ervaringen vaginale spataders door zwangerschap?! "schaam"

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2011anoniem, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    heb een vraag aan jullie iets waar ik me ergens voor schaam om het zo evenneer te zetten maarja aan de andere kant ik kan er niks aan doen,
    heb al vanaf 20 weken of eerder vaginale spataders en dan bedoel ik niet 1 maar een hele boel het is van onder eigenlijk 1 en al spatader en dan ook hele dikke van 1.5 cm. op het moment is het zo erg dat mijn vk vind dat ik niet meer moet gaan werken en mijn huisarts gaat overleggen met de gyneacoloog en eigenlijk ook vind dat werken zo niet meer kan,
    Wie heeft hier ervaring mee en wat hebben ze gedaan????

Groetjes Anoniem

2. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ik heb ze helaas ook. Ik heb het aan één kant zitten,en ze zijn enorm:)
    Ik heb bij mijn 1e zwangerschap het ook gehad,maar veel minder erg.Jammer genoeg is er wel 1 gebleven.Nu ben ik via de h.a doorgestuurd naar een dermatoloog,omdat ik ze ook op één geen eb. Mij is uitgelegd dat ze vanuit mijn lies en zelfs mijn buik komen. Vanwege de zwangerschap doen ze er nu niets aan:(, het is hormonaal . Ik 'mag' ook als eind volgend jaar terug komen, mochten ze dan nog net weg zijn, en ik ng steeds last heb. Ik heb inmiddels met een verwijzing van em wee zwangerschapssteunkoussen laten aanmeten, en die krijg ik volgendeweek. Ben heel benieuwd ,dit zou wat verlichting ook kunnen geven.
    Helaas is er weinig aan te doen. Wat druk geven D.m.v. Een inlegkruisje of maandverband vind ik prettig. Jij hebt dus ook veel last ervan?

3. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Sorry iPad werkt niet mee,lees ik nu, grrr:x snap je het verhaal?

4. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    ja ik heb er echt veel last van ze komen bij mij ook uit de buik en trekken ook me liezen in en dan de rest zeg maar, Mag jij nog wel werken dan? of zijn daar ook adviezen afspraken over gemaakt?

Groetjes Anoniem

5. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    maar hoezo steunkousen? heb je ze ook op je benen dan? ik heb ze daar namelijk niet.

Groetjes Anoniem

6. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ja,sorry door de iPad,heb ik het slecht neer kunnen zetten.
    Ja ik heb ze op één been zitten,dezelfde kant dus.Nee niemand heft iets gezegd over werken..... Waarom zou je niet werken?Als het je téveel belast,je teveel pijn hebt,snap ik dat.Ik heb er veel last van,maar nog niet zo dat ik
    Niet zou kunnen werken.Ik heb wel veel allerlei klachten,dus kan me wel voorstellen dat alles bij elkaar teveel wordt.Maar jij trekt het dus niet meer om te werken?Misschien hangt het ook af,van wat je doet voor werk?

7. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ik heb het aan één kant,misschien is dat het verschil met jou.Ik weet dat de vk wel wilde weten of het niet op een plek zit,wat gevaarlijk kan zijn tijdens de bevalling.Bij mij zit het echt op een schaamlip.Maar als ze bij jou ook van binnen zitten?

8. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb ze bij mijn schaamlip en die is zo groot dat het net lijkt of ik 3 lippen heb om het even zo te zeggen er begint nu een 2de hele dikke bij te komen en voor de rest zitten er hele dikke in me liezen en echt bovenop me vagina helemaal om mijn schaamlippen heen en ze komen vanuit mijn buik ofzo al met al meer al 1 denk ik, ik doe ook werk waarbij ik de hele dag moet lopen bukken enz, vandaar dat hun het over stoppen hebben ik heb er ook geen 1 op me benen daar is echt niks te zien maar heb wel heel veel pijn van onder ze staan zo gespannen dat ik echt soms het gevoel heb dat ze uit elkaar kunnen ploffen haha klinkt heel stom maar zo voelt het echt.
    Het stomme is bij mijn vorige zwangerschap had ik er geen 1.

Groetjes Anoniem

9. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    al met al wel 10 bedoelde ik het is echt een hele zooi spataders maarja mijn ha gaat nu overleggen met de gyn dus zou wel zien wat er gaat gebeuren.

10. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Geen ervaring, maar niets om je voor te schamen! Sterkte! Als rust geadviseerd word zou ik daar zeker naar luisteren!

11. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    He Anoniem,dat zware gevoel ken ik, dat heb ik ook.Vooral als je te lang hebt gezeten,of juist weer te lang hebt gelopen.Bij mij ziet het eruit als de Himalaya,dus uk heb een goed idee ervan,haha erg he!Het hangt helemaal naar beneden.
    Vond de huisarts dat je rust moest nemen vanwege de bevalling?Of kans op complicaties?

12. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    vanwege de pijn en mijn zware werk wist zij gewoon niet of dit te zwaar zou worden maa aangezien ik zelf liever niet de ziektewet inga nu al gaat ze dat ook overleggen met de gyn en wat ze er eventueel aan kunnen doen.
    en idd. te lang zitten of staan doet echt pijn.

Groetjes anoniem

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik herken het.
    Bij de derde zwangerschap had iker al behoorlijk last van, zowel op mijn schaamlippen, als mijn benen en ook mijn liezen en nu met de vierde zwangerschap is het nog heviger geworden en zijn ze een stuk minder dik, maar ze zijn nog zeker zichtbaar eb voelbaar.
    Op mijn rechterbeen heb ik er ook echt nog last van en helemaal na een avondje werken.

helaas is het hier na de bevalling dus niet weggetrokken. WEl een heel stuk minder dik, maar zeker nog zichtbaar.

14. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    He meid,

Ik heb dit ook gehad! Wat was dat pijnlijk zeg.
    Gelukkig is het nu al een geruime tijd verdwenen. Je kon er niet veel aan doen. Je kan ook niet veel doen aan spataders op je benen etc. Wel heel erg veel drinken. Verder succes.

Ik was ze kwijt, toen met een week of 27

15. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    is het bij jou in de zwangerschap weggetrokken ja??? bij mij wordt het steeds alleen maar erger... wel fijn dat je er vanaf bent want het voelt echt niet prettig.

16. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Bij mij zijn ze gewoon tijdens de zwangerschap verdwenen. Ik had ze toen het zo super heet was! Ze dachten toen aan weeen en hogebloeddruk. Maar ooh wat deed dat pijn. Had ze ook aan mijn voeten en handen. Gelukkig zijn ze met de zon meegegaan.

Deel Deze Pagina