samenwerking Dusseldorf en Nederlandse ziekenhuizen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by rubiootje, Feb 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Hoi hoi,

Wie weet of de kliniek in Dusseldorf, ook een samenwerkingsverband heeft met Nederlandse ziekenhuizen en dan met name in de Randstad (liefst omgeving Den Haag)?.
    Dit dan voor de "kleinere" onderzoeken zoals fm metingen, bloed prikken etc.
    Wij zijn momenteel al elders onder behandeling voor icisi, maar wij overwegen namelijk om naar Dusseldorf over te stappen. (lees namelijk zo vaak goede en positieve verhalen). Gezien de reistijd zou het dus handig zijn als dit soort kleinere onderzoeken gewoon dan in een ziekenhuis in de buurt kan plaats vinden.
    Ik heb Dusseldorf inmiddels al gemaild, maar ik heb nog geen antwoord terug, vandaar dat ik de vraag hier ook maar even stel.

Alvast bedankt!

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

volgens mij doen ze daar helemaal niet moeilijk over hoor.
    Het is verzekeringstechnisch goedkoper om alles in DD te doen, maar op de site van de kliniek staan ook allemaal van die formulieren die de NL ziekenhuizen moeten invullen of doorgeven voor Dusseldorf.

Wij mochten het in iig zelf weten.

Succes!!!

3. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Ik doe de hele handel liever gewoon in DD, dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan. Volgens mij willen ook niet alle ziekenhuizen in nl meewerken als je onder behandeling in DD bent.

Het is volgens mij niet zozeer de vraag of DD het oke vindt (dat vinden zij wel) maar of jouw ziekenhuis het oke vindt.

Veel succes in elk geval!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier ook nog een Dusseldorfchick ;)
    Ik doe ook alles in DD. Dit omdat om alles overzichtelijk te houden en ook omdat je anders zelf heel veel bij moet gaan betalen.

Wij zijn nu 1 maal naar DD geweest en gaan morgen (en overmorgen, we nemen een hotelletje) voor de 2e keer. Ik vond het wel te doen, ondanks bijna 2.5 uur zonder file heen en 2.5 uur terug!! ;)

Kom je gezellig in het DD topic om vast een voostelling te maken van DD?? ;)

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maartje, zit die beste man waar je morgen naartoe moet ook in DD?!?! Zie ik je dan misschien, of moet je heel vroeg?!!?

Ik moet er om 11.00 zijn!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hij zit niet op de Ahnenweg, maar op de AachenerstraBe ;)

We moeten er om 9.15 zijn... Tis dat je niet mag gaan eten/drinken voor die tijd, want anders hadden we wel ff een bakkie kunnen gaan doen ;)

7. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Hoi hoi,

Dank jullie voor de antwoorden!!. Had er idd nog niet bij stil gestaan dat het verzekeringstechnisch niet optimaal is om ook hier in Nl te blijven naast de consulten in Dusseldorf. Gaan nu gewoon goed nadenken wat wij exact willen. Een hotelletje is eigenlijk ook best wel gezellig. Wij wilden eigenlijk sowieso de derde en evt vierde (zelf betalende) icsi behandeling in Dusseldorf doen.
    (moeten nog starten met de tweede icsibehandeling voor een brusje, maar ik wilde alvast wat op de zaken vooruit lopen). Ga nu goed nadenken of wij niet gewoon al eerder geheel gaan overstappen of niet. Door alle positieve verhalen geeft Dusseldorf mij op de een of andere manier het vetrouwen in een goede afloop.
    Ik had al bij mijn verzekering geinformeerd en daar is mij verteld dat de behandelingen in Dusseldorf tot 75% van het Nederlandse tarief zou worden vergoed. (vandaar dat wij de tweede behandeling nog geheel in NL willen doen en daarna , indien nodig, willen overstappen). Hoe hebben jullie dit kunnen regelen met jullie verzekering?
    Maartje: Had al stiekum een paar keer op jullie gezellige topic meegelezen, maar kom zeker daar ook nu actief langs!

Bedankt!

8. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    rubiootje! :)

zoals je ook al in ons dusselpusseltopic hebt kunnen lezen, is 100% DD het voordeligste, hoewel je nog steeds een boel moet bijbetalen.

weet niet waar je verzekerd bent, maar de meeste verzekeringen halveren (minimaal) het vergoedingsbedrag als je een deel van de dingen in NL doet.

wens je succes, en... dat je geen DD meer nodig hebt ;)
    (zo wel: welkom!!)

liefs

9. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Ik ga zeker even informeren bij mijn verzekering CZ, maar gezien jullie antwoorden zal het vast 100 % DD worden en boeken wij indien nodig een hotelletje ofzo. Ik wacht de tweede behandeling hier nog even af en mocht dit niet lukken, komen wij ook naar Dusseldorf!!
    Kom mij dan vanzelf wel ff melden en meekletsen met jullie gezellige topic!
    Iedereen heel veel succes met de behandelingen!

Share This Page