Ervaringen; Verminderde vruchtbaarheid ivm hypofyse tumor

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Fem, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hallo allemaal,

Ik weet niet zo goed of ik het hier moet plaatsen, als het ergens anders naartoe verplaatst wordt verneem ik dit graag.

Onlangs is er bij mijn man een tumor geconstateerd in zijn hypofyse 'gebied', het is een tumor die drukt op zijn hypofyse met als gevolg dat hij momenteel verminderd (of helemaal niet) vruchtbaar is. Als het goed is wordt hij zo spoedig mogelijk geopereerd waarbij de tumor hopelijk helemaal weggehaald wordt.

Onze vraag is eigenlijk; heeft iemand hier ervaring mee? Zou de vruchtbaarheid terug kunnen komen??? We gaan binnenkort weer naar de artsen, maar wij zijn met name benieuwd naar ervaringen van andere stellen....

Alvast bedankt voor het lezen, de reacties en het delen van jullie ervaringen.

Liefs,

Fem

2. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey Fem,

Zag dat er nog niemand gereageerd had en ik kan je helaas ook niet helpen, sorry.
    Maar wil je wel heel veel sterkte wensen met alles.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik kan je ook niet helpen en wil je sterkte wensen !
    Maar ik heb wel een vraagje, hoelang zit die tumor er al ?
    Is er een kans dat die er al zat voordat jij zwanger was van jullie dochter?

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat het eraan ligt of en in hoeverre de hypofyse beschadigd is.
    Ik denk dat als de hypofyse niet beschadigd is, dat zijn vruchtbaarheid weer zal herstellen.
    De hypofyse kan dan immers zn werk weer volledig doen en zal dus weer goed aangeven dat er zaadjes gemaakt moeten worden.
    Als de hypofyse wel beschadigd is ligt het eraan in hoeverre dit is of en hoe zn vruchtbaarheid zal herstellen.
    Ik denk dus dat je er op dit moment nog niets over kunt zeggen.

Heel veel sterkte met dit alles en ik zal duimen voor een goed herstel!

Liefs Dreamer

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoi Fem, Wij hebben hier geen ervaring mee, ik wil jullie wel heel veel sterkte wensen!

Deze link heb ik voor je opgezocht, daar staat ook info over de hormonen na operatie.

Hypofysetumoren

Liefs pcootje

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Het is heel moeilijk te zeggen hoelang de tumor er al zit, het is een langzaam groeiende tumor, dus de kans is inderdaad aanwezig dat deze er al zat toen wij voor onze dochter aan het klussen waren!

Of de hypofyse blijvend beschadigd is zal pas blijken na de operatie, we hopen het natuurlijk niet en dat alles gewoon weer hersteld wordt hetzij van nature of mbv medicijnen.

Bedankt voor de site, ik ga hem gelijk lezen.

Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Liefs,

Fem

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn gynaecoloog zegt dat de man ook goed te stimuleren is met Clomid of Puregon. Dus zelfs als de hypofyse niet herstelt, dan zou hij met spuiten of slikken weer vruchtbaar moeten kunnen worden. Natuurlijk wil je het liever op de normale manier, maar het is meer dan niets. Ik weet er trouwens niet veel van, maar ik denk dat die hypofyse vaak weer herstelt. Trouwens, is dit geen goede vraag voor de arts????

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    hey Fem,

Lees nu je verhaal (linkje via Sann) ik wil jullie heel veel sterkte wensen en duim heel hard dat alles goed zal aflopen en jullie een mooi brusje voor jullie dochter zullen krijgen!

liefs!

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey citroentje.... dank je wel....

Voorlopig zullen hebben we eind februari een afspraak met de arts die gaat hopelijk kijken hoe het met de vrichtbaarheid gesteld is... we zien wel....

Deel Deze Pagina