beplaste zetel proper krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik weet niet echt hoe of waar ik moet beginnen maar ik doe het toch maar. Mijn dochter is al een tijdje zo goed als zindelijk. Alleen als ze het doet (plassen) is dit bijna altijd in mijn zetel. Moest ik een leren zetel hebben dan had ik niet zo'n groot probleem, alleen wij hebben een stoffen zetel. Ik begin het nu wat te goor te vinden. Normaal gezien was ik om de zoveel tijd mijn hoezen van mijn zetel. Dat vind ik fris en netjes, alleen mijn zetel ziet er niet properder uit daardoor. Moesten die ongelukjes zeldzaam zijn dan zou ik gewoon de hoes nemen en hem in de was smijten en wassen. Probleem is dus dat ik dus iedere week dezelfde hoes zou moeten wassen....

Hoe doe ik het nu ik leg een vochtige doek over de natte plek zodat haar plas erin kan trekken. Deze doek ververs ik om de zoveel uren. Wanneer de plek bijna droog is, spuit ik er nog met een bepaald product over zodat het fris zou ruiken.
    Alleen ik begin nu erg aan mijzelf te twijfelen, doe ik het wel juist? Hoe zouden jullie dit aanpakken. Ik weet het even niet meer. Het gedacht dat ik in een 'piszetel ' zit is ook niet bepaald aangenaam.

Graag jullie raad!

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik denk dat je er niet veel meer aan kan doen dan je al doet.
    Misschien is het ook nog een mogelijkheid om na het schoonmaken de plek droog te fohnen, dan word het iig sneller droog.

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik denk toch dat de oplossing zit in het duidelijk maken dat je zetel geen toilet is, want op deze manier zindelijk zou ik niet blij mee zijn. Iets anders kan ik niet verzinnen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Plastic erop?

5. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    @ Chrissie: Dat probeer ik nu al zo lang, maar blijkbaar dringt het niet bepaald door.

@Umm85 het is misschien niet zo'n slecht idee, alleen lijkt het mij niet zo aangenaam zitten. Misschien kan ik plastic onder mijn hoes doen dan ben ik zeker dat de rest niet nat wordt.

6. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Echt zindelijk is ze dan nog niet, want blijkbaar doet ze het regelmatig en op dezelfde plek. Ik zou idd haar wel proberen duidelijk te maken dat de stoel niet de wc is en miss plastic ofzo erop?

7. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Uh sorry maar ik vind het gewoon echt raar dat je dochter daar plast. Een zetel is toch gewoon een stoel? Kan alleen maar adviseren om dr gewoon op de wc te laten plassen of potje.

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Als antwoord op je vraag:
    Poets advies - Bank schoonmaken

Ik weet dat het over een bank gaat, maar dat is hetzelfde als een stoel, althans de behandeling.

Wat betreft het probleem met je dochter:
    Je zou haar kunnen zeggen dat ze niet op die stoel meer mag zitten en voor haar een lekkerzittende kinderstoel aanschaffen welke makkelijk af te nemen of te wassen is. Een andere mogelijkheid is om het potje zo dichtbij als mogelijk bij de stoel te zetten, als ze dan moet, hoeft ze niet heel ver te lopen.
    Laat haar naar opgenomen films of dvd films kijken, die kunnen stopgezet worden als ze moet plassen. Hierdoor mist ze niets en gaat ze wellicht naar de WC.
    Zoals je zelf aangaf, zit het plastic om de stoel misschien niet lekker, maar het kan je dochter wel eraan herinneren dat het niet een toilet is waar ze op zit.

Succes in elk geval en ik hoop dat ze het niet meer zo snel zal doen.

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    wat raar dat ze dat enkel in jouw zetel doet. Misschien is er qua lichaamstaal af te lezen wanneer ze gaat plassen zodat je haar kunt tegenhouden?
    Hoe doet ze dat in de kleuterklas?

Misschien kun je een celstofmatje onder je zetelhoes leggen? dan absorbeert dat matje de plas ipv. de zetelkussens.

Deel Deze Pagina