Zwanger, en er niet van kunnen genieten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patty01, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik heb lang getwijfeld of ik dit moest plaatsen, maar ik ga het toch proberen.

Ik ben op dit moment 16 weken zwanger van mijn tweede. Bij mijn eerste kwam ik er pas na 15 weken achter dat ik zwanger was, en meteen had ik zo'n gevoel van "Dit zit goed, dit komt goed". Ik voelde me geweldig en kon alleen maar genieten van alles, ik zat echt op een roze wolk.

Nu mist dit gevoel. Ik kan er juist totáál niet van genieten, ik zie alleen maar de slechte dingen. Ik ben 3 maanden flink misselijk geweest, dat is nu iets minder maar (nog) niet weg. En dan die onzekerheid, zit het nu wel goed? Waarom heb ik dat rustgevende gevoel nu niet? Zou er wat mis zijn?

Ik kom ook niet aan. In het begin vd zwangerschap woog ik 66 kg (ik was net 10 kg afgevallen omdat ik ging trouwen in september), gister stond er 65,2 kg op de weegschaal. Mijn buik groeit ook niet. Ik probeer wel zo normaal mogelijk te eten, maar het is 3 maanden ook niet allemaal blijven zitten, en met het afvallen merk ik dat mijn eetgewoonten zijn veranderd, ik eet een stuk minder dan voorheen. Wel veel frituur en andere ongezonde zooi gehad de laatste weken, maar ook daarvan dus niet aangekomen.

Ik moet hierbij wel even vertellen dat ik verminderd vruchtbaar ben. Ik heb 8 jaar lang gedacht dat ik niet via de natuurlijke weg zwanger kon worden, totdat ik een positieve (en daarna nog 2) test in handen had. In een klap was al die onzekerheid van de afgelopen 8 jaar weg. Mijn eerste is inmiddels bijna 5 en het is een prachtig en gezond mannetje.

Ik wil nu zo graag weer wat relaxter worden, het vertrouwen hebben dat het goed komt, maar dat is er gewoon niet. Ik voel me vooral onzeker en angstig: wat als het mis is? Ik zie ook heel erg op tegen de bevalling, dat is bij de eerste ook niet vlekkeloos verlopen.

De reden waarom ik dit plaats is in de eerste instantie om het ff van me af te schrijven. Misschien helpt een luisterend oor hier wel in, of misschien heeft iemand nog een tip voor me zodat ik het wat meer los kan laten...
    Ik heb as maandag weer een afspraak bij mijn verloskundige, daar ga ik dit verhaal ook neerleggen.

2. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Hoii

Als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat je gevoel volkomen normaal is. Waarschijnlijk heb je deze twijfels omdat je bij de eerste niet misselijk was? Ik heb bij mijn zwangerschap de eerste 3 of misschien wel 4 maanden niks binnen kunnen houden. Ik viel juist alleen maar af. Maar tegen het eind van de zwangerschap was ik wel weer 8 kilo mer dan mijn startgewicht. Ik wil je hiermee gerust stellen, dat er niks mis hoeft te zijn omdat je veel hebt overgegeven of omdat je niet aankomt.

Ik had hetzelfde een beetje, maar heb een super vrolijk en gezond kindje van 7 maandjes zitten. Ik zou dit verder vooral met je partner bespreken, misschien kan hij je daar ook in helpen. En inderdaad de verloskundige zal je hopelijk ook hierin kunnen gerust stellen.

Heel veel sterkte!

Liefs,

3. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland

Dank je voor je reactie. Ik was bij mijn eerste inderdaad een heel stuk minder misselijk, dus dat zou het inderdaad wel kunnen zijn. En ook fijn om te weten dat ik niet de enige ben met afvallen, hoewel het een raar idee blijft. Ik kan eigenlijk niet wachten tot het zichtbaar begint te worden, daar kon ik 5 jaar geleden ook zo van genieten..

Ik ga het verhaal inderdaad ook met mijn man bespreken. Het is de afgelopen tijd zo ontzettend druk geweest dat ik hier nog niet aan toe gekomen ben..

LolaBloem vindt dit leuk.
  4. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik denk dat het heel wat opluchting zal geven als je met je man hierover spreekt
    Heel veel succes en sterkte! Probeer van de kleine dingen te genieten. Als je straks een dikke buik hebt kan je ook last krijgen van bekkenpijn, is ook een nadeel. Haha, geniet van het voordeel nu :D

Liefs

Patty01 vindt dit leuk.
  5. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    En wat betreft het ongeruste gevoel... dat herken ik. Je weet nu wat je hebt, wat je kan missen, namelijk een gezond kind! Dat gevoel van wat als.... heb ik ook lang gehad. Ik was lang niet zo onbevangen als bij de eerste zwangerschap.
    Praat erover, geef het de tijd en stop het vooral niet weg. Komt goed meis!

Patty01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina