Ervaringen verwijderen amandelen volwassenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Nightingale, 24 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ik heb het laten doen toen ik 18 was. Ik had zovaak keelpijn etc. Maar 't viel me zo tegen. Direct al veel pijn, ontsteking gehad, antibiotica moeten slikken en echt ziek van geweest. Maar.. Zga nooit meer keelpijn! Zeker geen grote keelontstekingen meer. Dus ondanks de ellende was't het mij wel waard!

Nightingale vindt dit leuk.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Nou...geen half werk zoals je gelezen hebt :|

Vreemd genoeg doet het bij volwassenen echt veeeel zeerder dan bij kindjes.

Sterkte!

3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik was 17 toen ik geopereerd werd. Zoals de anderen zeggen is het pittig, maar ik vond het het nadat ik hersteld was ook echt waard! Ze hadden er veel eerder uit gemoeten.

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.369
    8.875
    113
    Vrouw
    Hier ook laten verwijderen. Vaak keelontsteking. Grote amandelen met witte plekken erop. Op het laatst zo erg dat ik een ab kuur kreeg, en een dag nadat de kuur afgelopen was ik gewoon weer opnieuw een enorme keelontsteking had.
    Ik heb bij de operatie best veel bloed verloren. Veel mensen mogen dezelfde dag naar huis, ik moest nog een nacht blijven. Lage bloeddruk (heb ik sws bijna altijd na een operatie). Chirurg zei dat mijn amandelen echt groot waren met allemaal putjes erin. Daar bleef wsch vaak vuil in hangen en daardoor steeds ontstoken.

Ik heb zeker 1,5 week niet kunnen praten. Best veel pijn gehad. In het zkh raadde ze me aan om koud water op mijn nachtkastje te zetten en als ik wakker werd meteen wat te drinken.
    Heb veel water en ranja met ijsblokjes gedronken. En de eerste dagen vaak mijn keel gekoeld met een icepack.
    Tip: drink en eet geen yoghurt producten. Hier krijg je veel slijm van. Ook geen chocola. En qua pijnstilling vond ik ibuprofen fijn omdat die glad zijn.

Ben nog steeds blij dat ik het heb laten doen. Nooit meer een echte keelontsteking gehad.

5. Nightingale

Nightingale Actief lid

29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Nee inderdaad, het zal even flink doorbijten zijn zoals ik het lees. Maar aan de andere kant overheersen wel de positieve 'gevolgen'. Dat is dan wel weer erg fijn om te lezen!

Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina