2 weken noord italie in een huisje... waar???

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nelizz, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    help ik zie door de bomen het bos niet meer!!

Wij hebben in augustus 2 weken vakantie. we willen graag naar Italië. allebei nog nooit geweest. we willen vliegen met ons zoontje van 1,5 omdat we met de auto echt niet zien zitten.

Het plan is: een paar dagen rome en dan doorreizen naar het noorden om lekker in een chaletje te relaxen, zwemmen, wandelen en af en toe wat sighseeing.

Waar kan ik dat het beste doen??? er zijn zoveel huisjes op internet maar weet echt niet waar ik moet wezen.. misschien zijn er wat italie kenners die mij kunnen helpen.

het huisje hoeft niet per see een chalet te zijn, maar moet wel comfortabel zijn en eigen kookgelegenheid.

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Haha, eerlijk gezegd lijkt met de auto heen en terug en lekker twee weken in een huisje in het noorden zitten me relaxter dan heen vliegen, auto huren, paar dagen Rome doen (vanuit 'n hotel?), doorrijden naar het noorden, daar 'n huisje huren en dan weer terugvliegen ;)

Ben nu een paar keer in Rome geweest (weet niet of je er geweest bent) maar dat lijkt me niet echt wat met een klein kind. Om écht wat van de stad te zien moet je er toch een paar dagen verblijven en veel lopend de stad verkennen want dan zie je het meest.

Is het geen idee, als je echt alleen wilt vliegen, om te vliegen op Florence en daar in de omgeving een huisje te zoeken (erg mooie omgeving) of op bijvoorbeeld Milaan en aan het Lago Maggiore een huisje te zoeken (ook erg aan te bevelen). Ga je later een keer naar Rome zonder of met ouder kind. Florence/Milaan zijn wel voor één dagje te doen (als je toch een stad wil bezoeken) en je hebt dan een vaste verblijfplaats wat mij eerlijk gezegd prettiger lijkt dan de doorreis die je hierboven schetst.

Wij hebben het nu twee keer met kind gewoon gereden. Vind het erg relaxed om lekker in onze eigen auto (met eigen zooi), zo vaak te kunnen stoppen als we willen. Filmpje aan, speelgoed mee, erg leuk. Maar daar moet je (en je kind) wel zin in hebben natuurlijk.

Ik zie nu dat je in augustus twee weken wil. Denk wel dat je dan vrij laat bent met rondkijken... augustus is ook de heetste maand, dus in Italië rondrijden of steden bezoeken is, ook al heb je airco, met een kind niet altijd even prettig.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier nog een Italië-gek (ben er nu bijna 20x geweest) en ik heb niks meer toe te voegen aan het verhaal van Minke!
    Ga met de auto naar het noorden (het zuiden van het Gardameer is een aanrader) en van daaruit ga je een dagje naar Milaan, Verona en Venetië.
    Naar Rome zou ik persoonlijk NOOIT doen met een klein kind en al zeker niet met de auto of vliegen voor een paar dagen.
    Huisje oid: kijk eens op de italiestartpagina, google op agriturismo of kijk op campings rondom de meren, die hebben chalets, stacaravans, huisjes, appartementen, noem maar op.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij gaan zelf altijd naar deze camping : International Sport Camping. Maar ik denk dat zowat alle huisjes al vol zitten voor de verhuur.

Deel Deze Pagina