ervaringen utrogestan/ progesteron te kort.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door happy tree, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Jammer dames. Heel veel succes de volgende ronde.
    @ Happy; Handig hoor zo'n gyn als zwager. Misschien is verhogen idd een idee. Dat stapje voor stapje is heel erg herkenbaar. Grr... wordt er soms zo moe van.
    @ Vasca; Saggie zijn kan heel goed van de Utro komen. Gelukkig neemt je manneke het sportief op. Er komt een dag dat het helemaal wel gaat zoals jij wil.

Ik blijf voor jullie duimen!

Ik mag vrijdag testen, maar we doen het (als we het volhouden) zaterdag. Dan zijn we allebei vrij. Is het een 'Ja' dan hebben we hier een alcoholvrij feestje. Is het een 'Nee' dan gaan we ons verdriet even verdrinken in de stad.

2. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    en?? Chybou, al getest of morgen. Duim voor jullie!

Ik ben nu echt ongesteld.:( EN Idd handig zo´n zwager, aan de andere kant. Je wilt echt niet dat de broer van je man alle details van je cycles weet incl. bloederige verhalen. Ik wil ook niet dat hij mij echt behandeld. Ook al maakt het voor hem waarschijnlijk niets uit, voor mij wel :D

@ Vasca, ook ongi? Op naar de volgende ronde...

3. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi meiden,

beetje gek, kon dit topic niet meer vinden, leek of er niet meer op gereageerd was (en het is nog wel "mijn" topic!). Nou ja, heb jullie weer gevonden.

Ik ben nog niet ongesteld, maar het zit er denk ik wel aan te komen. Ik heb zondagavond mijn laatste bollen genomen, dus blijkbaar duurt het wel even. Baal daar wel van. Wil dan ook dat het nu komt. Hoe lang duurde het bij jullie?

Verder ging mijn balen/ sjaggo/ pech gedoe helaas nog even door...

We hadden gister adviesgesprek in het ZH over IUI (was eerst gezegd dat we zouden krijgen, toen werd voorzichtig geopperd van misschien toch niet). Erg spannend dus. Maar dus een grote teleurstelling (zelfs nog meer dan ik had verwacht). Ik copy-paste ff het verhaal dat ik eerder heb geschreven, als jullie dat niet erg vinden (het is wel lang, je mag het ook overslaan hoor):

We hadden een andere dokter (niet onze eigen) en hoewel ze op zich niet onaardig was, was het gesprek dus wel naar. De uitslag van het zaadonderzoek was nog hetzelfde ongeveer als vorige keer (toen 13, nu 14 miljoen, dus niet verbeterd zoals we misschien verwachten) en mijn hsg was goed (was het enige goede nieuws het hele gesprek). Volgens deze vrouw was alles ineens gewoon goed, er is niets met ons aan de hand, de uitslagen zijn allemaal normaal. Ze wist ook niet waarom eerder gezegd was dat het matig, laag of op het randje was (over verschillende dingen), want zij vond alles gewoon goed (de dingen waarover eerst was gezegd dat het matig/ op het randje of laag was). Dus we moeten gewoon naar huis en nog zelf aanklooien. :(
    Ze probeerde alleen maar te benadrukken dat we thuis meer kans hadden dan met IUI. Dat is natuurlijk dikke bullshit, ze bedoelt dat IUI momenteel misschien nog te veel kost met wat het oplevert. Waarom we thuis meer kans hadden, kon ze helaas niet uitleggen. Dat wij zelf vinden dat er wel heel veel dingen matig of net op het randje zijn, had ze geen boodschap aan, dat was gewoon onzin, alles is goed.
    Dus was de uitslag van mijn progesteron (13) ineens niet meer laag, maar gewoon normaal, mijn LF van 10 dagen en een keer 9 dagen is ook normaal en niet op het randje, Utrogestan is dus ook niet nodig en dat ik geen vruchtbaar slijm heb, is niet erg. Hoewel ze het niet hebben onderzocht, "zal het er vast wel zitten". We mochten nog wel een gesprek met onze andere (eigen) dokter, zodat die ons dan kon uitleggen waarom ze dat tegen ons gezegd had allemaal eerder, want deze mevrouw wist dat ook niet. Maar volgens mij gaat dat dus ook niets meer uitmaken. Het team heeft besloten en ze willen ons nu dus gewoon niet helpen. De andere dokter had gezegd dat ze wel zou voorstellen dat ze dan een cyclus gaan monitoren, maar dat vond deze ook niet nodig en ik heb ook geen utrogestan meer gekregen voor volgende maand (had eigenlijk een recept voor 4-6 maanden moeten krijgen van de andere dokter, maar was door een foutje maar voor anderhalve maand).
    We waren allebei erg verdrietig na het gesprek. Natuurlijk ook omdat we het gewoon niet zien zitten om het nog zo lang zelf te proberen, maar ook, omdat we echt het gevoel hadden dat het niets uit maakte wat we zeiden. Ik kreeg het idee dat deze mevrouw (meisje) het alleen maar vervelend vond iedere keer als ik liet merken dat ik zelf iets gelezen had. Dan vroeg ze direct: waar heb je dat dan gelezen? Natuurlijk weet ik dat internet het foutste antwoord is dat je kan geven, maar ik ben ook heus niet achterlijk en geloof ook niet zo maar alles op internet. Maar dat 14 miljoen een normale, gemiddelde score is voor sperma, geloof ik gewoon niet. Dat het niet superslecht is weet ik wel, maar dat we minder kans hebben dan andere mensen, lijkt me toch wel duidelijk.

