Ervaringen vierde bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door julia80, 24 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Het duurt niet meer lang totdat ik voor de vierde keer mag (moet!) Bevallen...
    Eerste twee ruggenprik gehad en derde niet.
    Ik zie er weer behoorlijk tegenop en twijfel of ik voor ruggenprik zal gaan.
    Wat waren jouw ervaringen?
     
  2. roever

    roever Niet meer actief

    Hier ook binnekort bevallen van de vierde, in mei.
    Hoe heb je de bevalling zonder ervaren?
    hier toevallig all 3 zonder gedaan , 2 thuis en 1 helaas ziekenhuis door meconium.
    Persoonlijk vind ik bevallen zonder poespas t fijnste.. begreep zodra je infuus krijg oid dat ze continue bij je komen om te checken etc.

    je zal toch echt je gevoel moeten volgen denk ik :)
     
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik vond de bevalling zonder ruggenprik het minst fijn. Van buiten zag het er perfect uit, geen paniek en ik konden weeën op zich goed opvangen. Maar direct na de bevalling heb ik echt 5 minuten lopen huilen van alle ellende terwijl ik na bevalling een en twee alleen maar heel erg blij was met mijn kind:)
    Ik ben vooral benieuwd hoe mensen met een vierde bevalling deze vergelijken met de andere. Is het minder heftig Of kun je dat niet zo zeggen? De verloskundige heb ik ernaar gevraagd maar die had zelf niet zoveel ervaring met vierde bevallingen;)
     
  4. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Vond je dat huilen zo erg dan? Het is toch ook niet niks een bevalling? Je mag daarna best even huilen hoor, lucht vaak ook op.

    Ik heb zelf geen ervaring met een ruggenprik, dus ik weet niet hoe dat bevalt (haha, dubbel op te vatten).

    Wel 4x bevallen. Weetje? Ik denk dat je aan de ervaringen van een ander niet zoveel hebt. Elke bevalling is toch weer anders en elke persoon is anders. Misschien zal een cursus die jou helpt ontspannen en de situatie te accepteren beter helpen.

    Maar ik wil mijn ervaring wel delen natuurlijk, want daar vroeg je naar. Bij mijn vierde bevalling waren de weeën zelf erg pittig. Maar, de bevalling duurde kort. Toen ik 3 cm had, was hij er binnen 2 uur. En toen ik 7 cm had, heb ik nog 5, of misschien 6 weeën gehad en toen was hij er. Dus de weeën zelf waren erg pittig, maar ze deden ook erg veel.
    Ik ben thuis bevallen overigens.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  5. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik sta over een week of 20 ook voor de vierde bevalling. Vind het ook erg spannend. Eén bevalling met ruggenprik gehad, twee thuisbevallingen. Ik zie ook erg op tegen de pijn van de bevalling. Als ik thuis een ruggenprik zou kunnen krijgen, dan zou ik daar voor gaan ;) Haha! Maar ja, het is weer iets waar je doorheen moet. Geen bevalling is hetzelfde. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan.
     
  6. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Wat ik wel gemerkt heb is dat elke bevalling sneller is gegaan. Eerste 20 uur, tweede 4 uur en derde 2 uur. Ook persen werd steeds korter. Dus hoop.wel dat die lijn zich doorzet
     
    julia80 vindt dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Waarom niet die optie van een ruggenprik laagdrempelig open houden?
    Ik ben 4 keer bevallen zonder, maar heb ‘m ook niet gemist.
    De 3e was het fijnst, maar de 4e was meer met emotionele lading (schoonvader was eerder die dag overleden, dus ik wilde liever die dag niet bevallen) waardoor ik ‘m als minder prettig ervaarde. De bevalling zelf was prima.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  8. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Zelf 4x bevallen, zonder pijnstilling.
    Wat is er mis met pijnstilling als je het nodig hebt?
    Mijn 4e bevalling was er 1 uit boekjes (zou hem zo overnieuw doen haha) Zooo het tegenovergestelde van de eerste bevalling, die en lang duurde en waarbij ze hebben moeten ingrijpen omdat het niet meer veilig was voor mijn zoon en ook niet voor mezelf.
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.467
    3.455
    113
    Ik ben 4x bevallen, waarvan 1x via ks en 3x met een pompje remifentanyl.

