Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

#201 sjak, 25 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2015
    Mooie test LW!! En lekker snel een echo, fijn hoor!

Lies, ik heb mijn puncties tussen dag 12 en dag 19 gehad en geen enkele keer is vergelijkbaar... Heel irritant :) ik ben van het uitrekenen en het plannen, maar zo werkt het helaas niet bij mij.

Zeehondje, lijkt me ook niet fijn voor ze. Ik las ook gister op nu.nl dat ze ook naar buiten toe, de kinderwens verkondigd hebben gepubliceerd op 5-3-2014... (Ik wist niet wie zij is)

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Nou de (voorlopige) punctieplanning is bekend! Als het zo door gaat volgende wk maandag, heb vrijdag nog een echo. Ondanks lage dosis Gonal toch 6 tot 8 stuks op de nominatie die nu al 10-11mm zijn, vanaf morgen moet ik Orgalutran erbij spuiten om eisprong te voorkomen.

Hoe was het bij jou Zeehondje?

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb de namen van de BN'ers toch maar laten verwijderen. Ging na jou berichtje Sjak, even op google zoeken en toen kwam ik gelijk mijn berichtje tegen. Vond ik niet zo netjes van mezelf ;).
    Namen staan er dus niet meer tussen bij mijn berichtje.

Klinkt goed Lies. Wordt steeds spannender hè?! Jullie krijgen icsi toch? Ik begreep dat ze dat liever niet in het weekend hebben en het daarom net een beetje meer proberen te plannen/regelen zodat het net voor of net na het weekend valt.
    Ik moet vrijdag ook terug. Hoe laat moet jij? Ik pas om 15.50 uur. Ik wilde zo laat mogelijk, kan ik namelijk gewoon werken en hoef ik niks te regelen. Wel zo fijn.

De uitgangsecho zag er goed uit. Rechts lagen er zo'n 6 eitjes klaar en links 4. Alleen zat er rechts al eentje die rond de 12 mm was :$. Ze hopen dus dat die niet te hard gaat en dat de rest wel mooi mee gaat groeien. Moest nog wel even bloedprikken, maar waardes waren gunstig. Ze gaf als advies om zo snel mogelijk te beginnen met prikken, dus vanmiddag om 12.30 uur de eerste spuit erin, 225 IE. En dan morgenochtend 112,5 en dan 's avonds ook weer tot donderdagavond. En dan vrijdag dus terug.

Was wel grappig, toen ik aan kwam lopen en ook binnen natuurlijk, zat ik wel naar andere mensen te kijken en te bedenken of jij/jullie het misschien was, haha. Er liep een koppeltje net buiten, hij met een blauwe jas en zij met een muts met 'pompoen' erop. Dat waren jullie toch niet toevallig????

Tot snel allemaal!

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hihi nee dat waren wij niet! Jammer hè ;).
    Trouwens wel netjes dat je het hebt weggehaald, snap best dat je het vanuit enthousiasme had neergezet :p. Zei al tegen mn vriend: hihi ze heeft gewoon namen erop gezet!

Had je totaal 10 follikels, of die waren al licht gegroeid? Jeetje 12mm is al vrij ver! Kans zal er dus inzitten dat die straks te hard gaat en niet meer mee doet :(. Jullie gaan voor gewone ivf toch? Wij voor icsi idd.
    Heb je van die grote hoeveelheid Gonal geen klachten? Sorry hoor voor al die vragen, maar ben benieuwd :D. Ongetwijfeld zal je lijf meer nodig hebben (sowieso zonder pcos), maar blijft toch spannend hoe je lijf en eitjes reageren.

Mijn bm slijmvlies was overigens 7.8mm, wat erg goed schijnt te zijn. Was voor ons natuurlijk even helemaal nieuw, uberhaupt toch wel verrast dat er al rond de 7 10mm waren na totaal maar 400ie. Vandaag Orgalutran erbij, toch wel weer btje spannend hoe die is. Zondag even licht trauma momentje gehad waardoor ik gisteren meer spanning had voor het prikken. Had (volgens protocol, dacht probeer dat eens..) mn huid met alcohol gereinigd op mn werk. Was schijnbaar nog niet goed droog, want man wat een pijn deed het!! Was helemaal in D-mineur erna bah. Gelukkig gisteren weer nergens last van dus was de rot alcohol ;).

Vrijdag gaan we elkaar overigens ook niet zien (boehoe!) want al om 8.10u een echo. Mijn punctie moeten ze dus wel over het weekend heen tillen. Grote kans dus dat de Gonal vrijdag al stopt om overrijpheid te voorkomen. Ben benieuwd welke ovulatie-opwekker ik krijg, dacht dat ze daar juist Decapeptyl voor gingen geven. Schijnt rond de LH-piek anders te werken dan als ovulatieremmer.

Zagen overigens maandag een stel die voor punctie gingen, spannend idee dat wij er volgende wk al aan toe zijn! Maar zijn wel heel blij korte protocol te hebben. Las berichtje van iemand met lang/korte; die moest eerst weken aan de pil, daarna 2 weken aan de Decapeptyl en dan pas Gonal. Pittig hoor!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja inderdaad 10 follikels die ze nu zag 'klaarliggen' volgens mij.
    Inderdaad gewone ivf. Alleen als er meer dan 10 eitjes worden weggehaald gaan ze met de helft icsi doen.
    Heb gelukkig geen last van de gonal. Heb daar trouwens nooit last van gehad. Het is zeker elke keer weer spannend ja hoe ze reageren/groeien. Dan is vijf dagen best wel weer lang.
    En jij dus 100IE per dag toch? En ik 225IE per dag. Da's wel een groot verschil ja.

Mooi baarmoederslijmvlies al inderdaad! Volgens mij had ik ook zo rond die dikte bij de echo's voor de iui.
    Maak jij je huid elke keer met alcohol schoon voor het prikken? Of deed je dat alleen die ene keer? Ik doe dat nooit. Alleen even handen wassen van tevoren.

Ah jammer, vrijdag weer geen meeting :p.
    Ik krijg pregnyl 10.000IE voor de eisprong en dan nog 3x om de dag volgens mij 1500IE pregnyl. Geen deca dus. En inderdaad fijn hoor, een kort protocol.

Nog een klein weekje, dan weet je meer over het aantal eitjes en aantal bevruchtingen!!!!

6. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw dames, ik ben onder de indruk van jullie geduld en geprik.
    En zo te lezen is het allemaal behoorlijk getimed en gedoseerd.
    Alles voor het goede doel natuurlijk, maar petje af voor jullie hoor!
    Jammer dat jullie elkaar vrijdag niet zien! Zou leuk zijn geweest.
    Er komt vast een moment dat we er alle drie zijn toch?

Ik ben er sowieso a.s. dinsdag, en daarna zal ik ook nog wel een aantal keren kort na elkaar moeten komen voor de combinatietest en bloedprikken. Moet weer even inkomen geloof ik...vriendin begon dit weekend allerlei zaken op te noemen uit die beginfase en ik had alleen maar ''oh ja''-momenten.
    Maar goed, laten we eerst maar es zien of alles goed is volgende week.
    Had gisteren voor de grap nog een kruidvat-testje gedaan en gelukkig nog steeds knal.
    Las in een ander topic het verhaal dat de testen van iemand ineens helemaal lichter werden, ze was net zo ver als ik...een paar posts later las ik dat ze was gaan bloeden. Vreselijk...dat lijkt me zo naar.
    Ondanks dat ik me heel goed voel ben ik niet zo onbevangen als de eerste keer. Gek hoor. Ben benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren.

@Lies, jouw punctie is dan a.s maandag...hoe gaat het dan verder in zijn werk? Is dezelfde week dan ook al een terugplaatsing? Reuze spannend, misschien weet je dan over een paar weken al of je zwanger bent!!

@Zeehondje, als er bij jou meer dan 10 eicellen worden gevonden bewaren ze de helft voor ICSI. Hoezo niet voor IVF dan eigenlijk?

Is er bij jullie trouwens ook al bepaald of er 1 of 2 embryo's worden teruggeplaatst?

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    #207 Lies30, 28 jan 2015
    Laatst bewerkt: 28 jan 2015
    @Zeehondje dan is 10stuks echt heel netjes! Wij hopen natuurlijk ook dat het meer dan 6-8 gaat worden, das nog twee dagen afwachten. Gelukkig trouwens dat je geen klachten hebt. Van de Gonal had ik de eerste dagen na injecteren btje gejaagd/dorstig gevoel. Buik/maagklachten heb ik wel vaker, dus dat is lastig te zeggen. Sinds laatste twee dagen wel wat meer buikkrampen, met name na de Orgalutran. Mn stoelgang gaat ook vrij vlot (normaal een issue bij mij), dat kan een bijwerking van beide middelen zijn.

