Ervaringen verlengde bagagedrager en 2 zitjes mamafiets gevraagd

Discussion in 'De lounge' started by Lutchiana, Jun 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lutchiana

Lutchiana Niet meer actief

Hey meiden mijn dochter gaat na de zomervakantie naar de kleuterschool. Nu heb ik gekozen voor een school iets verderop dus ga ik met de fiets. Ik heb ook nog een zoontje van 2 die eigelijk te zwaar word voor voorop. Nu had iemand het erover dat je je bagagedrager kunt verlengen en er een 2e zitje op kunt bevestigen. En aangezien ik een fietskar erachter niet zo zie zitten zou dit voor mij ideaal zijn! Zijn er dames die dit ook hebben? Hoe bevalt het?

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Wij hebben er ook naar gekeken, maar zolang zouden we dat niet gebruiken, omdat hij net zelf kon fietsen, alleen nog niet elke dag die afstand. Vind het zonde van het geld voor die paar weken.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    No way dat ik met 2 kids achterop zou gaan fietsen. Het is ontzettend instabiel, zowel tijdens fietsen maar helemaal bij op en afstappen. En grote kans dat je fiets gaat steigeren. En daarbij, een bagagedragerverlenger is niet bedoeld om kinderzitjes op te bevestigen. Het is bedoeld voor een fietstas icm een kinderzitje. Dus dat de fietstassen erop passen. Iets wat normaal moeilijk gaat met een zitje achterop.

Waarom wil je geen fietskar? Ik wilde er eerst ook niet aan. Het leek me gevaarlijk. Maar dat is het absoluut niet!
    - kids zitten altijd droog en uit wind en zon
    - ze vinden het leuk
    - je kunt nog meer bagage mee nemen
    - ze kunnen zelf in en uitstappen
    - fietskar is heel duidelijk zichtbaar voor ander verkeer. Je word eerder zo over het hoofd gezien dan met een kar erachter
    - het fietst stabiel
    - als jij valt, dan blijft de kar rechtop staan
    - kids zitten in een kar beter beschermd dan op de fiets. ((Bij aanrijding, valpartij)

4. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    Lijkt mij dan dat je fiets gauw gaat steigeren.
    Ik zou dan eerder kiezen voor een zadeltje voorop. Weet niet hoe dat heet, maar die zijn er ook voor damesfietsen.zo fietste mijn vriendin met 2 kids van 3 en 4.5.

5. Tennes

Tennes Niet meer actief

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Ik heb op mijn gewone fiets een verlengde bagagedrager voor de fietstassen en een achterzijde.
    Met lege fietstassen en mijn dochter achterop is het geen probleem maar met de tassen vol en dochter achterop moet ik goed opletten dat de fiets niet achterover kiept.
    Met twee kinderen achterop lijkt me dat de fiets achterover zal kiepen.....

Als de buizen van je fiets niet te dik zijn kan er ook een zadel voorop gemaakt worden, misschien is dat een idee? Even informeren bij de fietsenwinkel.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Bij mijn dochter in de klas zit een tweeling van bijna 6...moeder heeft 2 zitjes achterop en dat gaat prima. Ze kunnen natuurlijk ook zelf fietsen maar zo doet zij dat dus al jaren.

8. Lutchiana

Lutchiana Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen richting de fietsen maker vragen voor zon zadeltje!

Share This Page