Sommige ouders!

Discussion in 'De lounge' started by Fiene, Dec 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Vandaag waren we in Plopsa Indoor. Onze oudste (ruim anderhalf) speelt in de bumba speeltuin en zit in een buis. Staat daar een meisje van een jaar of drie die er schijnbaar langsmoet, maarja, een kindje van anderhalf die kan nog niet zo snel aan de kant. Begint ze me dr toch een partij op mijn zoon in te slaan, schoppen en bijten! Mijn zoon is een heel rustig kindje, die echt om zich heen zat te kijken van wat gebeurd mij nou. Ik gaf een kreet, storm er op af en trek mijn zoontje daar weg. Hij ondertussen wel huilen natuurlijk, de tanden van dat kind stonden in zijn arm. Mama stond alleen maar te lachen naar haar kind.
    Begint die moeder tegen mij dat het niet normaal is dat ik mijn kind weg trek en haar kind van mijn kind weg duw (ik deed het kind geen pijn!) en dat is nou eenmaal hoe kinderen spelen.. Nou ik weet het niet hoor, mijn zo heb ik nog nooit kinderen zien spelen.
    Zij HAAR kind troosten, ach zoeteke toch, wil dat stoute jongetje niet opzij? Ach zoeteke toch, kom maar bij mama.

Ik heb tegen haar gezegd dat ze haar kind manieren moest leren, maar nee hoor, ik wist toch van niets, ik was nog te jong (25!) T stoom kwam zo'n beetje uit mijn oren, ik moest mijn kind maar weghouden van de speeltuin als hij daar niet tegen kan. Nou toen had ik het gehad.. Ik heb me heel lang ingehouden maar heb toen toch echt gezegd dat ze dat rotkind maar heel ver bij andere kinderen weg moet houden.

Toen liep ze maar weg, onder luid gezucht "die asociale hollanders ook"

Ben ik nou zo fout? Ik vind dat toch echt niet kunnen.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Vind dat jij je nog heel netjes hebt gedragen! Ik had die moeder waarschijnlijk allang een mep verkocht. Ja weet het, geen voorbeeld maar wat een asowijf zeg! Blech!

Goed gehandeld hoor! :thumup:

Groetjes Jessy

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ook hoor, dan maar asociaal, niemand komt aan mijn kind.

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik vind ook dat jij je heel netjes gedragen hebt , ik zou ` zoeteke ` waarschijnlijk niet zo aardig behandeld hebben , kind of geen kind , handen thuishouden !

Zo was ik laatst bij ons hier in de stad bij de intocht van sinterklaas , loopt me ook zo´n kind rond wat alle kinderen expres omver rende en sloeg . Dus stond mn kleine meisje daar lekker te dansen op sinterklaasmuziek , komt dat kleine rotjoch voor de derde keer aan en gooit de kleine meid zo hard op de grond dat ze gewoon 3 meter verder vloog , nou mijn kind of niet ik heb m aan zn jas weggetrokken en m aangesproken aangezien zijn moeder toe stond te kijken en niets deed en zn ma heeft toen ze er wat van wou zeggen ook een flinke toespraak gehad :)

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    idd, je hebt je netjes gedragen....ik was allang geflipt.
    En wat nou asociale hollander! Achterlijke belg(zij dan).
    Ik zou me doodschamen als Eva dat zou doen.
    Zij is ook bijna 3 en soms wil ze ook wat te hardhandig doen tegen een ander kind, nou dan zeg ik er wat van...mag ze eerst excuses aanbieden en vervolgens krijgt ze alsnog straf

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Goed opgelost!

Zo heb ik hier een buurmeisje die een step naar mijn dochter gooide op dr hoofd, dr moeder zei enkel "Tja als ze je niet mag laat ze t merken", ja, ik ook als t zo doorgaat!

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Wat een aso zeg dat mens!

