ervaringen utrogestan/ progesteron te kort.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door happy tree, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik zit nu weer in de wachtweken. Ik heb vrijdag de 13e een terugplaatsing gehad (ja echt, wat een datum) en ik mag de 28e testen. Ik herken de steekjes. Het werkt ook in op het baarmoederslijmvlies. Misschien dat je daar iets van merkt. Hormonen werken ook in op je banden en gewrichten, misschien dat dat ook een beetje rugpijn kan verklaren. Maar de eerste dagen heb ik altijd pijn in mijn borsten en een paar dagen later niet meer. Denk dat dat gewoon de Utro is.

Ik ben denk ook dat het lijkt of er meer MK's lijken te zijn omdat je zo vroeg test. Dat kan niet aan de Utro liggen. Het is alleen progesteron, verder is het niets bijzonders. We zijn veel meer met een eventuele zwangerschap bezig. Veel zwangerschappen gaan heel erg in het begin mis. Veel vrouwen hebben dan deze zwangerschappen nog niet opgemerkt. Daarbij moet je misschien ook bedenken dat de mensen die Utro gebruiken toch een beetje meer problemen hebben met zwanger worden. Misschien ligt dan ook het aantal miskramen een beetje hoger dan gemiddeld.

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    tja, over die vmk's: je weet het gewoon niet he? we kunnen alleen maar hopen dat het gewoon blijft plakken bij ons!

wel fijn te horen dat anderen ook die wegtrekkende pijn hebben. Hoewel elk lijf anders is, is een beetje herkenning altijd fijn. Ik zit momenteel erg last van rugpijn te hebben, maar koester elk kwaaltje ;)
    Wel gek eigenlijk, want ik lette nooit heel erg op kwaaltjes, omdat ik daar niet in geloofde. Na de eerste paar keer goed opletten bij mijn cyclus, merkte ik dat ik alles wel had wat zowel op ongi als op zwanger kon duiden. Heb toen besloten geen symptomen te gaan spotten. Heb alleen een zwak voor evt innestelingsbloed/ temp dip :D

Maar juist nu ik weet dat utro al je kwaaltjes door de war gooit en je er juist niet meer op kan vertrouwen, zit ik ineens te kwaaltjes spotten!! Ik ben me er ook eentje...;)

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113

Dat zou ook wel eens goed kunnen...

En over wel of niks voelen.. volgens mij maakt het allemaal niks uit, de 1 heeft geen enkel symptoom en is echt zwanger, de ander is al misselijk 3 dagen voor NOD. Je kunt er gewoon niks zinnigs over zeggen!

En als dat geen geluk mag brengen zeg, vrijdag de 13de :D hoop het voor jullie!

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi hi lief, we posten tegelijk. En wat jij en chybou schrijven zou ook goed kunnen: we zijn toch al een beetje pechvogeltjes he?

chybou, ga jij netjes op nod testen? of al eerder?
    Ik had bedacht 23-5 te testen (maandag), ei was op zondag 8-5... dus netjes na 15 dagen. Maar twijfel nu toch het misschien wel zaterdag al te doen... ben zo ongeduldig en "mis" mijn early warning van mijn temp dip en korte LF!

Ben het weekend een nachtje uit logeren, dus kan (wil) niet zondag testen, dan is vascaman niet bij me. Maar test ik zaterdag en is het raak... dan moet ik daarna dus weg!!! Maar denk ook niet dat ik het tot maandag uithoudt. Keuzes, keuzes, keuzes...

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Heb tot nu toe nog netjes op dag 15 getest, maar deze maand ga ik misschien ook wel eerder testen.... wil ook zo snel mogelijk met die bolletjes stoppen omdat het bij mij nog 3 a 4 dagen duurt voordat ik daarna ongesteld wordt (voelt als verloren tijd ;)).
    Misschien dat ik al een keertje op 12 dpo (zondags) test en daarna op 14 om het helemaal uit te sluiten ;)

Nouja we zullen wel zien! Morgen eerst weer eens een date met de gyn!

6. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    #26 happy tree, 18 mei 2011
    Laatst bewerkt: 18 mei 2011
    Ik heb mijn ei op de 9e gehad... mag van mezelf zondag testen dat is 13dagen na m´n ei. M´n cycles is wel heel kort deze maand doordat ik m´n ei zo vroeg heb gehad. Heb ook maar één keer geklust, gelukkig wel precies één dag voor m´n ei... Nou ja afwachten maar weer. Als ik het langer vol hou test ik later.:D

Mijn gyn. heeft duidelijk gezegd toen ik aan de utro begon.... denk niet gelijk dat je zwanger bent want door de utro krijg je meer zwangerschapskwaaltjes. Hoe moeilijk het ook is, gewoon wachten en proberen niet te stressen :$

En de VMK, volgens mij klopt dat wel. Door de utro blijf je iets langer zwanger wat volgens mij normaal direct (in de eerste 3/4 weken) door je lichaam wordt afgestoten. Uiteindelijk als er toch iets echt niet goed is stoot je lichaam het af, ook met utro. Mijn zwager is gyn. ik zie hem in Juni dan zal ik het eens vragen.

Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn door de wonder bolletjes :)

7. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Gefeliciteerd! :)

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Ja, dat had ik ook begrepen en me dus ook voorgenomen niet op kwaaltjes te letten. Maar nu verontrust het me juist dat ik dus helemaal geen kwaaltjes heb...! ;) In elk geval geeneen die me ook maar een beetje aan zwangerschap doet denken. Was juist zo voorbereid op me "vals zwanger voelen", dat ik het zorgwekkend vind dat ik me zo normaal voel. Het is ook nooit goed.:D Alleen mijn temp blijft hoog en mijn darmen zijn lichtjes van slag, maar ook dat wordt steeds minder...
    IK WIL KWAALTJES!!!!!

:) sorry...

9. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Ik herken het wel van de kwaaltjes hoor. :D Gister was ik de hele dag met vlagen misselijk. Ik dacht, ooohhhh misschien toch zwanger.:) Alle topics nog een keer doorgespit wanneer je de eerste kwaaltjes voelt etc. Vandaag voel ik me kiplekker. Mhhh toch niet zwanger...of wel...of niet... Ik geloof dat als ik echt zwanger ben het helemaal niet geloven kan. Ik ga er altijd van uit dat het deze maand toch niet raak is.....

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @happy, ja gek is het he? Ik voel me vreemd genoeg de laatste dagen echt heel lekker. Best wel fit ondanks chronisch slaap tekort en ook ineens best ontspannen, terwijl ik wel erg zenuwachtig ben voor het testen en de dagen/ uren/ minuten wegkijk. En het is vooral dat wat ik niet met zwangerschap associeer. Want als ik eerlijk ben heb ik bv darmtechnisch echt nog wel dat ik de utro merk en zo zijn en wel wat kleine dingetjes. Maar ik dacht ook: misschien went je lichaam aan de utro? Dat je eerst wat kwaaltjes krijgt en dat je daar dan aan went en ze wegtrekken ofzo?

Wel grappig, we gaan allemaal ongeveer gelijk testen volgens mij. Ik eerst zaterdag (13dpo) dan jij en lief zondag. Hebben we dus ook een beetje een nod topic. Wat een mega spannend weekend wordt dit!!!

Gelukkig gister, vandaag en morgen drukke dagen en ook weekend nog druk. Dus afleiding genoeg.

Heb wel morgenavond een etentje met collega's. Moet nog ff goede smoes verzinnen om niet/ heel weinig te drinken. Want vandaag toevallig ook medewerkersdag en heb niet gedronken ivm bob zijn, maar nog een dag gaat wel opvallen. En ik wil ook niet eens alleen niet zo veel alchol drinken, maar eigenlijk gewoon helemaal niet zo veel, zodat mijn test 's ochtends goed sterk is. Maar das altijd wel lastig dus.

11. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik kan niet slapen, dus ik zit hier maar een beetje rond te surfen. Ik zit toch met mijn hoofd bij misschien zwanger zijn. Het zou zo leuk zijn als 13 een geluksgetal blijkt te zijn. Ik heb meestal ook niet zo veel geluk. Misschien dat 13 wel een positieve invloed heeft.

Ik heb even een stukje terug gelezen...
    Tja, die kwaaltjes. Wat zo jammer is aan Utro is dat je nergens iets van kan en mag denken. Zo heb ik ook allerlei kwaaltjes. Maar ik durf er niets van te vinden. Het kán van een eventuele zwangerschap komen, maar statistisch gezien (ik probeer in mijn wachtweken mijn rationele kant aan te spreken, zie hier het resultaat) is er meer kans dat het van de Utrogestan komt.
    Een opsomming van al mijn kwaaltjes...
    Ik ben heel moe. Ik heb soms het idee dat als ik mijn hoofd op mijn armen leg ik overal in slaap zou kunnen vallen.
    Mijn emoties zijn echt overal en nergens. Alles komt een beetje harder binnen. Vrolijk, verdrietig, alles is heftig.
    Mijn tepels steken zo nu en dan. Heel naar!
    Mijn buik borrelt. Zo erg dat mensen echt opkijken. Haha. :D
    Mijn baarmoedermond zit hoog. Dat weet ik omdat ik er 3 keer per dag in de buurt kom. ;)
    Ik heb regelmatig hoofdpijn. Beetje van die bonzende kater hoofdpijn.
    Ik heb een bolle buik, vooral 's avonds. En ik heb een beetje spierpijnachtig trekkerig gevoel onder in mijn buik. Het lijkt een beetje uit te stralen naar mijn rug. :(

Ik lees allemaal goede voornemens over het testen. Ik heb me ook voorgenomen om me aan mijn testdatum te houden. Misschien dat ik het een dag eerder of later doe. Ik moet op vrijdag 27 mei testen, dat is 16 dagen na de punctie. Ik denk dat ik op donderdag of zaterdag test. Als het negatief is zit ik met zo'n rothumeur voor de klas. Beetje zielig voor de kindjes.
    Ik hoop eigenlijk stiekem dat mijn lijf voor die tijd al aangeeft dat er iets gaande is.

De vorige pogingen hebben mijn partner Lieve en ik echt dozen vol zwangerschapstesten gebuikt. We hebben steeds (veel te) vroeg getest. De cryo terugplaatsing leverde even twee streepjes op. Toen hebben we zo ongeveer van elk bestaand merk een test gekocht. Helaas bleek het geen PB (PlakBebe) :(
    Het vroege en vele testen heeft niet zo veel zin. Vroeg testen kan iets opleveren wat er even is en dan toch weer weg gaat. Dat is ook zo verdrietig. Vroeg testen en negatief testen levert alleen maar onzekerheid op, een paar dagen later zou je misschien meer HCG aanmaken en misschien wel positief testen. Veel testen heeft ook geen zin, je test steeds negatief maar blijft hopen dat een dag later of een andere test wel een 'ja' oplevert.

Ik hoop dat ik bij mijn voornemen kan blijven en niet weer 7 testen verbruik. Haha!

12. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi Chybou,

vervelend dat je niet kon slapen... maar kan het me wel goed voorstellen. Van je kwaaltjes klinken er een aantal bekend, maar zoals ik al schreef, heb er nu bijna geen meer...:( Hoop maar dat mijn lichaam gewoon aan de progesteron is gewend, maar ben bang... Voel me dus juist totaal niet zwanger. Meer alsof ik tussen ongi en ei zit, zo'n niets periode. Wel borrelende buik en hol gevoel (volgens mij is dat maagzuur). Maar dat zijn echt van die utro dingen volgens mij.

Je hebt wel gelijk wat betreft het testen, maar het enige is dat ik toch zeker niet te laat wil testen, omdat ik verder ga in mijn natuurlijke cyclus. Dus als het niet zo is, wil ik dat weten, zodat ik kan stoppen met de utro en mijn ongi weer kan komen. Mijn cyclussen worden zo nl wel erg lang vind ik. En er moet al genoeg gewacht worden!
    Dus vandaar dat ik wel echt rond NOD test (dagje eerder voor zekerheid omdat ik dan bij vascaman ben).

Het geeikte advies heeft mij de laatste dagen wel geholpen: druk zijn! lekker veel leuke afspraken maken. En dan ook niet te veel computeren. Ik wil dat nl heel graag steeds als ik zo zenuwachtig/ ongeduldig ben, maar eigenlijk laat het de tijd ook juist langer duren...

dus dit was het voor mij voor vandaag (tot vanavond laat als ik weer thuis ben) even!

Hoop dat je je snel beter voelt in lijf (of dat dan niet) en hoofd!

13. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    ooooohhh ik heb (stiekum) vandaag getest ;), Vet wit natuurlijk.... maar denk ook echt dat het deze maand niet raak is dus wacht nu tot maandag. Als het dan nog wit is stop ik met de utro.
    Ik ben zoooooooooooooo moe van die rot pilletjes. Dat vindt ik wel heel vervelend, voel me bijna ziekjes, zo moe.

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Tja, ik gebruik naast de Utro ook nog Estradiol. Geeft ook allemaal andere klachten. Ik denk niet dat je je nu al zwanger kan voelen. Veel vrouwen die Utro gebruiken krijgen pas de echte zwangerschapsklachten als ze daar mee stoppen. Ook is het niet gezegd dat je menstruatie uitgesteld wordt door de Utro. Ik wordt er gewoon doorheen ongi.
    Ik ben de bollen ook wel zat hoor. Ik vind het zo'n geklieder. Bah!
    Ik zou om te testen gewoon mijn NOD aanhouden. Daarna lekker stoppen als het niet heeft gepakt.
    De kans dat het lukt blijft nog steeds maar rond de 10%...

Wachtweken duren lang he? Goed idee om een beetje bezig te blijven.

15. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi meiden,

Hier vanochtend getest (dpo 13) en hardstikke wit :( Ik had er al iets meer een hard hoofd in omdat ik het zo niet voelde, maar vascaman was wel heel erg teleurgesteld en ik toch ook. We wilden het dus ook gewoon niet accepteren en vascaman is voor de zekerheid nog ff naar de kruidvat gefietst voor een second opinion... ook hardstikke negatief natuurlijk. Ik ga voor de zekerheid wel braaf vandaag en morgen nog ff door met de bollen, dan maandag nog een definitieve test en dan stoppen.
    @chybou: testen rond nod is wel een goed idee, maar mijn nod was juist altijd te vroeg (na 9/10 dagen al), dus als ik dan ga stoppen, doet dat juist het nut van de utro teniet.

Gelukkig vind ik zelf het gebruik van de utro niet zo heel erg... twijfel of ik het wel goed doe, want iedereen baalt er zo van. Ik vind het een kleine moeite eigenlijk en ben geen fan van inlegkruisjes, maar vind ook dat niet extreem vervelend. Gelukkig maar misschien.
    Komt denk ik ook omdat ik geen hele vervelende bijwerkingen heb.
    Ben zelfs bang dat het nog wel ff duurt voor mijn ongi komt als ik stop, want ik voel echt heel normaal en ik voel mijn ongi wel altijd een beetje aankomen ook. We zullen zien.

Vandaag hebben vascaman en ik een beetje een baaldag dus. Ik ga zo naar een vriendin om te logeren, dus dan zal dat wel over zijn en vascaman gaat werken. Ga ik lekker aan de wijn in elk geval!

Hoop dat jullie lekkerder in je vel zitten.

@happytree: jammer dat het bij jou ook zo spierwit was...:( Wie weet maandag nog herkansing?

16. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Ik verlies al weer sinds 2 dagen bloed. Dat is weer niet goed, veel te snel na de eisprong. :( Waarschijnlijk moet m´n dosis nog hoger zijn van de Utro. en ik ben nu al zo moe..... Morgen maar weer een afspraak maken bij de gyn.

17. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi Happy,

wat vervelend dat het bloeden nu ook weer begonnen is :(. Het klinkt ook echt of je een hogere dosis nodig hebt. Vond ook dat je weinig gebruikte, dus misschien is het ook niet zo gek dat het er toch nog doorkomt.
    Naar dat je zo moe bent. Maar misschien hoeft een hogere dosis niet meteen meer vermoeidheid te betekenen? Ik had het idee dat ik de eerste dagen wel iets moeier was, maar dat is nu helemaal niet meer zo. Dus misschien kan je lichaam er ook aan wennen? Weet het niet hoor, maar hoop het wel voor je!

