Oké dan bestel ik heeeeeel snel een kleinere! De lactatiekundige is er pas dinsdag weer dus ik moet wat nu anders liggen ze er dinsdag af...
Helemaal geweldig! En wat Maria999 ook al zei, gewoon zo vaak mogelijk aanleggen hoor. Als ze te moe is zal ze niet drinken, en dan krijgt ze het wel verder via de sonde. Als ze iets groter en sterker is zou ik als ik jou was overleggen met de verpleging dat ze haar de voeding via de sonde alleen geven als ze slaapt. Dan 'merkt' ze niet echt dat er voeding komt, maar ze krijgt wel genoeg, en gaat ze het stillen van haar honger alleen associeren met jouw borst. Maar het klinkt helemaal goed tot zo ver!
Helaas. Maar overleg maar dat als ze er vaker uit mag dit altijd bij voedingsmomenten gebeurt! En ook heel duidelijk aangeven (en in het dossier laten opnemen, en desnoods op het warmtebedje of de wieg plakken) dat er niet geflest mag worden. Prematuren zijn zo moeilijk aan de borst te krijgen en je bent zo goed bezig, ze moet nu niet in de war gebracht worden. Dus ofwel sonde ofwel borst. Mijn ervaring is dat ze op een neon, zelfs bij een ziekenhuis met borstvoedingscertificaat, nogal de neiging hebben om naar de fles te grijpen omdat de ontslagprocedures gericht zijn op het o.a. halen van een minimale intake aan voeding, en dat meet zo lekker als ze een fles krijgen.
Ja, dat is ook mijn ervaring. Laat je niet flessen! En als je bij ikbenmama bestelt: bel even en vertel waarom het haast heeft. Ze is echt superaardig en doet het dan geheid vandaag op de post!
Heb vanmorgen vroeg bij moedermelknetwerk besteld en dan hoop ik ook vrij snel. Aanleggen was vanmorgen niks ik wilde daarna buidelen dus moest ze eerst uitgekleed en gewogen worden. Eer ze bij me lag denm ik dat het te lang heeft geduurd. Dus de volgende keer met kleertjes aan proberen. Helaas willen ze de kuur afmaken hier dus nog een weekendje Maastricht (helaas) maar ik snap het ook wel.
Nee dan is ze al te moe natuurlijk. Die dingen moet je een beetje plannen. Pff gedoe he. Hopelijk na het weekend weg daar!
Echt goed dat ze zoveel al drinkt! En ja, ze wordt er echt wel moe van. Fijn dat ze nog niet met de fles begonnen zijn, dat hadden wij dus wel. Maarja, als nieuwbakken moeder, wist ik veel? Zolang hij mijn melk maar kreeg vond ik het best!
Daar is geen sprake van hoor de fles alles nog via de sonde. Ik merk dat sommige vpk dit zelfs nog te vroeg vinden.... Toch merk ik dat ze niet zo ervaren zijn er staan veel leerling Neonatologie verpleegkundigen omdat het medium care is en die missen nog veel kennis. Logisch ook. Heb ze de tip gegeven eens op borstvoeding.com te lezen...
Had ik hier ook gedaan en sommigen kwamen me achteraf zeggen dat ze er zoveel van hadden opgestoken hihi.
Gisteren 2x aangelegd bij het buidelen en 1x met succes. Vandaag was ik al heel vroeg vanmorgen en heeft ze alleen maar geslapen. Nu is mijn vriend er om te buidelen ook heel belangrijk dus vandaag helaas niet meer aan kunnen leggen. Ik ga maandag als ze over is de lactatiekundige van daar laten komen en goede afspraken maken. Ze is zondag 34 weken (4 weken oud) en dan moet het toch wel opgebouwd kunnen worden.....
Mijn ervaring is: heel veel geduld hebben. De ene keer lukt het wel en de andere keer niet. Er komen vast veel momenten dat je het op wilt geven, maar als het daarna weet beter gaat geeft dat zo'n fijn gevoel. Hoe gaat het met kolven?
Vandaag was ze super wakker en weer op zoek en ze heeft met 2 korte pauzes 4 minuten gedronken. Ik hoorde de voeding wegslikken en toen ze in slaap viel had ze een melksnorretje daarna heb ik haar op mijn borst gelegd en beeft ze 1, 5 uur als een blok geslapen. Waardes op de monitor waren super. Vooral de saturatie die op 100% bleef staan. Daarna terug in warmte bedje en rompertje aan en mevrouw sliep gewoon weer verder. Heerlijk. Toen de rest van de dag met de oudste bezig geweest en ik ga als mijn vriend terug is van het buidelen met haar zelf ook nog even.
Zit nu al op ongeveer 195 met kolven en moet nog 2X opbrengst per keer is nu gemiddeld 20cc tot 50cc in de nacht. Eerst overdag max. 15cc Ik las ook dat domperidon 6 weken nodig heeft om zijn werk goed te doen. Ik zit nu op 3 ongeveer.
Leuk om te lezen dat je dochtertje het zo goed doet! Ik mocht mijn dochter pas voor de eerste keer aanleggen toen ze 2kg woog. Dat was blijkbaar de afspraak daar in het ziekenhuis. Ik heb zelfs nog moeten aandringen of ik het mocht proberen. Volgens de verpleegsters zou het toch niet lukken. Maar dit hadden ze verkeerd gedacht, de eerste keer had ze zelfs al 10 ml gedronken bij mij! Ik gaf haar in het ziekenhuis 2x per dag borstvoeding. Toen ze naar huis kwam moest ik dit nog opbouwen. Na een week kreeg ze al volledig borstvoeding. Ik hoop dat het bij jou ook zo goed mag gaan. Veel succes!
@nele wat goed dat het gelukt is. Maar wat krom dat je niet eerder mocht aanleggen. Mochten andere premature baby's dan ook veen flesjes.
Weeg je haar nu ook voor en na het drinken? Ik woog en als hij niet genoeg dronk kreeg hij de rest met de sonde. Wat fijn dat je kolven nu beter gaat!