Gisteren na injecteren voor het eerst blauw plekje van de Gonal en branderigheid/roodheid van de Orgalutran. Dat laatste trok weg gelukkig, vandaag even kijken of ik hem toch maar in mn been ga spuiten. Die alcohol had ik idd maar 1x gedaan (had de beschrijving eens goed gelezen haha) maar daar was ik dus gelijk van genezen ;).

Hebben ze bij jou ook al een voorlopige datum gezet voor de punctie? Zou echt fijn zijn als ze half on half kunnen doen bij je, toch meer kans op bevruchting! Leuk dat we zo redelijk samen op lopen :D

@LW yes nog steeds een knaller dus!! Snap heel goed na alle verhalen die te lezen zijn dat je bang bent voor een mk. Is een realistisch gedachte, maar gezien je zonder hulp zwanger bent geworden heb je er wel minder kans op ;). Tuurlijk rete spannend eerste trimester!! Het is jullie gegund meid (blijf het zeggen :p).
    Wie weet gaan we elkaar toch een keer zien! Ik vermoed (als maandag doorgaat) dat de tp woensdag of donderdag zal zijn. Ben op werk aan het puzzelen geslagen om diensten kwijt te raken, nog 1 te gaan!

Snap overigens ook heel goed naar jullie voorgaande traject dat het zwanger zijn niet als geheel vanzelfsprekend ervaart. Onwijs bijzonder natuurlijk wel dat er een spontane bevruchting is ontstaan. Ik hoop dat je dat gevoel kunt vasthouden in deze spannende weken :).

Ennuh dat bakkie meiden komt er echt wel hoor! Meeten bij het te dure 'café-tje' :p. Pff kocht daar broodje oude kaas, kreeg voor €3(,zoveel) een droog klein pistoletje met kaas, rucola (niet om gevraagd!) en werd niet eens gevraagd of ik boter wou.. Het was dat ik toen net uit de nacht was en mega honger had...

8. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies. dat gejaagde van de Gonal herken ik zeer zeker! Merkte op zich verder niks, maar dat gejaagde dus wel. En dat merk je nog sterker als je er mee kan stoppen. Dan denk je ineens: hey, ik voel me wat minder rusteloos.
    Ik vind het superspannend voor je hoor, volgende week ergens de terugplaatsing en dan de horror van het wachten!
    Ik blijf hier gewoon meekletsen en meeleven.
    Nu ik zwanger ben (en hopelijk blijf de komende 8 maanden) heb ik desondanks geen behoefte om ineens in zwanger-topics mee te praten...gek hè. Ik wil eerst zien en meemaken dat jullie ook
    goed ingeslingerd zijn.
    Misschien even vooruitdenkend: als het bij jou straks raak is, blijf je dan wel bij een gynaecoloog lopen in Voorburg?

Mij hebben ze zondag verteld dat ik sowieso de eerste 2 echo's nog onderga bij de IVF-afdeling, en als alles dan goed is, dat ik daarna bij de ''gewone'' gyn mag lopen.
    In mijn vorige zwangerschap had ik Dr. Anneke Dijkman. Als het lukt vraag ik weer naar haar. Superlieve vrouw!

Heb trouwens nog nooit wat gekocht in het te dure cafeetje in de hal. Mijn man geloof ik wel ooit, een broodje Indiase kip ofzoiets. Veel te klein maar werd wel eerst nog opgewarmd :D

9. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Dr Dijkman ken ik niet, misschien van rondlopen daar wel.
    Blijf je tot 3 maanden daar? Ik heb nl begrepen dat wij dat mogen, tenzij we een combinatietest laten doen. Dan moet je eerder terug naar de verloskundige. Moet jij sowieso bij de gyn blijven lopen?

