Winterslaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamaloe26, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    #1 Mamaloe26, 17 sep 2011
    Laatst bewerkt: 17 sep 2011
    Ik heb vandaag een winterslaapzak bij de Hema gekocht. Ik vond mijn zoontje een beetje kouwig aanvoelen s'ochtends, dus dacht dit is lekker warm. Nu heeft hij een rompertje met korte mouwen aan, een dun pyamaatje en dus de winterslaapzak met mouwen. Maar door een ander topic hier wat ik net lees ga ik enorm twijfelen of hij nu niet te warm op bed ligt..
    Iemand advies??

2. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoe warm is het op de slaapkamer? Hier had hij eerst lange mouw romper aan in de dikke slaapzak zonder mouwen. Maar vind dat hij ook best koud aan voelt dus vanavond doe ik gewoon korte mouw romper met pyama in de slaapzak. Het is 20graden op zijn kamertje. Vind het soms ook moeilijk hoor

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind het ook moeilijk hoor, ik heb een puckabag, met een heeeel dunne zomer slaapzak en een heeeeeel dikke herfst deel. Ik vind het verschil te groot tussen de beide delen. Dus gebruik ik meestal mn licht gevoerde zeeman slaapzak + pyama + romper. Nu merk ik dat dat te koud word, maar de dikke puckabag met romper word al snel weer te warm...

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Oh wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben, die zich hier druk om maakt!

Ons zoontje ligt nu in een romper met lange mouwen, in een winterslaapzak.. Het is bij hem nu nog 22,5 graden op zijn kamer.. We voelen altijd even voor wij naar bed gaan in zijn nekje.. Vind ik hem dan koud aanvoelen doe ik hem een broekje aan.. Zijn handjes zijn altijd lekker warm..

Maar dan lig ik in bed en denk ik;.... is ie echt goed aangekleed zo? ;)

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zelfs ik vind het soms nog lastig, ondanks dat ik dit hele festijn nu voor de tweede keer meemaak. Hier ligt Benjamin nog in een zomerslaapzak. Maar wel met romper korte mouw en volledige pyjama. Hij heeft een relatief warm kamertje (op 't zuiden). Mocht hij 's ochtends steeds vroeger wakker worden of erg koud aanvoelen, ga ik over op een winterslaapzak zonder mouwen.

6. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd lastig nu met dit wisselende weer. Mijn zoontje ligt nu voor het eerst in een winterslaapzak,zonder mouwen en met pyamatruitje, geen broekje. Hopelijk niet te warm idd

7. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hmm denk dat ik de mouwen er zo nog maar even afrits. Zonder broek kan hier niet ivm spreidbroekje wat dan op zijn blote velletje zit.

Lastig allemaal he?

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Heeeeel lastig..

(Mij is trouwens bij het CB verteld, dat je langzaam aan (dus telkens wanneer het wat kouder wordt) je kindje laagjes aan moet geven.. Nu met dit weer een romper met lange mouw, wanneer het weer wat kouder wordt romper met korte mouw en pyjama truitje, weer kouder; pyjama broekje, weer kouder; winterslaapzak mouwen eraan.. (als het vriest.. Op die manier kun je je kindje altijd wat warmer aankleden, want als je nu alles in 1x aangeeft kun je ze straks niet weren tegen de kou, omdat ze dan al gewend zijn aan al die kleding.. Snappen jullie wat ik bedoel, of komt het warrig over..? :))

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou de mouwen er nog even af halen. Hier gaan we denk ik binnenkort over naar de winterslaapzak. Eerst zonder mouwen.
    Daarna met lange mouw romper ipv zonder mouw. Als t nog kouder wordt met met mouwen aan slaapzak.
    En als 't vries dat 't kraakt staat hier de verwarming iets open.
    Hier enkel glas boven en slecht geisoleerd dus koelt snel af.

