Vandaag ben ik 40 weken zwanger van mijn tweede kind. Mijn vorige bevalling is geeindigd in een ks en deze keer hoop ik op een vaginale bevalling. Wie heeft ervaring en dan vooral in het ontsluitingsgedeelte. Ik ben vorige keer maar tot 5 cm gekomen. Ook wil ik graag weten waar ik op moet letten wat betreft het openscheuren van de ks wond. Hopelijk kan iemand me wat wijzer maken.
Hoi Daan, Ik ben eind juli bevallen van m'n 2e kindje. De eerste is ook geieindigd in een spoedkeizersnede, bij omdat m'n dochter in stuit lag en na anderhalf uur persen (had dus volledige ontsluiting) haar hartslag omlaag ging. Ze bleek hartstikke vast te zitten in m'n bekken. Bij de tweede heeft de gyn mij het vertrouwen gegeven om nog een natuurlijk/vaginaal te bevallen. Doodeng vond ik het! Maar.... Het ging super!! Vanaf 20:00 uur begonnen de weeen. Rond middernacht was ik in het ziekenhuis. Om 01:00 uur braken m'n vliezen en om 03:00 uur was onze zoon er al! Het ging allemaal super snel. Helaas wel een subtotaal ruptuur, maar daar heb ik geen moment last van gehad. Wat een verschil, om nu meteen je kindje op je buik gelegd te krijgen. 😢 en alles ging zo super goed dat we ok 06:00 uur al weer thuis waren (3 uur na de bevalling dus) Het was echt een hele mooie ervaring. Waar ik na de eerste er stelling van overtuigd was "dit nooit meer" had ik net na de bevalling van de tweede alweer zoiets van dat ik dit nog wel een keer mee zou willen maken! En over het litteken; tijdens de weeënstorm deed m'n buik wel extra zeer op die plek, maar heb geen moment het idee of gevoel gehad dag het litteken zou gaan scheuren. Positief verhaal van m'n kant dus. Ik hoop echt dat het bij jou ook allemaal zo mag gaan! Heel veel succes, zet m op!