Snap overigens heel goed dat je eerst wilt kijken hoe het zich ontwikkeld, heb zelf momenteel ook minder behoefte om van alles te lezen. Schrijf nog maar in weinig groepjes op zp, zit verder in een groeps-chat met stuk of 8 meiden van testdranggg. Zijn allemaal meiden die (nog) niet in de mmm zitten. Best grappig elkaars leven te volgen, net als hoe we dat hier doen :).

Naast jullie ken ik verder niemand die in Voorburg loopt, dus dat vind ik weer heel leuk dit groepje! Het is sowieso natuurlijk heel anders als je zonder problemen natuurlijk zwanger kunt worden (thank god dat jij dat voorrecht ook hebt gehad!), toch wel fijn ook met mensen over het onderwerp te kunnen hebben zonder veel uitleg te hoeven geven. De 'gewone' meiden vinden het heel snel zielig als ik bijv klachten heb, dan moet ik uitleggen dat ik het wel voor over heb omdat er anders niets gebeurd. Tuurlijk zijn het de mindere kanten, zal dat ook niet ontkennen. Maar het is eenmaal part of the deal..

Ik hoop echt oprecht dat je over 8 maanden moeder mag worden, hopelijk kom ik je niet al te lang achterna ;)

10. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies hoe was de afspraak vanmorgen?? (geen BN-ers gezien? ;))

@Zeehondje, succes voor straks!!

11. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Haha nee geen BN-ers ;). Zh was wel pas net open om 8u, wel grappig eigenlijk hoe rustig.

Groei iets gestagneerd maar dat hadden ze schijnbaar verwacht (door starten eisprongremmer), ergens vaag kan ik me herinneren dat ze daar maandag iets over hadden gezegd. Spanning enzo ;)

Bm slijmvlies 7.7mm, evenwijdige laag.

Rechts: nu 7 op de nominatie van rond de 13mm, 2 zijn wat te groot en zullen waarschijnlijk eerder kapot knallen aldus Lenie. Waren nu al 16/18mm, dus die rekenen wij niet meer mee.

Links: 9 op de nominatie, zijn nu max 13mm. Grote (oude) cyste springt er nog goed uit, ze telden totaal nu zelfs 28 follikels/cystes haha. Formaten links waren meer hetzelfde waardoor het tellen makkelijker ging. Rechts zitten ws nog kleintjes achter die knoeperds.

Vervolg... Zondag weer echo, komende 2 dagen oude schema verder volgen. Orgalutran moet ik steeds 2uur eerder spuiten om richting de punctie beter uit te komen. Lenie had het nu toch wel over Pregnyl, volgende keer even vragen of dat dan nu wel veilig is. Zal er wel mee te maken hebben dat er niet overmatig veel blaasjes groeien. Maar ja kan natuurlijk nog alle kanten op!

Zeehondje veel succes vanmiddag, ben heel benieuwd :)!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wow Liesje, mooie aantallen zeg!
    Maar dat wordt dus niet maandag al de punctie als ik het goed begrijp?

Bij mij was m'n baarmoederslijmvlies 10,1 mm.
    Rechts vier eiblaasjes van tussen de 15 en 16 mm.
    Links twee eiblaasjes van rond de 13 mm.
    Heb daar gelijk de orgalutran gespoten.
    Heb vanavond nog een keer 112,5IE Gonal-f gespoten.
    Morgen middag nog een keer orgalutran en dan om 13.40 uur terug voor een echo.
    Zoals het er nu uitziet maandag of dinsdag de punctie. Even afwachten of links mooi meegroeit om ook te kunnen 'puncteren' (of hoe zeg je dat?).

Morgen weer een update!

13. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, dat zijn allemaal mooie aantallen zeg! Jullie reageren goed op de dosering zo te zien.
    Voor jullie beiden dus hoogstwaarschijnlijk ergens in de aankomende week de punctie! (inderdaad Zeehondje..''puncteren'' haha, zou dat het woord zijn?!)
    Dinsdag heb ik de eerste echo...ik sta er heel dubbel in...zal het goed zijn???
    Voor ons allemaal spannende dagen in het verschiet zeg pfff.

