Ervaringen vlokkentest

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Chebu, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kortom Tigermommy ik vind het echt heel fijn voor je dat jullie zo 'vermogend' zijn om deze test te laten doen, maar oordeel niet over een ander.
    Laat iedereen in zijn waarde.
    Ik heb mijn ervaring van de vlokkentest gedeeld maar vroeg niet wat anderen van mijn beslissing vonden om deze test te doen.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Sorry tigermommy, maar ik ben t met mama73 eens.
    Ik had eerder maar bewust even niet gereageerd omdat ik reactie nogal apart vond.

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik ben niet vermogend maar we hebben andere prioriteiten als ik die kosten al niet kan betalen dan kan ik een kind niet bekostigen en hadden ee andere keuzes gemaakt.

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #24 Bouwjaar1979, 30 okt 2013
    Laatst bewerkt: 30 okt 2013
    Ik blijf t raar vinden dat je zo stellig bent (belerend bent) in t feit dat iedereen maar ff €600 op de plank heeft moeten liggen. En als men dat niet kan betalen dan men geen prioriteiten kan stellen of men dan kinderen ook niet kan bekostigen.
    Inderdaad kinderen kosten heel veel geld, maar dat geef je ook niet in een keer uit. Daarom is t fijn dat er elke maand loon of voor anderen een uitkering binnenkomt.

Lijkt alsof je je niet kan inleven in een ander die t krap heeft en dat heeft dan echt niet per definitie te maken net prioriteiten stellen. Ik vind t een eenzijdige, onflexibele visie. Maar misschien kun je niet buiten je eigen denkraam kijken.

5. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tigermommy Ik vind het ook erg jammer dat je hier een discussie aangaat over iets wat niet ter sprake was.
    Jij hebt slechte ervaringen met de vwp, en hebt daarvoor voor de NIPT gekozen, helemaal goed dan toch!!!
    Fijn voor je dat deze test inmiddels kan want in principe zou je toch ook weer voor de vwp gegaan zijn.
    Niet iedereen heeft slechte ervaringen met vlokkentesten/ vruchtwaterpuncties.

Daarbij kan jij de test dus toch probleemloos betalen...fijn voor je;)
    Maar net als @bouwjaar1979 blijf ik erbij dat niet iedereen dat kan.
    Kinderen kosten idd veel geld, maar de kosten heb je in het begin ook heel veel zelf in de hand. Idd je kindje hoeft geen nieuwe wagen, kinderkamer of merkkleding. Dat hebben mijn kids dan ook niet.
    Ze komen niets te kort. Juist nu ze groter zijn kosten ze zeker veel geld en JA daar hebben we voor gespaard. Het leven is de laatste jaren zoveel duurder geworden dat het kunnen sparen wel minder is geworden. Wij hebben idd een potje voor onvoorziene kosten die wij als prioriteit zien. Zoals bijv. de crematiekosten voor onze zoon, degelijke fietsen (nee geen nieuwe) voor onze kids die dagelijks 20 km moeten fietsen naar school,een wasmachine die stuk gaat (zonder moet je eens proberen met 6 man:$) onvoorziene kosten aan de auto (die toch echt nodig is om te werken) en ga zo maar door. Dus onze prioriteit lag zeker niet bij een NIPT wij namen genoegen met de vlokkentest.
    In mijn geval vond ik dus echt dat ik de test niet kon betalen, ook al is het geld er wel (en ja je hebt onderhand wel duidelijk gemaakt dat jij dat deel niet begrijpt:(, maar ik vind dat juist erg kortzichtig)
    Ik wil me namelijk niet in de schulden werken, of een lening aan moeten gaan omdat ik niets (meer) achter de hand zou hebben.
    En RUIM 600 euro is toch een enorm bedrag (die ik niet 123 heb aangevuld)

Vergeet daarbij niet de mensen die het toen ze aan kids begonnen/zwanger raakten heel goed hadden, maar door onvoorziene omstandigheden geen/weinig inkomen meer hebben.
    Er zijn in deze tijd al heel veel mensen hun baan kwijtgeraakt, ook mensen die niet hadden verwacht.
    Ik heb dit gelukkig zelf niet meegemaakt. Mijn man is dit jaar voor zichzelf begonnen en heeft het erg druk (gelukkig) maar het is financieel ook een onzekere tijd, dus moeten we het voorzichtig aan doen.;)
    Wij zijn geen mensen van uitgeven voor het binnen is, of leningen afsluiten en dat willen we graag zo houden.

Jammer dat je echt niet kan inleven in een andere situatie (ik hoop dan ook voor jullie dat dit nooit zal gebeuren...en zeg nooit nooit, want dit kan iedereen overkomen)

CONCLUSIE, jij bent blij met de NIPT, prima!
    maar veroordeel een ander niet om zijn eigen (dus andere) keuzes
    :$;):)

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ach kom, laten we de discussie rusten. Ik heb bewust gekozen voor de NIPT twee dagen geleden omdat ik als de doods ben voor een miskraam na een vlokkentest. Dat is misschien ook weer irrationeel. Bij een slechte uitslag van de NIPT volgt trouwens alsnog een vruchtwaterpunctie. Ik loop momenteel op mijn achterste benen, kan huilen om elk ding omdat het misschien niet goed zit met mijn kind.

7. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap je angsten en verdriet @chebu, ik hoop echt voor je dat je zeer spoedig een goede uitslag mag krijgen...het wachten hierop is idd vreselijk!
    Je moet voor jezelf wel positief blijven denken hoor, de kans op een gezond kindje is nog steeds groter. Na een goede uitslag kan je lekker van je zwangerschap gaan genieten.

Laten we idd deze discussie sluiten:p

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb de vlokkentest gedaan, niet in het emc maar dat is het wel onderzocht. Door onze verschrikkelijk slechte ervaringen ivm eerste icsi poging daar, zet ik geen stap meer in dat zh.

Ik heb het via mijn buik gehad en is me 200% meegevallen. De dagen erna rust houden en de kans is echt klein op een mk. Na 5 dagen kreeg ik de eerste uitslagen en na twee weken ontvang je de andere zaken die zij nog onderzoeken, die brief zal ik dinsdag binnen krijgen want morgen is er geen post. Maar had het fout geweest had de arts me gebeld!

9. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ja ik drie x zelfs , in het emc . Pb me maar
    Liefs

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @mjs, bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels voor de NIPT gekozen en ik wacht nu op de uitslag..
    Zenuwslopend!

11. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Heb het idd gelezen ( nadat ik gepost had ) nipt uitslag komt vrij vlot toch , al is 1 dag al lang als je wacht....

Succes , hoop dat je een goed uitslag krijgt .

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hier helaas toch gebeld dat mijn meisje een hele zeldzame chromosoomafwijking heeft, uitgekomen uit de lange kweek. Wij zullen dus afscheid moeten nemen.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje meid wat een heftige wending. Ik wil jullie veel sterkte en kracht toewensen.

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @poppetje :( :( :(
    Jemig wat waardeloos, onverwacht dus ook ondat er niet eerder gebeld was.
    Woorden lijken soms zo zinloos, wil je toch veel sterkte en kracht toewensen

15. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    beste @poppetje77, wat een vreselijk nieuws.
    ik weet helaas hoe moeilijk deze beslissing is, ik wil je heel veel sterkte wensen

16. peacefield

peacefield Actief lid

8 feb 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    @Poppetje77 Wat een rotnieuws. Wens jullie heel veel sterkte, en zal aan jullie denken maandag.

@Chebu Heb je al uitslag uit Antwerpen? Ik heb de dag na jou bloed laten prikken in Antwerpen voor de NIPT, en hou eigenlijk jou een beetje in de gaten :) Wanneer jij uitslag krijgt, kan ik m hopelijk de dag erop verwachten ;)

17. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Chebu, heb je de uitslag al? Hoop echt zo erg dat het allemaal goed is met jouw kindje.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb gisteravond de uitslag per email ontvangen. Alles is helemaal in orde. Ben zoooo ontzettend opgelucht!
    De mensen werken 's avonds laat nog.
    Na twee jongens krijgen wij nu een meisje! Moet er nog even aan wennen.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
    Echt de nipt test zou in Nederland in de plaats van de nekplooimeting moeten komen.

@Peacefield, heel veel succes nog. Misschien nog maar een dagje wachten. Ik hoop dat alles ok is bij jullie. Ik duim voor jullie!

19. peacefield

peacefield Actief lid

8 feb 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    @Chebu Helaas, hier gisteravond laat een mail dat er onvoldoende DNA is aangetroffen. Ze proberen het nu nogmaals met de tweede staal. Denk dat daar ook niets uitkomt, dus nu iig deze week dan alsnog maar een afspraak voor een combinatietest.

20. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Chebu, proficiat! Wat fantastisch. Nu weer genieten, toch? En wat leuk, een meisje!

Deel Deze Pagina