Mijn hand zit helaas in het gips en met 1 hand kan ik niet werken Heb het wel geprobeerd maar is gewoon niet te doen Heb 2X 5 uren geprobeerd en het begint nu echt pijn te doen Nu zegt mijn chef dat ik wel vervangend werk kan gaan doen maar kan ik dit weigeren als ik pijn aan mijn hand heb?
Ik zou even een paar dagen rustig aan doen tot de pijn minder wordt en dan toch wel vervangend werk gaan doen.
idd, even je hand nu de rust geven en daarna vervangend werk gaan doen waarbij je je hand niet belast.
Als je het bij voorbaat al weigert kan je chef/baas dit op werkweigering gooien... Zou het proberen en de arbo benaderen
dat je nu last van je hand hebt betekend niet dat je geen vervangend werk kan doen. Het hangt er van af wat je nu moet gaan doen en wat de arbo-arts voor advies geeft. Postzegels plakken kun je ook met 1 hand doen en zo zijn er nog heeeeel veel andere dingen te bedenken die prima met 1 hand kunnen. Weigeren mag je het niet, dat wordt gezien als werkweigering en kan ontslag op staande voet betekenen. Mocht je twijfelen of het lukt echt niet, vraag dan een gesprek aan bij de arbo-arts zodat die de situatie kan beoordelen.