10. Loe

Loe Niet meer actief

Wij hadden onze zoon in een tussenslaapzak, niet de dikke van de hema, niet de dunne. Zonder mouwen. Ging een tijd goed met pyama eronder en romper met lange mouw of korte mouw.
    Nu deze week toch in de dikkere slaapzak van de hema zonder mouwen. Ging ook goed tot eergisteren avond. Hij huilen, redelijk warm nekje, maar......... koude benen en koude armen! en koude voetjes. Dan kan er een warm nekje zijn, maar we hebben toch maar de mouwen eraan geritst. Meneer heeft toen heerlijk geslapen. Tis ook trouwens geen 20 graden hoor op zijn kamer. Hier denk ik een graad of 17/18.
    Maar zo slaapt hij lekker, dus dan denk ik tja, dan toch zo?

11. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier hebben we de afgelopen weken ook geregeld diezelfde winterslaapzak van de hema aan gedaan. (Tenminste, ik neem aan dat het die witte is?)

Momenteel ligt ze in een romper lange mouw, pyama lange mouw, pyamabroekje, zomerslaapzak, lakentje en dekentje. Volgens de babyfoon is het 19 graden op haar kamertje.

Twee nachten geleden lag ik ze in het zelfde maar dan in de winterslaapzak zonder mouwen. Toen had ze het met minder echt te koud... Daar werd ze ook wakker van. Volgens de babyfoon was het toen 21 graden op haar kamertje.

De thermometer zegt hier dus niets, het is echt even aanvoelen hoe warm het is.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat je niet te warm aan moet kleden, want hoe moet het dan in de winter?! Maarrr, als we ons meisje de afgelopen weken niet de winterslaapzak aan hadden gedaan dan had ze niet geslapen...
    In de winter doen wij haar nog een dikkere deken of extra deken, een warmere pyama aan en eventueel nog een kruikje. Plus natuurlijk de mouwtjes!

Overigens controleer ik 's avonds voordat wij op bed gaan nog standaard even of ze niet te warm is. Dan doen we een deken af, pyamajasje uit, etc.

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hier ligt hij sinds gister (de oudste van bijna 2) in een romper zonder mouw en zijn winterslaapzak met mouw.
    Zonder dekentje, die vind hij niets... Hij was lekker van temp. toen hij wakker werd.
    Overdag slaapt hij in een romper en pyamatrui en broek.

De baby slaapt in zijn kleding en puckababy en lakentje met dekentje.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zomerslaapzak is hier echt te koud nu. Heb er vannacht een dekbedje over gelegd ( En manlief de vraag of hij zo nu en dan wou kijken/voelen ) en dat ging beter. Maar het is toch tijd voor winter slaapzakken inmiddels... Ookal is het toch 20 graden boven.

14. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

In onze slaapkamer is het vrij koud. Dus ze ligt in d'r romper, pyjama, sokjes en in de gevoerde slaapzak.

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier een heel warm ventje en vrij warm kamertje op het zuiden. Nu slaapt hij in romper korte mouw,pyamashirt lange mouw en dikke slaapzak zonder mouw, hij slaapt lekker lang en voelt niet koud 's ochtends.

Bij de hema hebben ze flanellen pyama's, die wil ik binnenkort gaan kopen voor de winter, lekker warm. Heb ook zo'n hema slaapzak met mouwen maar die bewaar ik voor als het echt koud word. Hij kan echt geen deken hebben in bed, ligt altijd achterstevoren..

16. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik heb haar nu nog in een zomerslaapzak met pyjama maar mocht het kouder worden dan doe ik haar de winter slaapzak aan zonder mouwen eerst en zonder broekje denk ik, die zakken zijn wel extreem warm gelijk na een zomer slaapzak.
    het is ook wel lastig maar ik denk nu maar zo ze word vanzelf wel wakker mocht ze het koud krijgen.

17. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Onze zoon is heel snel warm. Hij slaapt nu in een romper met korte mouwen, pyjamajasje met lange mouwen en een zomerslaapzak. Als we hem op bed leggen ligt hij onder de dekens, als we de deur dichttrekken gaat hij hier bovenop liggen. Ik leg hem als wij op ben gaan nog een keer goed neer en weer onder de dekens, 's morgen ligt hier (uiteraard) niet meer onder maar hij heeft het nooit koud. Volgens de babyfoon is het 20 graden op zijn kamertje (op het noorden)

Deel Deze Pagina