sorry voor het hele verhaal, maar dan zijn jullie weer ff bij. Het houdt me zoals jullie zien wel bezig :(. Gelukkig gaat het nu al weer iets beter en kijk ik er iets optimistischer tegen aan, maar vind het nog wel moeilijk.

14 juni hebben we nog een gesprek met onze eigen dokter en ik hoop dat dat in elk geval prettig verloopt en misschien nog wat soelaas biedt...

@Chybou: succes met testen en hopelijk een alcoholvrij feestje zaterdag!

4. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Jeetje Vasca, ik kan me voorstellen dat je het hebt gehad. Kan je niet naar een andere arts/ZH als dat gesprek de 14e ook niet goed is?

Ik heb er ook een hekel aan als mensen zeggen, joh je moet niet op het internet lezen. Natuurlijk staat er ook veel onzin en kan je jezelf gek maken maar het kan ook helpen. Ik wil graag weten hoe dingen in elkaar zitten en wat voor opties ik heb. Daar helpt internet echt wel.

Veel sterkte.

p.s ik ben na 2/3 dagen ongesteld nadat ik stop met de bollen, maarja bij mij komt het er voor die tijd al doorheen. Ben ook bijna niet ongesteld, raar... :-/

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Vasca; Wat een gedoe zeg met die arts. Daarom vind ik het nou zo vervelend dat je steeds een andere krijgt. Ze zullen allemaal wel goed zijn, maar ik vind het bijzonder rot dat de één dit zegt en de ander dat. Ik heb dat tijdens deze IVF ook meegemaakt. Met arts A een heel medicatieschema afgesproken, arts B gooit dit van tafel met de woorden 'als het nu fout gaat is het je eigen schuld' en geeft een schema op wat haaks op het andere schema staat. Wordt je toch wel een beetje simpel van. Maar wat is haar idee dan? Jullie moeten nu thuis zelf aan de 'klus' en kom over een jaar maar terug als het niet gelukt is? Natuurlijk is het verhaal dat IUI minder kans heeft dan 'gewoon' grote bullshit. Alleen bij de poort gaat al een heel deel van het zaad dood. Of dit wel of geen goede waardes zijn weet ik niet, maar daar is vast op internet van alles over te vinden. Ik hoop ook dat het gesprek de 14e beter is. Kan me voorstellen dat je even heel gefrustreerd was na dit gesprekje.

@ Happy; Ga jij de volgende ronde ook weer bollen gebruiken? Ik hoor van meer mensen dat ze minder ongi zijn door het gebruik van de bollen.

Ik heb nog een nieuwtje; Het wordt een alcohol vrij feestje, ik ben namelijk zwanger! Goh, wat klinkt dat toch raar! Het hele idee is nog niet helemaal geland hoor! Maandag hebben we de eerste test gedaan en die knalde er al uit. Vandaag is de officiële testdatum en tot nu toe gaat alles hier goed. :D

6. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Hallo meiden!

Allereerst, Chybou, gefeliciteerd!!!

Ook ik heb een te laag progesteron gehalte en een te korte LF.

Tenminste voor de geboorte van ons zoontje (2009), hier heb ik toendertijd Clomid voor gebruikt. Ik bleek namelijk een slechte eisprong te hebben. Met de Clomid (100mg) had ik een goede eisprong en steeg mn progesterongehalte. Ook de LF werd ineens 4 dagen langer, van 6 naar 11 dagen.
    Ik heb nooit utrogestan gebruikt, dat dan weer niet.

Nu zitten we in de 3e ronde voor een 2e wondertje en opnieuw blijkt mn LF weer erg kort te zijn.
    Ik heb met de gyn de afspraak gemaakt eerst tot september zelf te klussen en dan terug de MMM in te gaan, maar als mn LF echt weer zo extreem laag blijft, ga ik na onze vakantie in juni bellen of ik toch niet eerder terecht kan.
    Door mijn MMM verleden en 2 mk, probeer ik mn ei te spotten met temperaturen en ovu testjes te gebruiken, maar zelfs dan is t nog een hele uitdaging om mn ei uiteindelijk te vinden!

Onder jullie dus verder niemand die ook Clomid gebruikt voor deze problemen?

Groetjes Babyliciouss

7. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    WAUW Chybou!! Gefeliciteerd! Gáaf, gaaf, gaaf!! :)

@babyliciouss, ik heb geen ervaring met chlomid. Op dit moment alleen met de utrogestan. Maar dat gaat ook nog niet helemaal goed. Mijn Lf is zo rond de 10 dagen nu, met de de utro. Ik ben deze maand ook aan het temp. om te kijken of ik daadwerkelijk een eisprong heb. Wil dat ook bij mijn gyn. bespreken in Juni. Ik heb wel altijd duidelijke ovu testen, maarja dat zegt weer niets heb ik gelezen. Lastig allemaal hé ;)

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    * breekt even in *
    Las toevallig mee in dit topic. Misschien een tip om een ander merk ovu-testen te proberen (of heb je dat al geprobeerd)? Ik heb maanden vergeefs een bepaald merk gebruikt (weet de naam niet meer), vergeefs getemperatuurd en bms in de gaten gehouden... Pas geleden ben ik op advies van Sloppyslayer een ander merk gaan gebruiken en ja hoor! Dat werkt voor mij wel! Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor jou zou gelden, maar de merken verschillen dus wel. Je kan me pb-en als je meer zou willen weten. Helaas verandert het niets aan je korte lf...
    * breekt weer uit *

9. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Hier weer op het wachtbankje sinds vandaag. Ben benieuwd wat de utrogest me deze maand gaat brengen :) Heb wel een redelijk goed gevoel qua klustijd deze maand :)

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @Chybou: Gefeliciteerd!!! Wat een groot en ontzettend gaaf nieuws!!! Dat je dat nog voor je kon houden tot de laatste regels van je berichtje, wat ben jij een bikkel:D:D:D:D:D

@babylicious: welkom! hier ook geen ervaring met clomid, maar wees welkom!

@happytree: ik schuif geheel tegen mijn eigen verwachtingen in, nu al naast je op het wachtbankje. Ben net gister terug van vakantie en gezien de negatesten en mijn ongi, kon ik ongegeneerd genieten van al het lekkers dat italie te bieden heeft (wijn, ongepasteuriseerde kazen, nog meer wijn...). We hadden baby maken (maar gelukkig seksen niet, maar alleen nog voor het leuk) ff verbannen en dat was lekker. Maar zondag toch maar ff ovutestje gedaan (wilde ik eigenlijk niet) en blij toe, want had echt een mega dikke streep. Had ook al extra veel zin gehad de dag ervoor en zelfs wat vruchtbaar slijm. Het is voor mij wel gek, want meestal krijg ik pas rond dag 15 een streep en mijn ei pas op dag 18 ofzo. Nu had ik vandaag al temp omhoog, dus zws gister ei gehad, op dag 12!
    Nog nooit zo vroeg mee gemaakt.
    Gelukkig dus wel goed "geklust"(al was het gelukkig dus geen klus, maar leuk).

