Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit te denken wat we dit jaar gaan doen. Nu leek het me leuk om een huisje in bijvoorbeeld spanje te huren. Particulier lijkt me goedkoper, maar is dit ook zo? En hoe betrouwbaar is dat... Iemand dit wel eens gedaan en die mij kan vertellen via welke site en waar etc?
Wij hebben 2x een vakantiehuis gehuurd in Kroatië, heerlijk alle luxe en een eigen zwembad + strand: ) Als je particulier wilt huren moet je niet via Nederlandse sites zoeken, want dan ben je een stuk duurder uit, het gaat dan namelijk altijd via een bemiddelingsbureau. Je kunt het beste bijv in het Engels of Spaans zoeken naar de Spaanse websites waar particulieren zelf hun vakantievilla aanbieden.
Op MP staan ook genoeg particulieren die in eigen beheer hun eigen woning/chalet in het buitenland verhuren. Ik heb zelf in Italië wel eens een chalet gehuurd en dat ging gewoon prima.
Via eigenaars , dus zonder tussenkomst van welk bedrijf dan ook, scheelt enorm in de prijs. Daarom schreef ik, zoek op de Spaanse websites waar mensen huizen aanbieden, meestal staat hun telnr er ook bij
Ik huur al een aantal jaar vakantiehuizen in Spanje. Ik heb wel een paar aanraders als je interesse hebt. Wij gaan altijd low cost op vakantie en onderhandel dan gewoon over de prijs. Prijs ligt natuurlijk heel erg aan wanneer en welk huis precies. 1 x een prachtig 8 persoons huis gehuurd in het binnenland van Malaga met eigen privé zwembad voor 350 euro voor een week in juni. Ook een keer in het hoogseizoen heel last minute (week voor vertrek) een huis aan de kust in Alicante gehuurd. Normaal gesproken zou het 900 euro per week zijn, maar heb het voor 300 euro per week kunnen huren, omdat het gewoon 1 week voor aankomst was en de eigenarese al lang blij was het nog te kunnen verhuren.
Geen ervaring in Spanje wel in Amerika en Curaçao. Via Homeaway en Micazu. Waren wel beide Nederlanders waar we het van huurden. Echt alles top geregeld en alles was precies zoals op de foto's en afgesproken.
Ik zou dat niet durven, particulier. Heb wel eens een verhaal gelezen, dat het huis van het adres helemaal niet van die verhuurder was en daar sta je dan in Spanje.
Lang leve Google en zoover Vond het de eerste x ook wel een klein beetje eng, maar tot nu nog geen tegenvallers gehad. We gaan nu voor minder geld naar de mooiste plekjes
Ja precies, als je niks vooruitbetaalt en er is een lijstje reviews op zoover.. Dan vertrouw ik het wel hoor. Meestal mail of bel ik dan nog met een paar onbenullige vragen over kinderbedjes ofzo en als ik dan een snel een goed antwoord krijg dan durf ik het wel aan om te boeken. Ik doe ook zelden via een buro/bemiddelaar maar zoek altijd naar particulieren die zelf een site hebben
Wij hebben via HomeAway een appartement in het centrum van Barcelona gehuurd voor een week voor 260,- voor drie personen. Prima website, houdt ook de communicatie tussen jou en de verhuurder in de gaten (of de verhuurder al heeft gereageerd op je mail bijvoorbeeld).