Hallo, Ik zit al een paar weken te denken om in Belgie te wonen. Dit wil ik voornamelijk doen om mijn frans op te krikken en me kinderen frans als derde taal mee te geven. Qua werk is het voor mij geen probleem en voor me partner ook niet. Graag zou ik ervaringen willen weten van de dames hier. Voor de dames die in Belgie wonen en in Nl werken wat zijn hier de plus punten en de min punten? xxx Mamavyas
ja daarom mijn vraag, vond het zo raar... of wil je gewoon dat ze in Belgie op school frans leren (is meestal pas vanaf 10 jaar)
ja ik ook, maar het niveau van frans in NL en in BE is wel een groot verschil hoor. ben tot mijn 17 in NL naar school geweest en heb van mijn 17 tot mijn 20ste in BE gezeten. (moest een jaar terug omdat ik het niveau dus niet aankon)
en wil je dan tips voor een baan, voor de scholen of gewoon voor het wonen? Ik woon trouwens in Brussel en vind er niks aan, veel te druk in het centrum en buiten het centrum te veel gedoe met trams bussen enzo, bus is trouwens al geen optie met kinderwagen hiero. Huis staat te koop wij gaan naar Turkije!!! Wij hebben het niet zo naar ons zin Belgie, allemaal racisten die belgen ( zal vast niet voor iedereen zijn maar wat ik ken wel ) Slecht geregeld ook alemaal hier in Belgie, en de politie zie je niet meteen op de stoep staan als er iets aan de hand is, ze geven boetes voor het roken binnen het bedrijf ma als je bij hun op bureau komt staat het blauw van de rook!!!:O Mjaa dat is mijn mening natuurlijk