    Bij de ks heb ik wel eens alles gehad, maar nooit gedacht aan pijnstilling. Na 1,5 uur persen, waarvan 3x mislukte vacuüm extracties, zijn ze overgegaan op een ks.
    Bij de 2e zat ik om 2 uur op 3 cm ontsluiting, om 4 uur was de pijn niet meer uit te houden en wou ik een ruggenprik. Maar toen bleek ik al op 8 cm te zitten en kreeg ik dus een pompje. Uiteindelijk duurde het nog 3 uur voordat ze geboren werd.

    Bij de 3e en 4e heb ik er maar een half uur gebruik van gemaakt. Ook al was ik bijna op het einde, ik hield het niet uit. Voel me ook best en slapjanus dat ik dat laatste setje niet zonder kon.

    Maar goed...persen moet natuurlijk wel zonder pijnstilling en ik raakte in paniek van de pijn tijdens het staan van het hoofdje. En als ik in paniek raak, ga ik gillen:oops:
    En toch keek ik elke keer weer uit naar de bevalling:D

    Ik zou zeggen: volg je gevoel en als blijkt dat je het niet uithoudt, kun je alsnog kiezen voor pijnstilling.

    Verschil tussen mijn bevallingen: weinig verschil
    Alleen bij de 4e ben ik ingeleid. Om 2 uur had ik nog maar 2 cm ontsluiting en om 15.15 uur had ik 10 cm. En bij de 3e (die ook het snelste ging, 4 uur) had ik 1,5 weer daarvoor al 4 cm ontsluiting. Dus bij het toucheren in het ziekenhuis had ik al 6 cm.
     
  10. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik ben begin vorige week bevallen en heb weer een ruggenprik gekregen. Was heel fijn en nu genieten met zijn zessen!
     
  11. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Mijn vierde bevalling duurde langer dan de twee daarvoor (nr 2 en 3 duurde 2 uur). Nummer 4 duurde zo'n 6.5 uur. Nog niet echt lang, maar voor mijn doen wel :roflmao:
    Maar het was prima te doen. Als ik het objectief bekijk dan. Want ik ben doodsbang voor het bevallen. De weeën opvangen gaat nog wel. Maar als het hoofdje staat en ik nog niet kan persen omdat er nog een randje staat. Mijn hemel ik krijg nog steeds rillingen als ik daar aan denk.
     
  12. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Hier bij de vierde een sterrenkijkertje, rugweeën en een ruggenprik die niets deed. Niet mijn favoriete bevalling. :roflmao: Duurde ook wat langer dan de tweede en de derde. Vijfde en zesde bevalling daarentegen waren páreltjes, dus mocht die vierde tegenvallen, gewoon nog een keer een nieuwe maken joh. :D:roflmao: #geintjenatuurlijk
     
  13. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik lees even mee :) Eind mei verwachten wij ons 4de kindje en zie ook op tegen de bevalling. Bij de anderen had ik er, voor mijn gevoel, meer "zin in". Nu zie ik er tegenop. 3x in het ziekenhuis bevallen, 2x met pompje en 1x zonder pijnbestrijding. Pompje vond ik fijn, het is zo aangesloten en je kunt het, tot op zekere hoogte, zelf reguleren. Ruggenprik lijkt me meer heisa.
     
  14. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Hahaha, dat geeft mij moed voor de bevalling straks.
    Maar de vierde was hier niet zo heel erg verschrikkelijk. Wel intens, maar goed te doen omdat het niet zo lang duurde.
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Hier was de 4e ook niet fijn, ook sterrenkijker. En de 5e floepte er zo uit :D
     
    RE080219 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina