Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS: Gonal F mag inderdaad op kamertemperatuur zeiden ze tegen mij. Ik bewaarde het braaf in de koelkast, zowel voor als na het openen maar dit hoeft dus niet.

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @LW geen klachten verder? Kan natuurlijk alle kanten opgaan.. Ga je zelf van onregelmatige cyclus uit? Ken het gevoel idd dat je toch stiekem gaat denken van zal het toch...

Hier net 1e prik gezet en viel erg mee! Spul stonk wel zeg :p
    Had een goede coach aan mn vriend, die hield me rustig en ben het gelijk gaan doen toen ik thuis kwam. Had wel zenuwen ;)

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh jee LW, spannend weekje dus!

Even uit m'n hoofd gezegd, 112,5 IE in de ochtend en evenveel ook in de avond.

Menstruatie heeft nog niet doorgezet. Denk morgen. Dus dan zondag 1e FM en bloedprikken. Maar dat laatste kan denk ik niet op zondag. Hhhmmm...hoe zouden ze dat oplossen? Dan misschien maandag bloedprikken en dan pas beginnen met spuiten? Nou ja, eerst maar afwachten of de menstruatie morgen echt doorbreekt.

Lijkt me lastig trouwens om niks te willen/kunnen zeggen op je nieuwe werk Sjak. Hier gelukkig een leidinggevende die in een soort van zelfde schuitje heeft gezeten. En ik ben er vrij open over, dus meerdere (redelijk wat al inmiddels) weten dat we weer zijn begonnen.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé Lies, heb er net overheen gelezen, al gespoten dus! Gelukkig viel het mee.

Op de gonal staat bij mij heel duidelijk een grote sticker dat het in de koelkast moet. Voor het inspuiten mag het wel even op kamertemperatuur komen ja.
    Ik wist niet dat het gewoon helemaal uit de koelkast mocht blijven. Wel handig, een halve plank ligt nu vol :D ;)

5. sjak

sjak Niet meer actief

Waarom moet je bloedprikken Zeehondje?
    Niemand in onze ongeving weet ervan af trouwens. Na de 1e of de 2e keer hebben wij alles in het geheim gedaan. We vertellen het meestal wel achteraf.
    Ik heb nl geen zin in alle goedbedoelde (maar meestal domme of pijnlijke) opmerkingen. Naar de echo's en de tp gaat mijn dochter mee en bij de punctie moet ik liegen. Wil ook niet de testdatum delen met familie, vrienden en collega's. Heb nl al meerdere keren positief getest waar het toch weer fout ging. Zelf ben ik wel hard met mk's... Even huilen en verdrietig en hop door met mijn leven. Wil daar niet te lang bij stilstaan en ook geen medelijden.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Klinkt heel logisch Sjak. Als het zo goed voelt voor jou moet je dat zeker zo doen.
    En gaat je man/vriend dan ook mee naar de echo's/tp? Of gaat je dochter dan ook echt met jou mee de 'behandelkamer' in?

Nog geen menstruatie, nog een dagje afwachten dus. Wel nog steeds bruinverlies, alleen wil maar niet doorzetten.
    Beetje irritant, áls het morgen wel doorzet, dan dus maandag echo. En dan ga ik altijd in de ochtend zwemmen (of Sophie in ieder geval, peuterzwemles) en in de middag moeten we naar het cb.
    Maar nog niet te druk om maken, misschien hoef ik dinsdag pas ;).

En bloedprikken is om heel je hormoonspiegel te bekijken. Als er al te hoge waardes zijn van bepaalde hormonen dan zien ze vaak dat er bij hormonen prikken niet veel gebeurt qua groei. Dan moet je dus een maandje wachten.

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zo gaat iedereen er weer anders mee om Sjak! Prima toch :)
    Persoonlijk bemerk ik nu veel minder stress op mn werk door er wel open over te zijn. Een cryo tp ga ik denk wel wat meer geheim houden, daar zit niet zoveel aan vooraf natuurlijk.

Ik ben heel benieuwd of mijn lage dosis wel groei betekend.. Afwachten maar tot maandag! 2e ging er ook soepel in dus ben wel btje trots op mezelf :D
    Gonal mag na openen idd er buiten en is dan maar 28dgn houdbaar (kort!).
    Wat voor klachten hadden jullie ervan? Ik tot nu toe alleen dorst eigenlijk.

Hoop dat het morgen doorbreekt Zeehondje!

8. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn man gaat mee als hij kan. Toen we voor de eerste gingen was hij overal bij, elke echo, bij alles. Maar nu doe ik de fm's alleen, dochter mee, die mag op het opstapje naast me staan en mijn handje vasthouden en dat neemt ze heel serieus :)
    Verder is hij overal bij hoor, vinden we samen wel zo fijn.

Ik heb nooit bloed geprikt, vandaar dat ik het me afvroeg. (Wel de onderzoeken natuurlijk, maar niet tijdens een icsi).

Je hoopt altijd op een dag dat het doorkomt, zodat het het beste uitkomt met de echo's enzo... Hopen dat het snel komt!

Lies, de eerste keer had ik ook veel meer behoefte om erover te praten met/in mijn omgeving, maar omdat het 'gewoner' werd kreeg ik dat steeds minder.
    Mijn schoonmoeder ging heel lief en goedbedoeld na iedere echo, afspraak of weet ik veel wat bellen... En laat ik nou behoorlijk last van de hormonen hebben gehad! En geloof me... hormonen en mijn schoonmoeder zijn geen goeie combinatie :) Dus toen besloten dat we niemand meer iets zouden zeggen, dit was mijn beslissing, mijn man dacht er toen nog anders over. Nu ook niet meer.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #189 zeehondje, 24 jan 2015
    Laatst bewerkt: 24 jan 2015
    Vandaag wel doorgebroken, dus mail gestuurd naar het ziekenhuis. Met daarin of ik voor 12.30 uur kan. Zo niet, dan is het jammer. Dan verzet ik de afspraak bij het cb wel. En zwemmen gaan we denk ik toch niet. Sophie is snotverkouden, vandaar.

Oh Sjak, jij hebt dus nog nooit hoeven bloedprikken voordat je begon? Toch andere protocollen dan zeker per 'patiënt'.
    En wel zo fijn dat je man er nu hetzelfde over denk qua vertellen/niet vertellen.
    Man gaat ook meestal mee ja. En dochter brengen we dan even bij mijn ouders die nog geen 5 minuten bij het ziekenhuis vandaan wonen.

Lies, jij spuit 100 IE per dag toch? Ook de helft in de ochtend en de helft in de avond?
    Misschien krijg ik meer omdat ze al een beetje weten wat de hormonen doen bij mij?
    Hoe laat moet jij maandag er zijn???????????
    Misschien onze eerste live ontmoeting :p

p.s. afgelopen donderdag zaten er twee BN'ers in de wachtkamer, ze hoorden bij elkaar. Lijkt me toch wel een beetje ongemakkelijk hoor om dan daar tussen de 'gewone' mensen te zitten. Zouden er mensen bij zijn die dan met zo'n verhaal naar de roddelpers zouden gaan? Lijkt me niet toch?!

10. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ik kon maandag kieen tussen twee ochtendblokken, dacht eigenlijk dat die standaard waren. Wij gaan om 8.50u, wie weet zie ik je daar :p
    Werkt bellen niet sneller dan? Ze zijn tot 14u bereikbaar.

Apart idd bn-ers daar! Kan me zeker voorstellen dat ze privacy willen, best gewaagd dan gewoon in de wachtkamer te zitten! Mn vriend heel serieus: ja ook die hebben gewone problemen. Hahs klopt wel!

Ik prik overigens 1x dgs 100ie, dat was Lenie's instructie.

11. sjak

sjak Niet meer actief

Dus over een week of twee, samen in de verschrikkelijke wachtweken?! Wel zo gezellig zo samen! Spannend hoor meiden.

