Ervaringen vloerverwarming - houten vloer

Discussie in 'De lounge' gestart door Mmm, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Hoi hoi,

Wat is jullie ervaring met vloerverwarming onder een (lamel)houten vloer? Gaat dat goed of heb je veel last van uitzetten/inkrimpen?

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    mij is altijd verteld dat dat niet kan. maar hee: ik ben geen deskundige, dus kán het mishebben natuurlijk.

waarom wil je vvw onder hout? wij hebben ook hout liggen, en dat voelt niet koud aan aan je voeten ofzo.
    laminaat wel, maar dat is ook gewoon plastic. hebben we boven, en da's wel even schrikken inderdaad, als je je warme bedje uitstapt. ;)

misschien moet je gewoon informeren bij degene die de vloer levert? succes!

3. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    In de winkel(s) zeggen ze juist dat het kan, maar ik hoor het liever ook even van mensen die er geen commercieel belang bij hebben ;).

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.885
    1.369
    113
    Toen wij in ons huis gingen hebben we hier ook naar gekeken (wij hebben overal een "water"-vloerverwarming). Met sommige houtsoorten of laminaat kan het wel, maar je hebt veel minder aan je verwarming. Hout isoleert dus je er komt minder warmte doorheen. Als het je hoofdverwarming is, zou ik er niet zomaar hout overheen leggen.

5. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben thuis ook vloerverwarming, bij mijn weten is het met lange buizen onder de grond waar warm water in stroomt. Mijn ouders wilden graag een bepaalde natuursteen leggen maar het bleek dat dit niet mogelijk was omdat het kan barsten. We hoorden hetzelfde verhaal bij een houten vloer. Indertussen is er al meer dan 10 jaar voorbijgegaan misschien dat het nu wel kan. Of eventueel met een vloer die een motief van hout heeft, tegenwoordig is er zoveel mogelijk!

Groetjes stephanie

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.052
    7.992
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het blijft moeilijk hoor. Hout gaat altijd wel iets werken.....

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ze hebben tegen ons verteld dat het wel kan allen kan je er geen isolatie vloer onder doen want dan heb je helemaal geen warmte...maar het kan...alleen ben ik bang dat het dan hol gaat klinken

Deel Deze Pagina