Hallo allen, Afgelopen vrijdag heb ik een urine test gedaan van clearblue.... Daar kwam uit zwanger 1-2. Conclusie ik ben zwanger. Helemaal blij en gelukkig. Sprak ik een goede vriendin die bij die test twee verschillende uitslagen kreeg.... Kan dat? Ik heb me goed ingelezen en de testen zijn grotendeels allemaal 99 % zeker. Toch vind ik het nu spannend.... Morgen komt iemand van moeders voor moeders, dan zal het hopelijk nog duidelijker worden. Hoe is jullie ervaring? Gr.
Je hoort inderdaad wel eens over vals-posititeve testen. Zelf heb ik die nog nooit gehad. Anders voor je eigen geruststelling nog ff een testje doen?
Het komt inderdaad wel voor. Hoewel ik me soms bij die 'vals positieven' wel eens afvraag of dat puur komt door de test of ook door 'de wens is de vader van de gedachte'. Als ik zie hoe sommige dames hier soms jubelen over een 'licht positieve test' en dat er dan op een foto echt helemaal niets te zien is. Of alleen een streepje dat veel dunner is dan de teststreep (is ongeldig). Tja. Ik denk dat negatief terwijl je wel zwanger bent (nog niet voldoende hcg) vaker voorkomt in die ene %, dan echt vals positieve testen. Als je twijfelt, zal de test van moeders voor moeders je vast meer duidelijkheid geven. Twee vals positieven van verschillende merken lijkt me erg onwaarschijnlijk. Overigens geeft zo'n urine test alleen aan dat je het zwangerschapshormoon in je urine hebt zitten hè, dit hoeft helaas niet altijd te betekenen dat er een goede zwangerschap is.
Mja, maar het gaat in dit geval wel om een digitale test he... Er valt weinig te interpreteren aan "zwanger" of "niet zwanger". Echt vals positieve testen zouden, mits je een betrouwbaar merk koopt (lees recensies), eigenlijk niet voor mogen komen, grove fabrieksfouten voorbehouden. Een zwangerschapstest meet HCG: als er geen HCG is, is er niets te meten. Mensen die met een niet-digitale test licht positief testen en een paar dagen later toch gaan bloeden, hebben hoogstwaarschijnlijk helaas een chemische zwangerschap of vroege miskraam gehad. Dat is iets anders dan vals positief! Een tuurtestje is heel onduidelijk en wordt door de één zus geïnterpreteerd en door de ander zo. Twee dagen later nog een test doen is dan een goede oplossing; HCG verdubbelt iedere pakweg 48 uur. Terug naar TS: Ik snap je onzekerheid, maar ik zou er zelf wel gewoon vanuit gaan dat je pril zwanger bent. Je vriendin, was die uiteindelijk wel zwanger? Bij een prille zwangerschap kan een "vals negatieve" test wel voorkomen. Ook maakt het verschil of je test met ochtendurine of niet. Ter extra bevestiging kun je eventueel nog een test halen van een ander merk. Geeft die ook positief aan dan ben je boven alle twijfel verheven. En ik zeg alvast: Gefeliciteerd!
Ik ben hier ook onzeker over geworden. een week geleden heb ik getest met een urine test. een van kruidvat 2v5 en een van clearbleu. Eest had ik die van kruidvat getest (met ochtenurine) meteen verschenen er 2 heel duidelijke streepjes, maar omdat ik en mijn vrouw het niet konden geloven hebben nog een test gedaan die van clearbleu, ook hier kwam er een duidelijk + tevoorschijn. We hadden nog getwijfeld om naar de hd te gaan voor een bloedtest maar dit hebben we dan toch niet gedaan. Een paar dagen geleden las ik hier dan op het forum dat iemand 2 urine teste had gedaan die + waren en bij de bloed test was ze -. Nu zit ik een beetje met spanning dat de teste bij mij mss negatief waren...maar morgen zou ik mijn eerste echo hebben dan heb ik zeker duidelijkheid. nog even geduld dan maar.
Het is zo zeker dat mijn vk verder niet op hcg test eigenlijk. LOL, de eerste keer vond ik dit wel heel raar hoor. Ik had echt zoiets van 'hallo, moet je dat niet even goed vastellen?' maar nee hoor. De termijn echo werd meteen geplant. Voor je eigen gemoedsrust kun je er inderdaad altijd het beste 2/3 testjes doen.