Zou het door de utro kunnen komen, dat mijn ei nu "eerder" is? Ik dacht nl misschien dat het door die paar dagen dat ik nu extra op mijn ongi moest wachten, er misschien al wel een ei wat "voorgebakken" :D is. Herkent iemand dit?

Zit nu ook te twijfelen of ik met utro zal beginnen. Heb nog maar voor 10 dagen en volgens die 2e arts was het dus niet nodig. Maar zou wel kunnen beginnen want we zien volgende week onze "eigen" arts weer en misschien wil ze het toch wel weer voorschrijven... zeker als ik al begonnen ben ;) . Twijfel dus wat, omdat ik het ook steeds zo zonde vind van al die extra wacht tijd en als het dus niet nodig zou zijn... Maar als het mijn ei wat eerder doet komen, maakt dat dus ook niet uit. Pieker, Pieker, Pieker. Tips?

11. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    heej Vasca, Even een kort berichtje terug. Waarom begin je niet ietsje later met de Utro? Dus 3 dagen na ei, heb daar positieve verhalen over gehoord en dan misschien 5 bollen per dag zodat je genoeg hebt voor 12 dagen.... Klinkt goed, lekker vakantie, en genieten... in alle opzichten :D

12. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @happy: ja daar heb ik ook al aan gedacht... zou dat zo maar mogen/ kunnen? Zou het dan niet juist tegen werken ofzo?

Ik denk dat mijn eigen progesteron nu inderdaad nog wel ok is, zo aan het begin van mijn cyclus. Maar de dosering veranderen voelt dan weer zo als gokken. Maar is misschien wel een idee. Op zich denk ik trouwens ook dat zelfs 10 dagen gebruiken al wel zou helpen. Ik werd nu ook pas na 3/4 dagen ongesteld. Dus als ik na 10 dagen stop, dan zou ik toch pas met 13/14 dagen LF ongi worden.
    Of zou dat dan slecht zijn als je wel zwanger bent en je progesteron wordt ineens minder?

Bedankt voor het meedenken!

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Vasca: ik heb op een site van een medische stichting gelezen dat de dosering van utro per zh verschilt omdat men de ideale variant nog niet kent. 3 keer per dag 2 bollen hoor je veel; maar er bestaat ook één keer per dag, later beginnen, direct stoppen na positieve zwangerschapstest of pas na vele weken zwangerschap... Je loopt dus medisch gezien niet echt risico als je het iets anders doseert. In dit geval zou het zijn 'baadt het niet dan schaadt het in ieder geval jou niet'. Of een zwangerschap erdoor misloopt zul je nooit weten.

14. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    thanks kanshebber! Je zit toch altijd weer vol wijze raad. Handig zo'n vriendin ;)

15. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Wat ik me nog even af vroeg, door de utrogest, blijft je temperatuur daar dan ook hoger van? Dus normaal gesproken met tempen daalt je temp. als je niet zwanger bent voor je ongesteldheid... is dat nu precie hetzelfde of... omdat je je lichaam iets voor de gek houd met de utro blijft de temp hoog totdat je stopt met utro.

@ Vasca, ik zou niet stoppen met de utro als je zwanger bent. Tenminste dan heeft mijn gyn. gezegd. na 12 weken neemt de placenta het over en dan kan je stoppen met de utro. Wil je niet bang maken maar volgens mij kan het anders een miskraam veroorzaken.

16. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @happytree: ja, de utro heeft invloed op je temperatuur, die blijft hoog. Maar het is weer niet zo dat hij hoger wordt dan normaal in je LF. Dat laatste had ik nl wel een beetje verwacht.

ik ga ook niet stoppen met de utro als het raak is, dank voor je tip. Ben vandaag bij de dokter geweest (zie voor het hele verhaal het topic ervaringen vumc) en heb weer een heleboel utro voorgeschreven gekregen.

ZIj zei wel dat plotseling eerder stoppen inderdaad niet goed zal zijn, dan kan het juist menstruatie uitlokken. Dat ging dan wel over als je niet zwanger zou zijn. Zij adviseerde dus ook om zeker niet voor dag 12 te stoppen.

Hoe is het verder met jou?

17. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Hoi Vasca, Fijn dat je in ieder geval een goed gesprek hebt gehad bij je arts en weer utro hebt gekregen.

Met mij gaat het goed, zit op het wachtbankje. Ik had 5/6 dagen na eisprong een heel klein beetje bloed.... ik hoop zo dat het innestelbloed is geweest. Mag maandag testen (als ik het zo lang vol hou ;)

En jij, heb je kans deze maand, wanneer mag je testen?

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi Happy,

Dat klinkt heel goed, zo'n klein beetje bloed!!! Of heb je dat wel vaker?

Wel gezellig hoor, want ik ga ook maandag testen! Ik ben dan ook nog eens jarig, dus ik vind het wel heel spannend. Ik heb overwogen om een dag eerder te testen, want ik ben bang voor een teleurstelling op mijn verjaardag... Maar ik heb stiekem dus goede hoop en heb besloten er maar voor te gaan. We hadden deze maand eigenlijk wat opgegeven, waren heerlijk op vakantie geweest en hadden al het babymaak gedoe ff thuis gelaten. Dus ook lekker alles doen wat niet mag van de babymaak-wetten (lees: wijn, ongepasteuriseerde kaas, koffie en al wat italie nog meer voor goeds te bieden had). Maar mijn laatste dag van de vakantie toch maar een ovutestje gedaan en ineens al heel vroeg een dikke vette streep. Gelukkig is Italie ook het land van de romantiek, dus ook dat zat toch wel goed. Nu heb ik dus juist erg hoop, vooral omdat het dus allemaal ineens heel normaal en natuurlijk gebeurde... Al mag dat natuurlijk helemaal net van mijzelf.

Leuk dat we nu vriendjes zijn!

Vasca

19. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    o ja, hoe kan het eigenlijk dat jouw cyclus ook na gebruik utrogestan nog steeds 27 dagen is? Bloed je er dus steeds door heen?

Hoeveel dagen na je ei zit jij dan maandag?

20. happy tree

10 mrt 2011
    49
    0
    0
    Duitsland, Sachsen
    Zo ik meld me ook maar weer eens. :) Had het even helemaal gehad met alles rondom zwanger worden.

Ik heb negatief getest en had ook al weer last van spotting/bloedverlies. Dat is inderdaad waarom mijn cycles nog maar weinig veranderd. Mijn ongi/spotting komt gewoon door de Utro heen.

Gister bij de Gyn. geweest. Ze was absoluut niet te spreken over hoe het gaat. Dat geeft mij wel weer een goed gevoel, dat ze me zo serieus neemt. Ze heeft weer een echo gemaakt en mijn baarmoederslijmvlies is veel te dun. (Ik moet vandaag dus echt ongi worden dus ze kon het goed zien)

Nu moet ik aanstaande maand niets nemen, Ze gaat dan in 3 weken nog een keer een bloedtest doen waar ook mijn progesteron getest wordt. De maand daarna moet ik aan de Chlomid (dag 3 tot dag 8) en dan van dag 7 tot 12 aan de estrodial (?) En dan wil ze bekijken hoe het gaat.

Bah wat een gezeik allemaal. Heb er helemaal geen zin in op deze manier. En wordt zo chagie van al die mensen die maar vragen... EN wanneer krijgen jullie een kleintje, oh drink je geen wijntje, ben je zwanger etc etc.

Maar hoe gaat het met jou Vasca? posi getest? dat zou gaaf zijn, krijg ik ook weer moed :D

En met de rest van de dames die hier wel eens binnenwippen?

Deel Deze Pagina