Maar nu ben ik natuurlijk wel nieuwschierig naar wie dat zijn??:D

(Privé mag :))

12. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zou het leuk zijn als jullie elkaar maandag zien Zeehondje en Lies!

Ik ben stiekem ook nieuwsgierig wie die BN-ers dan waren?!
    Het was ook nog es een stel? Apart dat ze toch gewoon in de wachtkamer zitten en niet via een soort achter ingang binnen komen.

Ik heb nog een nieuwtje...heb vanmiddag positief getest.
    Ben totaal overrompeld en geloof het nog niet echt maar de teststreep staat er, een echte knaller nota bene.
    Maandag bellen voor een afspraak/echo....pfffff...wat een rollercoaster.
    Van cycli, echo's en prikken ineens naar zwanger. Heel bizar.
    Maar ben wel blij en hoop dat jullie heel snel volgen! Allemaal een baby in 2015!!

13. sjak

sjak Niet meer actief

Dat is supernieuws!! Whaaaa! Gefeliciteerd. Wat fijn!

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #194 zeehondje, 24 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2015
    Wow LW, wat een nieuws! Geweldig! Gefeliciteerd!!!!!!!!!
    Zoiets hoor je altijd bij/van anderen, maar maak je zelf nooit mee. En jullie nu wel. Hoe gaaf is dat!

Werd om 18.10 uur gebeld door iemand uit Delft. Ze vroeg nog even waarvoor ik me wilde aanmelden. In eerste instantie voor ivf gezegd. En ze vroeg wat ik ging prikken.
    Morgen bellen ze terug om de afspraak te maken. Snapte niet helemaal waarvoor ze nou belde. Maar ja. Morgen meer.

15. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Oehhh LW dus je gemiste ei is alsnog bevrucht? Yessss :D!!
    Zou zo blij voor je zijn als je de mmm achter je kunt laten, voorzichtig gefeliciteerd!!
    Foto ;)??

Grappig Zeehondje dat ze idd gewoon in de wachtkamer zaten, hihi en dat je de namen gewoon op zp gooit :p cheeky!

Hier voelde ik me gisteren niet zo lekker 's avonds, gejaagd gevoel en was na het eten misselijk en buikpijn. Sowieso te snel gegeten op het werk en denk dat mn darmen ook wel reageren op de hormonen. Ging gelukkig later weer beter. Vandaag prik 4 en dan morgen looken.

Is voorspelt dat de punctie tussen dag 9-19 zou zijn, maar das erg standaard dus. Zou wel een verrassing zijn als het al eind deze week is, maar denk zelf na het volgende weekend.

16. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel meiden!

Ik heb heel raar geslapen...het is zo onwerkelijk!
    Moest van mijn man vanmorgen weer een testje doen en die was ook knal...
    Te bizar voor woorden dit...het zijn dingen die je altijd bij anderen hoort..klonk altijd zo cliché en nu overkomt het me zelf..

Dit is de foto van gisteren...binnen 5 minuten...

Bijgevoegde bestanden:

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Van harte meid :D!!!
    Hoever zou je nu zijn denk je?

18. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de berekening klopt dan ben ik nu 5w1d...
    20 Dec 2014 was eerste dag van vorige menstruatie...
    heb volgende week woensdag 4 februari eerste echo..

19. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Spannend hoor :)!! Het is jullie gegund!

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wauw LW, zeker heel duidelijk! En gewoon al een afspraak voor een echo staan. Onwijs gaaf.
    En was dit nou inderdaad de cyclus zonder iui (waarbij je inderdaad heel lang hormonen bent blijven spuiten)? Of was het nou alweer de cyclus daarna?

Jammer Lies, we gaan elkaar morgen niet ontmoeten. Pas om 10.40 uur een afspraak :).

En je darmen kunnen inderdaad wel reageren op de hormonen ja. Doen ze bij zoiezo al rond eisprong en menstruatie.

Deel Deze Pagina