Baby beweegt veel minder/anders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Normaal gesproken ga ik liggen en dan voel ik overal getrappel, best hard soms ook..
    Sinds gisteravond niet meer. Ook niet als ik ga liggen. Ik heb het ongeveer 2 uur aangekeken en toen de verloskundige gebeld, want het leek wel of het kindje geen kracht meer in de bewegingen had. Het voelde hetzelfde als wat ik met 18/19 weken voelde.

Ik heb de verloskundige gebeld en die vertelde dat het kindje waarschijnlijk iets is gedraaid en meer naar mijn rug toe schopt, dat ik het daarom minder voel. Dat de baby anders beweegt vond ze helemaal niet zorgwekkend.

Nu heb ik de baby vandaag nog steeds niet goed gevoeld. Van die zachte aaitjes van binnen zeg maar, maar geen harde trappen zoals ik gewend was.

Het zit me toch niet lekker, maar wil er niet WEER over gaan bellen, omdat ze zegt, zolang je het nog voelt is er niks aan de hand. En ik voel het dus nog wel af en toe.

Hebben meer mensen dit meegemaakt, zodat ik misschien wat gerustgesteld ben?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee, maar volg je gevoel en bel gewoon nog een keer als het voor jou niet goed voelt. Misschien kunnen ze even luisteren of iets?

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Zou indd eventjes terug bellen, daar zijn ze namelijk voor. Dat je ongerust blijft en of je eventjes mag langskomen om te luisteren.

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Als je je zorgen maakt even bellen.
    Onze knul beweegt soms ook wat anders, minder heftig.
    Maar dat komt dan omdat ie draait of een groeispurt heeft, en het is toch hard werken dat geschop (althans zo voelt het) en niemand is elke dag druk met bewegen toch?
    Maar jij weet hoe en wat dus volg je gevoel.

5. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor, soms ook een lange tijd helemaal niks. Tot nu toe is het steeds zo gegaan dat de volgende dag alles weer normaal was. Maar als je je zorgen maakt gewoon bellen hoor.

6. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Heb t ook een paar keer gehad heb al 2 ctgs gehad ook omdat ik zwangerschapssuiker heb.. maar je kan het beter maar even melden als je je zorgen maakt. . T zekere voor het onzekere

7. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

En als het "anders" beweegt sowieso gewoon even bellen.. je kan maar beter gerust zijn :)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als je je zorgen maakt altijd bellen!

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier vandaag ook een veel rustiger dagje in mijn buik, heb ik de laatste weken vaker gehad. Maar ik voel haar nog wel, alleen meer onderin en niet meer het geschop naar boven. Ik vertrouw erop dat ze idd is gedraaid. Als het vanavond niet beter wordt (ze is vaak 's nachts veel drukker), dan bel ik morgenvroeg ook even heen. Ken je het ritme van je kindje al een beetje? Anders even wachten tot ze normaal actiever is en dan even observeren. Ze kan ook rustiger worden door adrenaline in je lijf, dus probeer echt even te relaxen :)

10. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Ik! Meerdere keren. Ik heb een medische indiactie. Dus controles in ziekenhuis . Afgelopen donderdag noemde ik ook al twee dagen minder gevoeld te hebben. Ik kreeg nog net niet op mijn kop maar moest wel meteen aan .tg.
    Ze hebben een minder leven beleid vanaf 28 weken. Bij minder beweging MOET je contract op nemen. Vk ik ziekenhuis ze dat 9 van de 10 keer alles goed is. Maardat die ene dat niet kan zijn.
    Dus. Tijd voor actie bel je vk nog een keer en zeg dat jullie nu wil worden doorverwezen voor.ctg . Dat moet ze gewone doen. Anders neem je zelf contact op met zh. Ik wil he niet ongerust maken want de kans is gewoon het grootste dat er niets aan de hand is. Maar....... Minder leven kan een teken zijn dat je kindje het minder goed naakt. Beter dus altijd uitsluiten!

11. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    ik voel mijn baby ook al een paar dagen minder moet echt in rust zijn en erop letten voordat ik wat voel!
    mijn buik hangt zins 2 dagen ook lager echt groot verschil daarvoor in stuitligging en hoog nu anders maar hoe geen idee!
    maak me wel zorgen maar om de verloskundige ervoor te bellen ik weet het gewoon niet!
    vrijdag na de verloskundige controle de dagen mogen mij snel voorbij

12. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Moet ctg zijn. Sorry. En sony voor spelfouten. Dit is vanaf mijn tel. Nogmaals . Het protocol is minder leven. Gelukkig dat je haar wel voelt maar het is duidelijk anders? Bellen. Misschien is ze wel ingehaald . Kan ook reden zijn. Maar gewoon laten checken. Beter een keer te veel dan een keer te weinight zeggen ze hier in zh. Sterkte!

13. justme29

justme29 Actief lid

4 nov 2012
    135
    0
    0
    hotfixen
    flevoland
    gewoon bellen, Ik heb vorige week gebeld omdat ik zelf niet goed voelde, en de baby minder voelde. en ze vinden het absoluut niet erg, Je mag en moet dit ook doen. stress is niet goed voor jou en de baby gewoon bellen daar zijn ze voor en daar worden ze voor betaald

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij de rest en zou zeker even bellen!

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier inmiddels weer extreme vormen van activiteit ;) Mappel, heb je al weer wat gevoeld?

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    #16 tari, 2 dec 2013
    Laatst bewerkt: 2 dec 2013
    Hier hetzelfde. Maar komt inderdaad waarschijnlijk door de ligging. Hij ligt nu in stuit maar wat dieper in het bekken. Zijn hartslag was heel duidelijk en gelijkmatig.
    Maar mocht ik toch het gevoel hebben dat het niet tot weinig is mag ik altijd bellen
    Had dit vorige week ook gedaan en in overleg een ctg of eerder controle. Ik had nu voor eerdere controle gekozen. Want ik voelde wat maar meer van die begin aaitjes zeg maar en minder druk en vaak. Nu wel gerustgesteld voor nu dan he ; )

17. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    gewoon bellen al is het voor je eigen gerustheid mijn kleintje was ook rustiger maar kwam omdat ik door de zwangerschapssuiker minder ging eten en dus te weinig voedinsstoffen binnenkreeg (at alleen maar crackers en rijstewafels)nu gewoon bruin brood en wat meer voedingstoffen en het weer mijn drukke ventje misschien ligt het bij jou ook aan het eten maar niet twijfelen en gewoon weer bellen

18. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    hoe gaat het ondertussen?voel je alweer terug meer?ik heb ook een week minder getrappel gevoeld en dat lag aan mijn harde buiken

19. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Mappel bellen!
    Meteen het zh bellen niet van je vk af laten hangen. Mijn zh zei altijd bij twijfel maken we een echo. Er zijn mensen die komen elke week!
    Ik heb bij beiden meteen een ctg gekregen.

20. mappel

mappel Niet meer actief

Nou ik heb dus niet gebeld, want wil niet als een zeur overkomen en ze zei, zolang je de baby nog voelt is er niks aan de hand. Vanaf gisteravond lijkt het weer meer te worden en voel ik harde trappels. Vandaag voor standaard controle naar vk. Ik benoem het wel even...

Deel Deze Pagina