Speelgoedmuseum in Deventer. We gingen toen onze kinderen 2 en 5 waren, ze vonden het allebei fantastisch
Oertijdmuseum in Boxtel Maritiem museum in Rotterdam Museon in Den Haag Naturalis in Leiden Natuurhistorisch museum in Leeuwarden Verder schijnen Nemo (Amsterdam) en spoorwegmuseum (Utrecht) heel erg leuk te zijn, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Naturalis is momenteel dicht omdat het verbouwd wordt. Wel kun je naar de T-rex gaan kijken maar daarvoor moet je van te voren kaartjes voor kopen en denk ook niet dat het heel geschikt is voor een kind van 3.5 jaar. Het Nijntjemuseum in Utrecht is inderdaad een aanrader. Maritiem Museum in Rotterdam heeft Professor Plons speciaal voor kinderen. Villa Zebra in Rotterdam is ook erg leuk, daar hebben ze een tentoonstelling voor kinderen vanaf 3 jaar. Verder zou je nog even op https://www.museumkids.nl/ kunnen kijken. Veel plezier!
Ik denk dat NEMO (Amsterdam) nog wel pittig is voor een kind van 3,5. Onze oudste vond ook op die leeftijd openluchtmusea al erg leuk. In Nederland zitten twee grote openlucht musea in Arnhem en Enkhuizen. Iets kleinere vindt je bijvoorbeeld in Drenthe: museum dorp Orvelte en het veenpark bij Barger-Compascuum. In België vonden wij het openluchtmuseum Bokrijk erg leuk. Het luchtvaartmuseum bij Lelystad is ook een echte aanrader!
Nijntje zou ik doen! Toen ik de titel las, dacht ik gelijk aan nemo, maar voor een kindje van 3,5 is dat nog niet heel leuk denk ik. Nog even wachten!
Kinderboekenmuseum in Den Haag (superleuk!). Zeker voor 3,5 jaar is ABC met de dieren mee tentoonstelling (zijn kinderboeken uitgebeeld in speelruimtes) en kikker erg leuk. Maritiem Museum (erg leuke doe-tentoonstelling over voedsel en Professor Plop speelgedeelte) Spoorweg Museum Aviodrome in Lelystad
Onze jongen van 2,5 vond Nemo, Spoorwegmuseum en Zuiderzeemuseum erg leuk! Van alle 3 had ik eigenlijk niet de verwachting dat hij het leuk zou vinden. Al vond hij de treinreis naar Amsterdam en Utrecht en alle bussen, trams, fietsers en helicopters net zo mooi (wonen op het platteland dus is ff wat anders dan tractors en paarden)
Hier onder een lijstje waar wij met de kinderen zijn geweest sinds we een museumkaart hebben. Mijn zoontje is nu 4 jaar, maar een groot deel van de musea is hij ook geweest toen hij 3 (of nog jonger) was. De kunstmusea heb ik uit het lijstje geschrapt omdat die misschien voor jouw zoontje nog niet zo leuk zijn. In alle genoemde musea heeft mijn zoontje zich prima vermaakt (en mijn dochter ook, maar zij is al wat ouder en aangezien je een geschikt museum zoekt voor jouw zoontje van 3,5 jaar heb ik daar nu specifiek naar gekeken). In de meeste musea kunnen de kinderen ook echt iets DOEN ipv alleen maar kijken. Voor zijn favoriete musea heb ik een sterretje gezet als extra aanrader voor jouw zoontje. Afrikamuseum (vooral het buitengedeelte is leuk voor kleine kinderen) Berg en Dal Archeon Alphen a/d Rijn *Aviodrome Lelystad Beeld en Geluid Hilversum Kaap Skil (vooral het buitengedeelte is leuk voor kleine kinderen) Texel Kinderboeken museum Den Haag Muiderslot Muiden Museon Den Haag *Museumstoomtram Enkhuizen / Hoorn / Medemblik Naturalis Leiden Nederlands Bakkerijmuseum Hattem *Nederlands stoommachinemuseum Medemblik Nederlands Watermuseum Arnhem *Nemo Amsterdam Nijntje museum Utrecht *Openluchtmuseum Arnhem Slot Loevestein Poederoijen Space Expo Leiden Speelgoedmuseum Deventer Spoorwegmuseum Utrecht *Techniekmuseum HEIM (vooral de bovenste verdieping) Hengelo Terra Maris (vooral het buitengedeelte is leuk voor kleine kinderen) - Oostkapelle Zaans museum en dan vooral het Verkade paviljoen, waar ze zelf een wikkel kunnen maken voor een chocoladereep Zaandam (Zaanse Schans) *Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Hier kun je ook nog even kijken voor tips: Musea voor kinderen (gratis met museumjaarkaart) | Kunst en Cultuur: Diversen En natuurlijk ook hier (is al genoemd): https://www.museumkids.nl/ In de herfstvakantie zijn er volop extra activiteiten voor kinderen: https://www.museumkidsweek.nl/
Kinderboekenmuseum natuurmuseum brabant (zeker nu met de tentoonstelling BOS) Spoorwegmuseum Oertijdmuseum boxtel (wel met goed weer doen, leukste is her dinobos en dat is buiten) Maritiem museum Rotterdam Aviodrome
Kinderboekenmuseum in den haag Amsterdam museum heeft kindermuseum Kasteel hoensbroek Natuurhistorisch museum Maastricht Nemo is hij/zij te klein voor. Heb ik bewust uitgesteld voor dit jaar. Scheepvaartmuseum Museon vond dochter sommige dingen nog eng Mauritshuis vobd ze prachtig!