Ik ben ook wel eens om 08:10 uur aan de beurt geweest. Heel rustig is het dan. En ook een keer heel laat, om 17:10 uur. Dan is het ook heel verlaten, de meesten al naar huis. Het te dure cafeetje gesloten, alleen bloedafname is dan nog open tot 17:30 uur. Blijft een apart sfeertje, een ziekenhuis :)

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zo je gaat hard Zeehondje!! Haha maar ja wat wil je met 225ie per dag ;). Nu gaan we dus echt bijna gelijk lopen hihi! Ik denk dat mijn punctie pas woensdag zal zijn, ben benieuwd hoe morgen de echo is. Gaan elkaar weer niet zien :( wij zijn om 10.20u in tha house.
    Die Orgalutran prikt bij mij wel, al begin ik eraan te wennen. Fftjes rode kring na het spuiten er omheen.

LW tuurlijk is het heel spannend voor jullie, maar is momenteel geen aanleiding voor foute boel toch? Hopelijk geeft de echo wat meer rust en kunnen jullie er langzaam aan gaan wennen dat er gezinsuitbreiding komt :).

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    LW, lijkt me zeker spannend, zo'n eerste echo weer na al die jaren!

Lies, nog een dagje wachten en dan weet jij ook meer.

Ik had 's middags de orgalutran thuis gespoten, gaat een beetje jeuken na het zetten bij mij. Gelukkig trekt het na een tijdje weer weg inderdaad. En toen naar het ziekenhuis.
    M'n baarmoederslijmvlies was nu 11,3 mm. Eerst zei ze 8,3 mm, dus ik vraag of het dunner kan worden omdat het gister al 10 mm was. Ze keek even verder en zei toen inderdaad dat het een beetje uitliep aan de zijkant, daar was ie dus wat dikker.
    Rechts zaten nu vijf eiblaasjes waarvan nog steeds vier van mooie grote, nu tussen de 17 en 18 mm.
    Links telde ze ook vijf eiblaasje, waarvan twee boven de 10 mm maar maar eentje van 13,2 mm die hopelijk ook nog te puncteren is.
    We hebben gelijk de punctie afgesproken omdat we/ze niet willen dat die vier mooie eitjes rechts te groot worden en dan toch al springen. Dus vanavond om 22.30 uur de 10.000IE Pregnyl en dan maandag om 9.30 uur de punctie!
    Heb twee tabletjes paracetamol/codeïne meegekregen en dan ter plekke een infuus met .... (weet niet meer hoe het heet).

Jammer dat we elkaar toch weer niet gaan treffen. Allemaal op een andere dag afspraken steeds...
    We moesten trouwens wel lachen toen we in de wachtkamer zaten. In het weekend moet je natuurlijk bij de weekendingang naar binnen. Belde er iemand die blijkbaar bij de hoofdingang stond. De verpleegkundige legde uit dat ze weer in haar auto moest stappen en dat ze naar rechts moest en dat ze dan héle grote borden zou zien met daarop weekendingang IVF. Dit moest ze zelfs nog een keer herhalen en weer zei ze, nog meer óverdreven, hééééle grote borden. Haha, we moesten echt hard lachen. En toen kwam die vrouw even later binnen en dan niet in de lach schieten :D.

16. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hihi haal je me nog in ook :D!! Super zeg maandag!
    Dat middel via infuus is iets van Rapuvin, kan het alleen niet meer vinden.

Dit was even gauw vanaf mn werk, wordt vervolgd morgen!

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zal wel hilarische situatie zijn geweest met die vrouw haha! Was vandaag ook druk trouwens, aardig wat activiteit ook in het gezellige kamertje :p

De score van vandaag:
    Bm slijmvlies 8.5mm

Rechts 5 nog te onderscheiden follikels, 1x 17.5mm (dat was de grote van vrijdag, schijnbaar waren het er geen 2 maar was de afmeting 16x18mm). Groei blijft achter gezien linkerkant, echobeeld is ook veel rommeliger.

Links 12 follikels >10mm, 6-7 zijn tussen de 14-16mm. Cyste is niet meer zichtbaar gezien er omheen is gegroeid.

Vandaag prikprotocol vervolgen, morgen weer echo. Punctie zal dinsdag in ieder geval niet zijn.

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé Lies, gaat toch iets langzamer nu qua groei nu hè? Maar beter dan helemaal niks!
    Hoe laat ben je er morgen????????

19. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Morgen om 10.50u, zal jij dan al weg zijn?? :D
    En inderdaad beter langzaam dan niets of teveel en weggesprongen!

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Denk dat ik dan al weg ben ja.

Deel Deze Pagina