Vandaag weer controle gehad in het ziekenhuis. Het vruchtwater is een beetje afgenomen en ons kindje doet het goed. Mijn ontsluitingis nog steeds 3 cm. Maar ons kindje is al ver ingedaald. Als ik deze week niet beval dan hebben we maandag een afspraak om een inleiding in te plannen. Dus nu wordt het echt spannend!
ons kindje werd 2 weken terug op 36+3 weken geschat op 3114 gram. Ze vertelden mij dat het nog 700gram kan bijkomen dus dat het een beebje zal zijn van 3800 gram bij de bevalling. Ik schrok mij dood omdat hij steeds wat minder werd geschat omdat hij een tijdje wat minder was gegroeid. Morgen moeten we terug voor groeiecho en hooop ontzettend dat ons kleintje niet ongelooflijk veel verdikt is. ik ben namelijk ontzettend bang voor de knip of eventueel scheuren...!
Spannend hoor. Snap precies wat je bedoeld over het inscheuren/inknippen. Moet wel zeggen als je hier de ervaringen van de andere vrouwen lees kan het ook gewoon goed gaan. Dat heeft mij wel wat meer gerust gesteld. Veel succes maar ook plezier morgen met de echo. Wie weet valt het wel mee.
Ons zoontje zou ook ruim 8 pond zijn. En had ook veel vruchtwater (p95) ook extra groeiecho's gehad. En uiteindelijk geboren met 39w2d 2925gr en 49cm. Dus wat zaten ze er vreselijk naast. Wel een knip en ruim 2 uur geperst dit mocht omdat zoontje het prima deed en niet dipte. Later bleek dat hij iets schuin had gelegen met zn hoofdje en dat het daardoor zo moeizaam was. Elke bevalling is anders en ik weet nu dat dat schatten echt schatten is. Ik kon in het ziekenhuis trouwens bevallen zoals ik wou totdat ik om een ruggenprik vroeg.
Spannend dat je misschien ingeleid gaat worden! Mijn situatie leek wel wat op jou als ik het zo lees.. Hele zwangerschap geroepen: Zo, dat is een flinke baby zeg! Poeh, hij groeit hard, groot kindje, veel vruchtwater enz. Werd er op den duur echt zenuwachtig van want ze bleven het maar roepen! Uiteindelijk ben ik met 38 weken en 1 dag ingeleid omdat ik al een tijdje 3 cm ontsluiting had en mn bloeddruk werd opeens te hoog. Fijne en vlotte bevalling gehad (vier uur bevallen waarvan 1 uurtje flink pittig maar te doen, voor een eerste kindje is dat best goed) Dat laatste uur was overigens een uur van persweeen ophouden met volledige ontsluiting, maar dit was nodig! Klein knipje (twee hechtingen) omdat hij met zn arm over zn hoofd eruit wilde. Uiteindelijk een mannetje van ruim 3900 gram. Voor 38 weken was dat groot dus we moesten een nachtje blijven om de suikerwaardes in de gaten te houden maar dit was allemaal prima. Wat al eerder gezegd is: de hoofdjes zijn ongeveer even groot, het verschil tussen 3500 gram en 4000 gram zit m in de vetjes verdeeld over het hele lichaam, niet op t hoofdje Zodra het hoofdje er was heb ik dat vier kilo lichaampje er met 1 pers zo uitgewerkt haha Maar tijdens het laatste stukje ontsluiting en het persen inderdaad goed luisteren naar de gyn of verlos.. Zij loodsden mij er echt lief doorheen op het eind! Heel veel succes meid! Niet te veel zorgen maken Binnenkort mag je je kindje bewonderen!!
Klinkt idd erg hetzelfde.Hoop dat de bevalling ook zo loopt.En ik ga goed luisteren naar de verloskundige,dat geeft iedereen als tip. Bedankt voor je reactie.
Vinden jullie dat groot? dat zijn allemaal gemiddelde gewichten hoor, wat hier voorbij komt. Mijn oudste was 3360 gram Tweede 3400 Derde 3750 gram Vierde, was wel heel klein, namelijk 2710 gram. En de vijfde wordt op 3700 gram geschat, nou die poep ik er zo uit hoor hahah Ben bij alle bevalling ook niet uitgescheurd, dus verwacht nu bij de vijfde ook niet hoor. Moet wel zeggen dat mijn kids allemaal kleine hoofdjes hadden, en dat scheelt denk ik ook wel hoor. Maar om nu te spreken over dat 6 pond groot is, vind ik niet hoor.
Nina was ook groter geschat. Met 39w was ze geboren. Bevalings duur 1,5 uur En woog 3860. Gewoon thuis bevalling zonder pijn medicatie.
Na anderhalve perswee werd mijn kleintje geboren zonder scheur,knip of hulpmiddel en woog ruim 9,5 pond. Niks aan overgehouden gelukkig.
Vandaag is er besloten dat we morgenochtend worden ingeleid! Zo onwerkelijk. Het besef dat we morgen ons kindje gaan ontmoeten. Iedereen bedankt dat jullie je verhaal met mij wilde delen. Ik ga er positief in. Groetjes.
Ze is er! Onze prachtige dochter:esmee. Ze weegt 3470 gram en is 50 cm. Beetje ingescheurd. Aan binnen en buitenkant.
Gezien ikzelf erg lang ben (1.85, en mijn vader 2.05!) & de vader van mijn kindje ook 1.85 lang is verwachtte ik ook een groot kindje. 52cm en 4060 gram, zonder pijnstilling, hechting of iets. 2 hele kleine "schaafwondjes" that's it. Vooral goed luisteren naar je verloskundige of gynaecoloog. Nu al 70cm en moet nog (17dec) 4 maanden worden.....
Van harte! Wat een schatje Onze beeb wordt geschat op 8 pond volgens de vlos, heb vanmiddag controle gehad, ga zn eerste pakje dus toch maar in een maatje groter kopen!