Ik vertelde het verhaal aan mijn man, die zei dat hij tegen dat aso-mens gezegd zou hebben, dat ze haar kind als mens moet opvoeden en niet als hond! :)

8. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Ik hoop als ik in zo'n situatie verkeer ,dat ik het net zoals jij ga doen!
    (bij zoiets kunnen ze me namelijk uitlokken ,daarom goed gehandeld jij hoor!:thumup:

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nou dat kan toch niet? :confused: Ik denk dat je het niet zo bedoelt als je schrijft. Het is toch ook nog maar een klein meisje van 3.

Oei, :-#

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Nou dat zal echt niet leuk geweest zijn zeg. Sommige ouders houden er "vreemde" normen op na.

Wat ik wel apart vind zijn de reakties; Ik had haar een mep gegeven enz.
    Dus je vind dat die moeder haar kind niet mag laten slaan en om dat duidelijk te maken zou je zelf gaan slaan. :confused:

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Nee idd, maar een kind van 3 snapt dat niet, moeders had gewoon in moeten grijpen!
    Had die van mij eens moeten doen, had gelijk straf gehad.

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    nicole26 schreef:
    Ik vind ook dat jij je heel netjes gedragen hebt , ik zou ` zoeteke ` waarschijnlijk niet zo aardig behandeld hebben , kind of geen kind , handen thuishouden !

Dat bedoel ik, je gaat dan geweld met geweld oplossen. Sommigen naar de moeder toe. Zelfs iemand naar een kind toe. :(

13. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Aangezien ik het ook over een 'mep' had, reageer ik hier even op. Ik zei ook dat dit geen voorbeeld is, dus die 'mep' moet je ook niet zo heel letterlijk opvatten denk ik ;). Maar ik zou iig wel helemaal uit mn vel zijn gesprongen. Wie aan mijn kind komt zal ik zeker aanspreken. Een moeder die vervolgens op zo'n manier reageert hoeft niet te verwachten dat ik dan ook nog beschaafd blijf.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Er staat toch niets over geweld? Niet zo aardig behandeld hebben; Een flinke preek (die moeders blijkbaar dus niet geeft) kan ik me goed voorstellen hoor. En natuurlijk, ze is nog hartstikke klein, maar ik denk dat ze op die leeftijd wel veel snappen, dus je mag er best wat zeggen. Als het kindje dan even flink schrikt -door dat de reactie op dat moment misschien wat heftiger overkomt door de situatie- dan kan ik me dat voorstellen, maar over geweld wordt toch niets geschreven? En moeder mag dan best even uitleggen waarom 'die andere mevrouw' zo boos was...

15. nicole26

Ik wil net zeggen ik heb het nooit over geweld gehad , zou nooit geweld gebruiken tegenover een kind maar wel idd een preek geven en zeggen tegen het kind dat dat niet mag als de moeder niets zegt , zoals ik bij mn eigen kind ook zou doen als ze iemand anders zou slaan schoppen en bijten , dus in het vervolg aub beter lezen voordat je conclusies trekt !

16. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Typisch Belgische dooddoener..... :rolleyes:

Ik vind dat je netjes hebt gehandeld hoor? Eerder asociale Belg die bent tegengekomen.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb het ook niet over geweld.

Ik vind verbaal een kind als buitenstaander boos aanspreken op zijn of haar gedrag ook niet kunnen.

Een meisje van 3 niet aardig behandelen? Ik vind dat te ver gaan.

Sorry offtopic.

18. nicole26

Dus jij zou als jou kindje ergens lekker staat te spelen en er komt een ander ouder kind en dat slaat voor de derde keer jou kindje neer , helemaal niets zeggen als de moeder er niets van zegt ? Ik zou het kind er wel op attenderen als de moeder het niet doet dat zoiets niet mag , en niet aardig behandelen houd niet gelijk in dat ik haar uitscheld of geweld gebruik zoals hier word beweerd door bepaalde mensen .

19. Boots

Boots Actief lid

Nov 1, 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Wat vervelend dat het zo gelopen is.
    Ik zou het kind er niet op aan spreken maar de moeder zeer zeker wel.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja

Bij een kind van 3 zeker.

Share This Page