Ik zoek een hobby!

Discussie in 'De lounge' gestart door chocolaatje, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ik ben bijna een jaar geleden bevallen van een zoon. Nummer 2 is nu net onderweg. Een hele tijd ben ik dus gefocust geweest op de zwangerschap en toen N. net geboren was, had ik ook meestal wel genoeg te doen. (Nu ook nog hoor ;) ) Hoewel ik 32 uur per week werk, merk ik nu toch dat ik iets mis. Een hobby, een bezigheid voor mezelf. Iets sportiefs? Iets creatiefs? Iets muzikaals? Ik weet eigenlijk helemaal niet zo goed wat ik wil! Dus mijn vraag: wat doen de andere mama's op dit forum graag voor zichzelf? Enige suggesties anders?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik vind het heerlijk om te lezen, kleuren, te bakken (niet zo vaak meer) of gewoon lekker een serie of film te kijken. Ook foto's maken en bewerken is voor mij een vorm van ontspannen.

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Bij action hebben ze veel leuk hobby spul:

Van dat grote dikke wol/garen en grote breinaalden, breiringen (even sneupen voor patronen op internet - freubelweb bijvoorbeeld.

Ze hebben bij action ook leuke kussenhoezen die je kunt borduren. Patroon, naald en garen zitten erbij.

Ikzelf heb op marktplaats een naaimachine gekocht (15,00) en leuke patroontjes gezocht om na te maken van stof. Ben echt geen volleerd handwerkster maar vind het wel leuk om dingen te proberen.

Haken is ook leuk bijvoorbeeld..

Dat zijn wel dingen die ik doe als ik tijd en wat rust heb :)

4. IH5

IH5 Niet meer actief

Voor mezelf doe ik na werktijd en nadat de kinderen zijn gaan slapen: haken, kleuren, lezen, internetten, regelmatig met een vriend of vriendin een drankje doen 's avonds, series kijken, foto albums maken, slapen.

Op 1 vaste avond heb ik een cursus en op 1 avond sporten.

En ja, ik werk ook 4 dagen en heb mijn hobbies echt nodig ter ontspanning van werk en kinderen.

5. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Haken heb ik een korte tijd gedaan tijdens de zwangerschap van N., maar ik was er vrij snel zat van. Lezen doe ik 's avonds graag in bed, overdag vind ik er meestal niet de rust voor. Een fotoalbum maken vind ik een heel goed idee! Dat moet nodig eens gebeuren.

@IH5 Wat voor cursus en sport doe je?

6. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben onlangs begonnen met naaien, oa kleding voor mijn dochter! Vindt het erg leuk en heb nu al een aantal dingen gemaakt!

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bakken, foto's maken, gamen, muziek luisteren en figuren verzamelen.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Paardrijden! En alles eromheen. Heerlijk ontspannen, stal uitmesten enzo:D

9. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Of je het een hobby kunt noemen, denk ut niet, maar t is zeker creatief...maar ik heb bij mijn eerste zwangerschap Polyvore.com ondekt.. je kan dan 'sets' maken met mode of home items. Als dat soort dingen je leukt lijkt, kan dat een leuk tijdverdrijf zijn.. neem eens een kijkje :)

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat ik doe:

* tennissen
    * hardlopen
    * zingen in een koor
    * thuis piano en viool spelen
    * bridgen (in een club)
    * breien

Daarnaast heb ik het kleuren (her)ontdekt. Heerlijk! Bij mij is het dus een combi van sportief, muzikaal en creatief. Wat vond je als kind altijd leuk om te doen?

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wat ook erg leuk is om te borduren.

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Op welke en pinterest vind je ook hele leuke items om inspiratie op te doen. Ik deed heel graag meubels opknappen, er liggen genoeg stofjes om rokken te maken, genoeg babyvoedingpotjes om waxinepotje ervan te maken, genoeg kleding om op te pimpen. Maar mijn kleintje is zo bewerkelijk dat ik er geen tijd ervoor hebt.

13. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ik zoek ook nog wel een hobby, klink stom maar heb soms zin om te borduren of te punniken, maar moet het nog steeds aanschaffen.

14. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik moet ook echt een hobby hebben, word gek van die sleur. Werk 45 uur per week.. Ik heb breien, haken etc al geprobeerd. Dan ben ik er een weekje zoet me en dan kijk ik er niet meer naar om haha.

Ik heb vroeger gevoetbald en zat bij de scouting, ben gestopt omdat ik te druk was met de studie maar wil dat wel weer oppakken. Misschien ook leuk om een vroegere hobby op te pakken?

15. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Ik schilder&teken,lezen,serie zien,en naargelang ik me voel en als het weer mee wil een wandeling in de natuur gewoon alles vergeten goed in en uit ademen :) wat ik ook doe is met mijn katten spelen.en da zal het wel zo zijn.

16. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Mozaïeken is erg leuk!
    Waar ik nu mozaïek kon je eerst een workshop volgen en daarna kan je voor altijd binnenlopen in het atelier en voor een paar euro per uur op hun werkplaats moziaieken (tafels, spiegels, schilderijen).

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Er zijn ook wel brei-cafés geloof ik.. En dan niet per se voor ouderen, maar breien is in, dus ook voor jongere meiden! Dan kun je ook van elkaar leren, leer je mensen kennen en ben je er even uit.

18. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    ik naai heel veel, daarnaast loop ik 3x per week hard. paar weken geleden heb ik vilt pakketjes ontdekt, erg grappig om in elkaar te zetten, gewoon als je niet te veel wilt nadenken...

19. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Haken, lezen, naaien, oude meubeltjes opknappen, huisje stelen/schuiven met meubels en spulletjes, zit nu werkloos thuis maar heb me nog geen moment verveeld, ik kom nu eindelijk toe aan een paar dingen die ik altijd nog wilde doen :p

Deel Deze Pagina