Ervaringen Veloretti Tricycle

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Flexi, 20 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Heeft iemand hier ervaring met de Veloretti Tricycle (loopfiets om te bouwen van drie naar twee wielen)?

Ik vind dit een heel leuk fietsje voor onze eerste dochter en het lijkt me dat je er relatief lang mee kunt doen. Ze is nu 1 jaar dus nog iets te vroeg, maar dan hebben we een leuk cadeau.

Je hebt ook de Trybike Steel natuurlijk, met een iets ander frame. Ik vind de Veloretti zelf net ietsje mooier maar sta ook open voor tips.

Komen de voetjes bij het 'lopen' op de fiets niet makkelijk onder de stang aan de achterkant?

2. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik heb m zelf niet gehad, maar mocht je geen reacties krijgen dan weet ik wel een Facebook groep waarin je de vraag kunt stellen.

Flexi vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hij is heel mooi en heel stevig. Een trybike is imo wel degelijker. Als je meer kindjes wil zou ik zoiets kopen en houden als loopfiets.

Maar leren fietsen kun je ze denk ik beter op een goedkoop 2e handse laten doen. Tenzij je t niet erg vindt dat hij in no time flink beschadigd is. Leren fietsen is niet alleen veel vallen, kinderen leggen de fiets op de grond, rijden tegen dingen aan en zijn er gewoon nog niet voorzichtig mee.
    Wij kopen op een later tijdstip iig een mooie fiets.

4. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    @Overtherainbow ik ben wel benieuwd naar de Facebook inderdaad. :)

@zonnetje2015 bedankt voor de tip. Ik dacht dat de trybike eigenlijk precies hetzelfde was maar dan een ander merk. In welk opzicht denk je dat deze degelijker is?

Het is inderdaad de bedoeling om gelijk een stevige te hebben als loopfiets, met fatsoenlijke luchtbanden. Beschadigingen daargelaten, daar ontkom je denk ik sowieso niet echt aan met de kleintjes. Het gaat dus echt om de eerste (loop)fietservaring, voor leren fietsen met trappers zullen we waarschijnlijk een ander model kopen als ze wat ouder is. Ze is inderdaad de eerste dus de intentie is wel dat de fiets degelijk genoeg is om ook voor een eventuele tweede als loopfiets te dienen. (Vandaar ook grote moeite om een kleur te kiezen, hihi!)

5. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik heb je een pb gestuurd.

Deel Deze Pagina