Wij hebben aankomende maand een intake gesprek in Maastricht om te kijken of PGD (embryoselectie)misschien een optie is. Wie heeft er ook PGD gedaan?
Hey yj81, Ik heb ervaring met icsi+pgd. Mijn man heeft een translocatie van 2 chromosomen, en daarom zijn wij aangewezen op pgd. Ik heb een dochtertje van bijna 2, en toen was ik zwanger van de eerste poging. Nu zijn we bezig voor een tweede. De eerste poging hiervoor is mislukt omdat er geen enkel embryo geschikt was voor terugplaatsing, en van de tweede poging zit ik nu in de wachtweken; Donderdag is er een embryo teruggeplaatst, en maandag moet ik bloed laten nemen om te kijken of ik zwanger ben. Wat is bij jullie de reden voor de pgd? Alvast veel succes! groetjes, Timonneke
Bedankt voor je reactie!wat spannend dat je nu net weer een poging achter de rug hebt!! Doen jullie de hele behandeling in Maastricht? Mijn man heeft een erfelijke hartspierziekte.Er moet nog onderzocht worden of pgd mogelijk is,we hebben eind juni het intakegesprek. We hebben al een dochter van 4 dmv een zaaddonor.Toen was Pgd nog niet mogelijk,maar wie weet nu wel!
Hoi Yj, wij beginnen in oktober met PGD ivm een chromosoomafwijking net als Timonneke. Ben benieuwd of ze een test beschikbaar hebben of kunnen maken voor jullie situatie! Als je vragen hebt, wie weet kan ik ze beantwoorden! Wij gaan het trouwens in Utrecht doen, is wat dichter bij huis.
Mocht de mogelijkheid er zijn dat we voor PGD mogen gaan dan is Groningen voor ons het dichtst bij.Er is wel bekend op welk gen de ziekte zit,hier is jaren geleden al een langdurig onderzoek naar geweest.Ik ben heel benieuwd!Verwacht er maar niet teveel van.. Wat houdt het intakegesprek daar precies in? En er is dus een wachtlijst om te mogen starten??
Een intake gesprek in maastricht was bij ons een informatief gesprek met daarin de kansen, uitleg hoe ze het aanpakken etc. Ook moesten we bloedprikken. Wij konden daar ter plekke aangdven of we ermee wilde starten. Maar bij ons is de test al klaar omdat mijn chromosoomafw veel voor komt. Ik weet niet of alle wachtlijsten hetzelfde zijn per aandoening, maar wij hadden in december onze intake... En zijn in oktober aan de beurt. Dus er is een flinke wachtlijst helaas! Maar nogmaals, weet niet of dat per aandoening verschillend is.
Wij wonen in België, en ik ben in Leuven in behandeling. Bij ons zijn er geen wachtlijsten. In januari op consultatie geweest omdat we aan een 2de wilde beginnen, en in maart begonnen met de spuitjes, en nu weer na de mislukte poging onmiddelijk weer kunnen starten. @beginneling: Hebben ze jullie een idee gegeven hoeveel van de embryo's goed zouden zijn voor terugplaatsing?
@ timonneke, jullie zitten ik de wachtweken, superspannend! Hoeveel embryo's hadden jullie en hoeveel bleven er over? Bij ons is gezegd dat je heel blij mag zijn met 1 goede embryo... We zullen zien! Geen wachttijden in Leuven? Wow! Volgens mij als je hier met poging 2 gaat beginnen heb je weer een mega wachtlijst...
@beginneling: poging 1: 18 eicellen waarvan 16 rijp genoeg, slechts 7 embryo's waarvan maar 1 geschikt voor terugplaatsing (=mijn dochter). poging 2: 10 eicellen waarvan 8 rijp genoeg, 3 embryo's en geen enkele geschikt voor terugplaatsing. poging 3: 22 eicellen waarvan 18 rijp genoeg, 8 embryo's en weer 1 geschikt voor terugplaatsing. Bij ons zijn er ook altijd minder dan de helft van de eicellen bevrucht, hoe dat komt weten ze niet. De afvalrace is dus zoals je ziet dus zeer groot. Daar ben ik wel van geschrokken.
@ Timonneke, jeeetje wat een afvalrace! Ik hou dat ook echt in mn achterhoofd, kan het alleen maar meevallen. Maar ben er wel echt bang voor. Bij ons willen ze volgens mij niet meer dan 8 eitjes, dan lees ik bij jou dat je er heeel veel had, heb je natuurlijk ook meer kans. Zal dat per ZH verschillend zijn? Hoe voel jij je? Maandag toch bloedprikken? Ga je eerder testen? Spannend zeg!!
Bedankt voor jullie reactie's! Da's inderdaad een lange wachtlijst!Dan zouden we eventueel pas begin volgend jaar kunnen starten. Ach,eerst maar eens zien of de mogelijkheid er uberhaupt is. Je hebt vandaag bloed laten afnemen als het goed is dus Timonneke?Spannend zeg!Wat zegt je gevoel?Wanneer hoor je de uitslag?
Ik heb gisteren inderdaad bloed moeten laten nemen, maar ik was zondag al ongesteld geworden, dus ik wist al dat het mislukt was. Voorlopig gaan we geen behandeling meer starten. groetjes
Hallo dames, Ben net neiuw op dit forum, dus mogelijk stel ik een overbodige vraag Bij ons zit fap in de familie ( bijna 100% kans op darmkanker) We komen hiermee in aanmerking voor pgb Deel van de familie heeft al bloedonderzoeken gedaan waaruit de ziekte is geconstateerd Moet je dan wederom weer opnieuw bloed afnemen ( evenals de ouders, broers en zussen) voordat je het hele traject ingaat Ik vind het nl een beetje lastig om aan de familie te vragen Dan weet iedereen waar je meebezig bent
Even dit topic omhoog halen... we gaan aanstaande maandag naar Maastricht.Hebben daar een hotelletje geboekt aangezien we uit Friesland komen... Ben heeel benieuwd! Hoorden jullie gelijk of PGD mogelijk was of ging hier nog heel veel tijd overheen?