Ik denk erover om voor mijn (bijna 5 jarige) zoontje een Storio 2 aan te schaffen. Wel via Marktplaats, want nieuw vind ik het net iets te duur. We hebben thuis wel een tablet, maar die nemen we niet even mee, en niet overal is Wifi. Nu lees ik positieve en negatieve reacties op de Storio. Zijn er hier mensen die er eentje hebben, en wat is jullie ervaring?
Mijn zoontje heeft de Storio 1 gekregen toen hij bijna 3 was en vindt het nu nog steeds erg leuk. Maar is dus wel jonger.
En hoe oud is je zoontje nu? Ik heb ook nog een zoontje van 2,5 dus die zou er straks ook mee kunnen spelen...
even gekopieerd uit een eerder topic over de storio Ontzettend rotding. Langzaam, bij aankoop zit er geen spel op, die zijn nog belachelijk duur ook. En als je er dan een koopt bvb kinderliedjes heb je wel 3 hele liedjes van alle 20sec Oh en vergeet ook niet knappe batterijen te kopen die zitten er niet bij en gaan snel leeg. Als je een kindertablet koopt Van 100 euro en er geen enkel spel op zit vind ik dat raar. Je mag 2 spelletjes uitzoeken staat op de doos. Dat zijn maar een aantal spellen de goedkoopste spelletjes. Meer staat er dan ook niet op. Ja een klok rekenmachine. Maar daar word een 2/3 jarige niet warm van. mijn schoonouders hebben nu een los spel in de winkel gekocht a 25 euro. Daar krijg je een verhaal voor kun je je fotos (camera is echt heel slecht) mee bewerken en een vlieg spelletje doen thats it. Ik vind het belachelijk duur allemaal. Hij heeft hem van mijn schoonouders gehad. Ikzelf zou hem nooit kopen voor mijn kinderen. Wij zelf hebben ook nog een iPad. Daar heb je zelf ook nog eens iets aan plus dat er in de store heel veel goedkope/gratis spelletjes zijn die je eerst kunt uitproberen door middel van een miniversie en je hem daarna als je uitbreiding wilt kunt kopen voor een leuke prijs denk aan 80 cent tot 5 euro.
Dank je Imensa. Dit soort dingen heb ik dus ook al gelezen, en daardoor twijfel ik. Maar ik lees ook verhalen over mensen die het een erg leuk ding vinden. Het handige lijkt mij dat je hem makkelijk kan meenemen, en dat er buiten de spelletjes geen rare reclames opzitten (zoals op een tablet wel zit). Mijn zoontje krijgt het op de gewone tablet altijd voor elkaar om op links te drukken die oppuppen zodat hij allerlei schermen krijgt die niet nodig zijn...
Hij is nu 4 jaar en 3 maanden. Ik moet wel zeggen, wij hebben er 5 losse spellen bij, mickey mouse, toy story, hello kitty, pinguïns van Madagascar en Sam in de Stad (zat er bij bij aankoop). En dan 2 spellen gratis gedownload (krijg je ook bij aankoop), dus hij heeft wel keuze. Maar ook het leren schrijven vindt hij erg leuk. Hij heeft ook een spel over Europa en over de biblitheek en je merkt gewoon dat hij er veel van leert. Dat vinden wij dan weer leuk.
Zl heeft hem voor zijn 5e verjaardag gekregen en ben er heel tevreden mee! Hij heeft er veel plezier van en via de site van storio/vtech kun je spelletjes downloaden tegen een lage prijs, zl heeft geen losse spellen (vind ze duur, vanuit de winkel) maar heb al wel een aantal keer via de sites gekocht en ben er zeker voor de prijs tevreden over. Zl heeft er veel plezier van en dat vind ik het belangrijkste. Vind de spelletjes voor de storio wat dat betreft wel leerzamer als de meeste spelletjes op de iPad of andere tablet. Maar denk dat het voor iedereen verschillend is, ligt er ook aan waar je hem voor wilt gebruiken. Zl doet er voornamelijk leerzame spelletjes mee, en een paar echte spellen, maar die zijn dan in mijn eigen wel kindvriendelijker als de spelletjes op iPad en tablet!
Dank je voor je verhaal Evientje! Ik ga er toch maar voor. Denk dat zl het helemaal geweldig vind om zijn eigen 'tablet' te krijgen. En vind het zo handig dat je deze overal mee naar toe kan nemen. En we gaan het zien of het wat is. (en anders lang leve marktplaats!)