Hi ladies! Inmiddels ben ik 35,5 week zwanger, het heeft tot begin van de week geduurd voordat we de knoop hebben doorgehakt met de naam van ons aanstaande zoontje. Maar nu het volgende dilemma, het geboortekaartje! Bij ons eerste zoontje heb ik het geboortekaartje laten maken bij een drukkerij bij ons in de buurt, ik wist precies wat ik wilde destijds. Een parelmoer geboortekaartje met Teigetje en een voetbal, nog steeds ben ik helemaal verliefd op zijn geboortekaartje. Maar nu, bij de tweede ben ik compleet inspiratieloos. Mijn moeder is van mening dat ik het in de Disney lijn moet houden, maar daar voel ik helemaal niks voor. Mijn partner, die bemoeid zich er op voorhand al niet mee en vind alles wel prima haha. Maar nu heb ik een website gevonden die echt prachtige geboortekaartjes heeft, en nu kan ik dus niet kiezen... ZUCHT. Het is een site met sprookjeskaarten en in de thema herfst vind ik heel veel mooie kaartjes, ook met paddestoelen en laat het nou zo zijn dat ons zoontje van 2,5 jaar helemaal weg is van kabouters en paddestoelen dus ik dacht misschien is dat leuk? Of is het toch raar dat ik dan 2 totaal verschillende geboortekaartjes heb? Ik weet dat niet iedereen veel waarde hecht aan zo'n kaartje, maar ik wel
Ik vind niet dat je per sé in de Disney stijl moet blijven. Wij hebben ook 2 totaal verschillende geboortekaartjes en ook de 3e wordt weer compleet anders. Ik zou gewoon kijken naar wat je mooi vindt en niet of het past bij de 1e.
Ik zou zeggen volg je gevoel, waarom zou je perse een kaartje in dezelfde stijl 'moeten' kiezen? Ieder kind is toch een individu? Succes met de laatste loodjes en de uiteindelijke keuze!
Het zijn twee verschillende kinderen. Dus ook twee verschillende kaartjes is niet raar. Gewoon kiezen wat je mooi vind!!
Een geboortekaartje is toch niet afhankelijk van de naam? Met 35,5 weken zwangerschap nog een kaartje zoeken is wel heel laat. Als je zoveel waarde hecht aan een kaartje zoals je zelf zegt waarom ben je er dan niet eerder aan begonnen? Dan had je het perfecte kaartje kunnen vinden ipv nj overhaast beslissen. Maar on topic..... elk kind is anders. Wij hebben ook 3 verschilde kaartjes. Ieder kaartje met een creatief eigen tintje maar ze horen niet bij elkaar.
Ach je bent niet de enige hoor. WIj hebben nu ook nog geen geboortekaartje. Mocht de baby eerder komen dan moeten de mensen maar eventjes wachten! Ieder kind is anders, dus mag het ook een ander kaartje zijn! En heel eerlijk.. Bewaar jij alle geboortekaartjes? Of weet jij nog precies hoe de geboortekaartjes van eerdere kindjes van vrienden of familie eruit zagen? Ikke niet in ieder geval Gewoon je hart volgen en het kaartje kiezen wat voor nu goed voelt!!
Ik vind het absoluut niet storend dat je een heel andere kaartje zou doen. Wij hebben straks ook 3 heel verschillende kaartjes. Het enige wat ik wel belangrijk vind ik dat als je bijv. bij de eerste als tekst hebt... gelukkig en blij, je bij de 2e niet ineens dolgelukkig en blij hebt.
Ik heb van mijn stiefzusje 3 totaal verschillende kaarten van haar kids. Leuk toch? En van een vriendin twee die wel met elkaar te maken hebben (eerste 1 schaapje, tweede kind 2 schaapjes). Ook erg leuk om te zien maar ik vind het niet perse noodzakelijk. Hier hebben we het hele kaartje zelf ontworpen, er stond een vogeltje op met vlinders. Ik denk dat de achtergrond stippen en het lettertype blijft maar dat het verder totaal wijzigt voor de tweede
Zoals ik aan heb gegeven omdat ik totaal geen inspiratie heb/had. Jammer dat je concludeert dat ik nu pas op zoek zou zijn. Daarbij, gaan wij niet direct na de bevalling de kaartjes versturen aangezien ik niet direct behoefte heb aan bezoek weet ik uit ervaring van de eerste. En tja, soms zijn andere dingen even wat belangrijker dan een kaartje zoeken ondanks dat ik het wel belangrijk vind
Haha ja wij sturen het kaartje sowieso pas een week na de geboorte. Ik weet van de eerste dat ik overrompeld werd door bezoek en dat wil ik echt niet meer. Natuurlijk bewaar ik ze niet Maar voor mezelf en de kids vind ik het wel leuk voor later
Wij hebben ook 2 totaal verschillende kaartjes. Verschillende kindjes ook? Toch? Vind dag echt helemaal niet storend of zo. Gewoon doen wat je leuk vindt.
Haha dit valt dan nog mee! Ik switchte nog met 39 weken, als je maar op tijd ben toch! En anders een dag later de kaarten op de post lijkt me ook geen probleem
Al mijn kinderen hebben een ander soort geboortekaartje. Ik heb meer een kaartje gekozen in het thema van de babykamer.
Bij ons matchen de kaartjes straks wel in die zin dat de achtergrond hetzelfde is en de stijl van t figuurtje. Maar dat was omdat de achtergrond zelf ontworpen is (variant op, de ook, zelfontworpen trouwkaart) en we van dezelfde ontwerper als onze zoon toevallig plaatje vonden dat we wilden. Wij vinden dit juist leuk, anderen vinden juist 2 unieke kaarten leuk! Heerlijk doen waar je zin in hebt, tis jullie boodschap naar de buitenwereld. De rest van de wereld mag hij eigen kaart uitzoeken haha
@Wiefke is het al gelukt met geboortekaartjes? Nee, hoor helemaal niet raar. als je een kaartje wilt in een andere stijl. Misschien wel in een ander seizoen geboren? Misschien is het wel leuk om het bijvoorbeeld hetzelfde formaat te doen. Dan toch een link met het andere geboortekaartje. Alleen maar leuk als je er waarde aan hecht. Het is toch de eerste kennismaking voor veel mensen met jullie 'uitbreiding'. Benieuwd naar je wat je hebt voor je 1e en nu zou willen. (Misschien vind je het leuk voor advies te krijgen) Qua tijdstip, wanneer je voor een geboortekaartje gaat is heel persoonlijk. Sommige zijn er vroeg, andere pas als ze met verlof gaan of bijna gaan bevallen. Ik ben zelf grafisch ontwerper en kijk eigenlijk nergens meer van op. Nu zwanger van de 3e en in tegenstelling met de ander 2 (pas rond 36 wk) is de basis van mijn geboortekaartje al klaar. Hieronder mijn geboortekaartjes voor mijn 1e en 2e dochter. (Soort serie, vind ik zelf heel leuk, gek op typografie.) 3e dochter, krijgt ook een staand geboortekaartje, ander papier, kleuren en lettertype.