Ik zit met een vervelend gevoel en ben benieuwd hoe jullie over de volgende situatie denken: We vieren voor het eerst de verjaardagen van onze drie kinderen samen, omdat er maar twee weken tussen de verjaardagen zitten. We hebben een zaaltje gehuurd. We zijn ons ervan bewust, dat niet iedereen zal komen, omdat drie cadeautjes misschien teveel is. Gisteren kreeg ik een mail van onze buren, waar we tot nu toe elk jaar over en weer op de kinderverjaardagen komen, dat ze heeft besloten niet meer naar de verjaardagen van onze kinderen te komen. De reden is, dat ze geen binding meer heeft met onze kinderen. Ze zegt wel blij te zijn met ons als buren. Onze kinderen zijn 11, bijna 9 en bijna 1! Hun dochter is ook bijna 11. Vroeger speelden onze oudste zoon met hun dochter, maar zij zijn ieder hun eigen gang gegaan op een gegeven moment. Ik vind het heel normaal, dat we elkaars kinderen niet vaak zien/spreken en dus minder binding ermee hebben. Hoewel het heel eerlijk is van onze buurvrouw, had ze mijns inziens beter gewoon het feestje kunnen afzeggen. Ik heb nu zo'n vervelend gevoel, eigenlijk ten koste van onze kinderen. Dat ze niet komen is dus niet erg, maar de eerlijke reden geeft nu bij mij toch een breukje in de relatie als buren. Moet ik haar eerlijkheid juist waarderen of snappen jullie mijn gevoel ook?
Ik ben van mening dat eerlijkheid het langst duurt. Nee het is misschien niet fijn om het te lezen maar nu weet je wel direct waar je aan toe bent en hoef je dus ook niet te gaan verzinnen waarom ze niet zou zijn gekomen toch?
Ik zou haar eerlijkheid wel waarderen al is het wel even slikken! Nu ik zelf een kindje heb verbaas ik mij over de mensen welke worden uitgenodigd voor een kinder verjaardag. Als ik naar vrienden kijk dan komen collega's van beide kanten, families en achterfamilies, buren, kennissen en vrienden. Vaak ruim 60man!!! En dan worden de kinderen dit jaar 2!
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. De buurvrouw had de reden niet op hoeven geven maar dat deed ze waarschijnlijk zodat ze volgende keer ook niet uitgenodigd wil worden. En zie het niet als iets persoonlijks want zij heeft geen feeling meer met jullie kinderen, haar gevoel dus haar issue. Heb gewoon zin in de mensen die wel komen en iemand met zo'n instelling is ook niet leuk om op een feestje te hebben toch? Trek het je niet aan.
Mwah, dan hoef ik nergens meer naartoe...Ik heb nl helemaal geen binding met een ander kind dan dat van mij.....Uiteraard ga ik wel, omdat kinderen kinderen zijn, ze willen een cadeautje en dat begrijp ik wel. Maar ik geef er heel weinig om.
Waarom heb je een vervelend gevoel ten koste van je kinderen? Ik vind het prima dat zij dit aangeeft. En of jij nig wel voldoende binding met haar voelt om dingen te doen, dat blijkt vanzelf.
Ik vind het juist een erg nette email, tot zover ik dat kan opmaken. Echt petje af. Want ze had het wel gewoon af kunnen zeggen maar volgend jaar had je dan weer het probleem. Daarbij, hoe vaak lezen we niet op zp dat mensen liever niet naar die en diens verjaardag gaan en zoeken naar smoesjes etc. Liever zo'n eerlijke buuf. Vooral dat ze zegt dat het niets te maken heeft met jullie algemeen als buren. Daarbij, ik denk ook niet dat ik naar de verjaardagen van buurkindjes zou gaan waarmee ik geen band heb. Dus ik vind het sowieso niet raar dat ze zo denkt. Ik zou het echt niet zien als 'een breukje in de relatie'.
Even een vraagje tussendoor van mij dan? Voor de dames die dat "normaal" vinden.. Hebben jullie dan wel binding met andermanskind? Bijv het kind van je broer of zus, of van vriendinnen? Ik helemaal niet eigenlijk. Ik vind ze wel leuk en lief hoor, ik wens ze alle goeds voor de wereld, maar ik "voel" er niet echt wat voor zeg maar.
Ik denk dat ze de reden erbij zegt omdat in voorgaande jaren jullie wel over en weer op de verjaardagen kwamen. Kan me zo voorstellen dat ze daarom erbij zegt waarom ze niet meer komen, zodat jij je niet af hoeft te vragen waarom ze ervoor wel kwamen en nu niet meer. Ik zou er verder eigenlijk geen nare bijsmaak aan overhouden, ze zegt er zelfs nog bij dat ze blij is met jullie als buren. Geeft voor mij aan dat ze ook van tevoren bedacht had dat het misschien niet leuk over zou komen en daarom wil laten weten dat het niks persoonlijks is.
In dit geval vind ik het wel zo handig dat ze de reden genoemd heeft: ze voorkomt daarmee dat jullie andere verwachtingen houden. Als ze nu af zou zeggen en volgend jaar weer en dat jaar daarop weer, zou je ws een veel vervelender gevoel eraan overhouden.
Ik heb niet met alle kinderen een band nee en ik ga ook niet naar ieders verjaardag omdat het kinderen zijn en ze dat leuk vinden. Ik heb goed contact met mijn buurvrouw van verderop en de kinderen spelen graag met elkaar maar ik ga niet naar hun verjaardagen, heb zelf niets met de kinderen dus wat moet ik daar doen? Alleen maar er heen gaan omdat die kinderen dan een kado krijgen vind ik een beetje een rare reden om toch te gaan. En een kind van een broer of zus vind ik iets heel anders dan een kind van de buurvrouw. Naar de neefjes of nichtjes ga je toch gewoon omdat het familie is?
Vind ik ook, super dapper van je buurvrouw zeg! Ik denk dat ze hier best over gepiekerd kan hebben, dus ik zou ze toch een keer gewoon zonder kids uitnodigen voor een bakkie als buren. En die verjaardagen dan lekker laten voor wat het is.
Dit. Ik vind het ook heel netjes van haar. En het kan toch dat het vanuit haar kant tof de kinderen wat meer verwaterd is. Moet je dan voor de vorm maar doorgaan? En natuurlijk heb je niet altijd even veel binding met de kids van anderen. En moet ieder voor zich uit maken of ie dan toch naar zo'n verjaardag gaat of niet. Wij gaan bijv alleen naar die van ons directe neefje. Verder niet naar kinderverjaardagen.
Ik vind juist dat je buurvrouw het heel eerlijk en netjes verwoord heeft. Dat zouden meer mensen moeten durven doen. Het doet niets aan jullie of jullie kinderen af. Maar het is nu gewoon heel duidelijk waarom ze niet naar de verjaardag komt. Zou ze er met een smoesje omheen draaien, dan loopt ze de kans volgend jaar weer uitgenodigd te worden. En je kunt geen smoesjes blijven bedenken. Ik vind dit heel eerlijk, en vind echt niet dat je er een vervelend gevoel aan over moet houden. Het is niet persoonlijk van haar naar jou of je kinderen toe. Ze wil van de verplichting af. Ik vind het echt netjes en eerlijk. Probeer het naast je neer te leggen, je maakt er een te groot ding van voor jezelf
Precies: ik ga daarheen OMDAT het familie is, maar ik heb daar ook totaal geen band mee. Ook niet als ik ze regelmatig zie of zo. Ik vind onze petekinderen bijv best lieve kinderen, maar meer dan dat is het niet, terwijl ik die toch echt heel regelmatig zie. Ik heb blijkbaar niks met andermans kinderen of zo....Ik vraag me een beetje af of dat (ab)normaal is
Ik snap dat het je een rot gevoel geeft maar je buurvrouw is tenminste wel eerlijk en dat zou ik dan wel waarderen.
Ja goeie vraag, ik heb het ook wel een beetje. Ligt ook aan de band, ik heb ook niets met kids van de broer en zus van Daan, maar die band is ook gewoon niet zo goed. Denk dat het bij mijn eigen zus anders geweest zou zijn. Denk dat het bij mij wat meer een band is als ik ze echt regelmatig zie, maar daarbuiten niet echt.
Begrijp je helemaal, ik heb dat ook zo. Ik vind eerlijk gezegd veel kinderen niet eens echt leuk, net zoals ik veel volwassenen niet echt leuk vind. Laat staan dat ik er een binding mee heb of heel veel om geef. Mijn allerbeste vriendin heeft geen kinderen, bij haar zou het misschien wel anders zijn maar dat weet ik dus niet.
TS, ik zou het niet te persoonlijk maken. Ik vind het wel verfrissend zo een eerlijke buuf! 👍👍👍