Zou het goed met je gyn bespreken en ook die vermoeidheid.
    Succes maandag.
    We testen dan allebei onze "laatste strohalm test"... ;) was erg teleurgesteld en verwacht nog steeds niets, maar merk dat ik dus wel weer stiekem iets van hoop heb. Wil ik eigenlijk helemaal niet! Maar ja, dat hou je toch niet tegen.

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoi dames,

@ Vasca; Spierwit? Balen... Vascaman was helemaal teleurgesteld. :( Is ook heel jammer. Ik bedoelde met je NOD de dag dat je, als alles het goed aan jou had gedaan (met alle respect bedoeld), ongi was geworden. Jij hebt wel een hele korte LF. Maar je bent nu nog niet ongi. Positieve hiervan is dat de Utro dan wel zijn werk doet.
    Groot gelijk dat je een wijntje pakt. Zou ik in jouw situatie ook doen. De vorige keren dat we een negatieve test hadden na een TP was het eerste wat wij hier deden de stad in gaan voor een biertje.
    Maandag nog een keertje testen... Een sprankje hoop houden is niet verkeerd. Het laat alleen maar zien dat je het echt heel graag wil. Dat is voor een toekomstig kindje het mooiste wat het kan krijgen, een gezin waar het meer dan welkom is. Dikke knuf vanaf hier!

@ Happy; Al twee dagen bloed? Dus weer te vroeg ongi? Balen! Hoe veel gebruik je nu? 3x2 is zo ongeveer de maximale dosis. Ik hoop dat het moe zijn snel uit je lijf gaat. Wees extra lief voor jezelf en rust lekker uit. Hopelijk kan de gyn je weer verder helpen. Succes morgen!

19. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    @ Vasca, Shit hé die neg. testen. Ik hoop dat het bij jou vandaag nog veranderd is... en anders op naar volgende maand ;)

@Chybou Wanneer mag (ga) jij testen? Hopelijk heeft de 13e je geluk gebracht :)

Ik heb vanochtend de gyn. gebeld en heb een afspraak de 20e Juni.
    Mijn zwager is ook gyn. dus ik vraag hem mooi of ik aankomende maand al zelf de dosis utro. mag verhogen. (Moet hij maar even een receptje schrijven ;)) Op dit moment neem ik 3 bolletjes per dag en idd. als ik de meeste hier lees wordt 6 stuks voorgeschreven. Verder wil ik eigenlijk dat ze meer gaan uitzoeken... vindt het geen fijn gevoel al die bloedingen. Dat is toch niet normaal. Bij mijn laatste eisprong heb ik zoveel bloed verloren dat ik wel ongesteld leek te zijn. Maar ja jullie weten hoe het gaat bij artsen. Alles stapje voor stapje... :)

Edit: Ik heb vandaag nog een zw test gedaan maar die was zoals ik verwacht had negatief. Maar door mijn bloedverlies had ik ook niet anders verwacht.

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hoi allebei...

hier ook vanochtend helaas nog spierwit, maar iets minder teleurgesteld omdat ik het al wel wist natuurlijk. Dus nu gestopt met de utro. Weet niet of het door het stoppen komt, de teleurstelling of het ongi moeten worden, maar ben vandaag helemaal kapot, echt super moe en ook heel sjago. Niet zo leuk voor vascaman, maar hij neemt het gelukkig sportief.
    Baal ff heel erg dat niets gaat zoals ik wil. Vooral dit, maar dan ook ineens van alle andere kleine dingen die dan niet gaan zoals ik dat wil. Lijkt dan ineens een hele berg.

@happy balen dat het ook bij jou negatief is. Handig zo'n zwager en die kan ook gweoon goed advies geven. 20 juni is een goede dag, das mijn verjaardag ;) dus hoop dat het jou ook goed nieuws gaat opleveren!

@chybou: begrijp nu wat je bedoelt met NOD, dat wilde ik ook doen, maar omdat ik dan niet met vascaman kon testen, heb ik een dag ervoor en erna gedaan. Wanneer ga/ mag jij testen?

Deel Deze Pagina