Ervaringen van lenzen terug naar een bril

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Ik dus ook. Alle opties erop en eraan helaas. Ontspiegeling, dun geslepen, cilinders. Heb een brilplan afgesloten dus een nieuwe bril kost me 84 euro.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb 2 jaar geleden een bril incl. glazen voor 100 euro gekocht en dit was het allergoedkoopste montuur. Zit ook voor geen meter het ding. Maar goed ik denk dat er een verschil is tussen die opticien en pearl etc. in prijs dan. Niet in kwaliteit denk ik..

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn dagelijkse bril komt bij een 'dure' opticien vandaan, maar het is dan ook een montuur waar ik veel complimenten over krijg en nog geen ander mee heb gezien. Mijn zonnebril op sterkte komt bij Pearl vandaan. Persoonlijk vind ik dat ik bij Pearl beter geholpen word dan bij Hans Anders of Specsavers, maar dat kan natuurlijk ook per filiaal verschillen.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Dat is ook mijn ervaring.

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Heb net bril aangeschaft naast mn lenzen, heb 18 jaar harde lenzen maar nooit bril ernaast gebruikt... nooit last van mn lenzen ook. Nu kreeg ik eentje vergoed van de verzekering en leek het me toch wel handig met nachtvoedingen en korte slaapjes, en voor het geval dat het op ks uit zou lopen en je lenzen dan niet in mag... Heb -9 dus zie echt niks zonder lenzen.
    Heb m nu 3 dagen dus mag eigenlijk nog niks zeggen maar wat een onding...
    Komt waarschijnlijk grotendeels omdat ik nu ineens cilinder schijn te hebben en ik daar heeeel erg aan moet wennen... alles is wel scherp maar de deurposten en alles is zo krom als een hoepel. En het vertekent heel erg... iets aan de rand van mijn blikveld zie ik een heel stuk minder ver naar de zijkant dan ik het zonder bril zie dus als ik snel iets pak grijp ik mis. Probeer het maar weekje uit te zitten... kijken of mn ogen eraan kunnen wennen... maar misschien heeft ze cilinder toch niet goed gemeten of zitten glazen er verkeerd in ofiets...
    Nouja behalve dat dan, kleiner blikveld dan met lenzen, beslaan, vieze glazen, met zwemmen wordt niet wat en met douchen zie ik niks, niet bepaald handig met scheren ofzo... Ben heeeeel blij dat ie alleen maar voor erbij is!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb voordat ik ging laseren 2 maanden mijn bril op gehad, en ik greep ook vaak mis, zag mensen niet, en zal alles krom aan de randen. dus wel herkenbaar.

7. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb afgelopen dinsdag een bril uitgezocht, eerst bij de pearl geweest maar daar was ik snel weg :( slechte service ik had niet het idee dat ik met iemand aan het praten was die er verstand van had.

Ik heb ook al 10 jaar lenzen en vind het een behoorlijke stap om dan ineens naar een bril te gaan, zeker omdat ik veel gewoon echt niet vind staan.

Gelukkig toen bij de van der Ham goed geholpen, vriendelijke man die me helemaal begreep (dat ik het moeilijk vind om dan ineens weer terug te moeten naar een bril ) Hij heeft voornamelijk samen met mijn vriend een bril uitgekozen die leuk bij me stond.

Brilletje was wel 350 euro, maar dan heb ik een super licht montuur, extra dunne glazen etc. En het belangrijkst, ik ging met een goed gevoel naar huis! Krijg gelukkig 200 euro vergoed, toch fijn meegenomen. Dit hebben ze gelijk doorgestuurd naar de verzekering dus hoefde ik niet van te voren te betalen.

8. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nadat ik jarenlang lenzen hadden gebruikt kreeg ik een ooginfectie. Ik mocht een aantal maanden geen lenzen meer in hebben zodat het oog goed kon herstellen. Ik moest dus verplicht een bril dragen.
    Ik ben overigens nooit meer terug gegaan naar de lenzen. Nog wel eens geprobeerd (dagje pretpark) maar ik kon de lenzen niet langer dan 5 uurtjes in hebben.

In de auto heb ik een overzet zonnebril liggen. Die dingen zijn niet de mooiste wel heel praktisch. Je hoeft tijdens het rijden niet te wisselen van bril maar je kan de overzetbril er gewoon overheen schuiven.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Even een update. Ik heb nu sinds zaterdag mijn lenzen weer in. Merk dat als ik moe ben (heb wat gezondheidsproblemen) ik minder goed tegen mijn lenzen kan. Vandaag dus ook niet zo'n fijne dag en ik ga ze zo uit doen. Ik heb dan ook de hele dag moeite met fel licht. Misschien ga ik nog wel een tijdje zo door. Ik snap ook niet zo goed waar het vandaan komt eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina