Wat zou dit zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romymama, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik ben momenteel 35 weken zwanger en voel me echt niet goed.

Eigenlijk speelt dit al sinds zaterdag maar het is vanaf gisteren erger geworden. Ik heb ineens ontzettende last van brandend maagzuur, wat ik nooit eerder heb gehad ook niet tijdens deze zwangerschap. Zo erg dat ik er kotsmisselijk van word en er ook 's nachts wakker van word. Het lijkt dan alsof ik bijna moet overgeven.
    Ook is mijn eetlust ineens totaal verdwenen. Heb nergens zin in en zelfs drinken lukt me amper. Vannacht werd ik meerdere keren wakker van de misselijkheid/buikpijn en brandend maagzuur. Eenmaal op het toilet diarree met een hele lichte kleur. Ook rommelt mijn buik voortdurend.
    Ik heb wisselend ook wat verhoging maar komt niet boven de 38,1 uit.

Wat zou dit kunnen zijn? Zou ik iets van een buikgriepje hebben en gewoon uit moeten zieken of zou ik contact met de vk op moeten nemen?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou wel even je vk bellen.
    Je voelt je anders dan anders, je kent jezelf het beste.
    Dit is wel de tijd van buikgriep weer, maar dat gaat toch vaak sneller over.
    Dus als je je zorgen maakt, bellen. Daar zijn ze voor.

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Zou je vk even bellen.
    Ben je bekend met galstenen?
    Kleurloze ontlasting kan duiden op gal problemen.

4. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Nee niet bekend met galstenen.. Kan je ook cholestase hebben zonder dat je jeuk hebt?
    Ik ben zaterdag al helemaal door de molen gegaan ivm koorts. Weet niet of ze hier ook op geprikt hebben..
    Toch maar even bellen?

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Cholestase heeft niets met koorts te maken.
    Zoals jij het omschrijft (ik ben geen arts, wel medisch opgeleid) lijkt het meer op een ontsteking/virus o.i.d. in je maag/darmstelsel. Ik denk niet dat je verloskundige veel voor je kan betekenen, je kunt wel een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis, zodat ze je even algeheel checken (ctg, bloedwaarde, urine etc).

edit: ik zie dat ze zaterdag al alles gecheckt hebben, ik zou een paar dagen afwachten, als het erger wordt wel aan de bel trekken.

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wat ook kan is dat de baby onder je maag is gaan liggen, daardoor kan maagzuur ontstaan. Je iets kunnen kopen bij de drogist (laat je even voorlichten) tegen maagzuur. Misschien is dan het nachtelijke probleem al opgelost. Dat je weinig eet kan ook een gevolg zijn als de baby met de billen de maag omhoog drukt.

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Thanks! Ik denk dat ik dat ga doen.. Morgen hebben nog een voorlichtingsavond bij de vk over de bevalling dus ik denk dat ik het daar dan even aankaart bij haar, als het dan nog steeds zo is. Ik had namelijk zelf ook al het gevoel dat het eerder iets van een virus was. Ontstekingnswaarden waren zaterdag niet verhoogd. CTG was zaterdag niet perfect, had 39 graden koorts en baby had daar waarschijnlijk last van. Hartslag was aan de hoge kant en weinig variabiliteit. Gisteren terug geweest en toen waren ze tevreden. Voel het nu ook goed bewegen dus ik ga er vanuit dat het goed gaat daar binnen..

Deel Deze Pagina