, nu nog in de neutrale sfeer.
    Na sinterklaas haal ik een paar dingen weg en verruil ze voor kerstballen en andere kerstdingetjes!
    Tip: Ga deze week eens langs de kruitvat! Erg veel leuke kerst prullen voor weinig geld en natuurlijk de action!

8. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    ik ga altijd helemaal los met de kerst.
    ik heb buiten de verlichting al in de bomen gedaan omdat ze vorst voorspellen. De kids vinden het prachtig en toen ik de boel uitdeed na het testen zei mijn zoon, maar mam Piet kan ons huis toch ook beter vinden met die lichtjes ?

kijk anders eens op pinterest.com daar vindt je de meest leuke ideeën die ook makkelijk en goedkoop na te maken zijn.

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier geen boom dit jaar omdat we gaan verhuizen de dag na kerst.
    Ik hang wel wat tierelantijn op maar niet zoveel als normaal.

Ik hang dit jaar aan elkaar geknoopte takjes (Action) als een soort geote tak voor het raam en wil daar allerlei dingetjes aan hangen. Heb bijv. bij de Xenos een aantal onwijs leuke hangertjes gehaald en daar komt ook nog een snoertje met kleine lampjes omheen. Daarnaast heb ik van die voorraadpotten (zo'n soort van Riviera Maison) en daar doe ik kerstballen en nepsneeuw in met lichtjes. De schouwen die ik nu nog heb in dit huis (volgende huis jammer genoeg niet meer) versier ik weer met een guirlande met lichtjes.
    Ik had van Riverdale een onwijs gave kerstwaxinelichthouder gezien maar die is me wat te duur. Dus wacht daar nog even mee tot ik die ergens in de afprijzing zie.

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Bekijk bijlage 289039

Een dienblad gevuld met sneeuw en spulletjes, moeten alleen nog ff wat kerstballetjes in :D

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik wil nog een mooi kerststuk op tafel hebben, echt een blikvanger, maar die haal ik wel kant en klaar bij het tuincentrum.

Verder doe ik in mijn windlichten engelenhaar en kleine kerstballen. Om de bloempotten doe ik zilver en paars lint in een strik en dan hang ik er een leuke kersthanger onder. En dan natuurlijk de kerstboom zelf.

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh dat vind ik leuk zeg!!

13. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik heb net een tak gescoord daar van dat sierdraad om heen gedaan en leuke lichtjes van de xenos in. Die hangt nu. Kerstboom komt er volgende week vrijdag al in omdat zoonlief dan bij me is anders pas weer de vrijdag voor de kerst samen een dag vrij.
    Ga zaterdag kerststerren maken van karton en die wit met glitters spuiten. Verder maar es kijken voor straks een echt mooi kerst stuk op tafel.
    Zijn er al mensen die al echte kerst spullen in huis hebben staan zoals bv die huisjes?

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik hou zelf helemaaaal niet van al die freubeltjes, poppetjes, stalletjes etc.
    Wij krijgen dit jaar een gewonde kerstboom, omdat we dat al jaren niet gehad hebben dus echt zin in.
    Wat ik verder heel mooi vind zijn van die enorme kerstballen (wel zo groot als een voetbal of groter) ophangen aan bijvoorbeeld het plafond. En dan een stuk of 3, op ongelijke hoogte bij elkaar hangen. Dat kan je ook doen met hele grote kerststerren.
    Ook mooi: een kerstboom van steigerhout. Die heb je 'plat' (om tegen de muur aan te hangen/spijkeren bijvoorbeeld) en ook rondom.
    Bij die platte is het bijvoorbeeld leuk om kerstkaartjes aan te bevestigen.
    Verder maak je het al gauw gezellig met lampjes natuurlijk. Wij hebben een heel simpel bolletjesding met lampjes, keer gekocht bij de ikea. Kan je overal ophangen wat je leuk vindt. Ook leuk is een hele grote glazen vaas en daarin kerstballen te doen.
    En natuurlijk kerststerren (die plantjes) en dan in een mooie pot.

Nouja, ideetjes zat. Ik hou erg van een beetje modern/stoer, maar dan dus wel sfeervol:)

15. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, dat hertje hebben wij ook! :) Wij hebben altijd een paar kerstslingers, die je ook in de boom hangt, in de vensterbank liggen. Daar liggen dan lichtgevende hartjes in (op batterij, van de action) en dat hertje staat daar ook. Verder vind ik sneeuwvlokken op het raam ook altijd heel leuk, maar die blijven nooit zitten ;)

16. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

leuk waar heb je dat hert vandaan?

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mijn dressoir versier ik helemaal met huisjes, deze zet ik op dozen zodat je een beetje hoogte verschil krijgt, zet er poppetjes tussen, en strooi er losse sneeuw over.

Beide tafels een groot kerst stuk, echt of nep.
    Op de salontafel strooi ik onderop losse sneeuw, en zet er sneeuwpoppen en dennenappels ertussen.

Groot rood lint spannen voor alle kerstkaarten

Boom in de hoek

Op de vensterbanken staan rendieren of kerstmannen

Ben dan al een heel eind moet ik zeggen.

Ik ga helemaal los zo snel als de Sint t land uit is! HAHA! :D

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    leuk! ik ga van het weekend nieuwe "sneeuw" halen. Huisjes staan hier ook al, maar dan nog met kastanjes e.d :)

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dat dienblad is ook leuk! kan ik hier ook wel doen, alleen dan nog dingen voor erin kopen maar we gaan zaterdag naar de kerstmarkt dus moet goed komen he :)

brabbel, die sneeuw blijft dan toch niet liggen? of heb jij zo'n "vitrinetafel"?

20. Wauw! Waar komt dat hertje vandaan?

Deel Deze Pagina