@Zeehondje! Succes!! (maar volgens mij ben je al geweest inmiddels) Hoe is de punctie gegaan?? En konden ze veel aanprikken? Hoe gaat het nu verder in zijn werk...moest manlief mee zodat ze meteen voor embryo's aan de slag kunnen? Wat retespannend zeg! @Lies, jij morgen niet aan de beurt begrijp ik? Dan zien wij elkaar ook niet! Hoe was de echo vanochtend? Jouw groei lijkt iets te stabiliseren (lees: minder hard te gaan)...maar er zitten dus wel wat knoeperds bij. Nou ja, beter een paar goede dan een heleboel minder goede denk ik dan maar. Scheelt ook weer met het aanprikken. @Hier: gezonde spanning voor morgen. Ben ZO benieuwd!! Precies wat je schreef Zeehondje, gewoon ineens een echo na al die jaren. Geen enkel symptoom ook, behalve gevoelige tieten. De eerste zwangerschap ben ik zodanig misselijk geweest dat ik dat bij een tweede zwangerschap ook echt had verwacht. Hmmm, misschien moet ik niet zeuren en gewoon blij zijn dat het dit keer tot nu toe zonder misselijkheid verloopt. @Sjak, hoe gaat het met jou?
Hier alles goed. Viel echt 100% mee. Om 9.00 uur moesten we ons in het lab melden. Kregen een potje mee om deze te vullen in het kamertje Daarna wachten in de wachtkamer. Mocht er nog iemand voorgaan om een echo te maken ook. Tien minuten na onze tijd, om 9.40 uur werden we binnen geroepen. Even een snelle echo om te kijken of de eitjes er nog zaten. Gelukkig was dit wel het geval. Daarna gingen ze alles klaarmaken. Bloeddrukband om, infuus erin, baarmoedermond schoonmaken, enz. Toen alles klaar lag ging de medicatie erin en dit werkte echt onwijs snel. Toen eerst de rechterkant aangeprikt, dit deed eigenlijk helemaal geen pijn. Een beetje raar gevoel als ze de naald in het eitje prikken. Op het scherm zag je ze ook duidelijk leeglopen. En toen naar links. Hier heb ik altijd al wat meer last/pijn van bij een gewone echo. Deze eierstok ligt wat dieper denk ik o.i.d. En nu deed het wel erg veel pijn en daar doet de pijnstilling niks aan helaas. En dan moest de vpk ook nog eens op mn buik drukken om de eitjes op hun plek te houden. Maar ja, gelukkig duurt dit niet lang. Uiteindelijk hebben ze 9 eiblaasjes aangeprikt. Na de punctie nog even schoonmaken van binnen met een gaasje en heeft ze het potje met vocht en de eicellen laten zien (witte vlokjes op de bodem). Het zag er goed uit zeiden ze. In totaal, met uitkleden en gereed maken enzo heeft het maar 15 minuten geduurd. Toen naar de uitslaapkamer. Bloeddruk werd nog een keer gemeten en daarna hebben we volgens mij zon 45 minuten daar gelegen. Kopje thee gedronken. Toen kregen we nog de uitleg over het vervolg en daarna naar huis. Ik denk dat we iets voor 11.00 uur naar buiten liepen. En eerlijk gezegd Lies, heb ik niet erop gelet wie er in de wachtkamer zaten. Misschien jullie wel? Voordat we naar huis gingen konden we nog even langs het lab lopen. Er zijn 6 eicellen gevonden en het zaad was goed. Morgen tussen 11.30 en 12.30 uur kunnen we naar het lab bellen om te horen of en hoeveel er bevrucht zijn. Weer spannend dus! Als er bevruchtingen hebben plaatsgevonden hebben we donderdagmiddag de terugplaatsing. Er zal er toch in ieder geval wel eentje bevruchten???!!! Hoe was het bij jou Lies? En inderdaad, hoe is het bij jou Sjak? LW, wij hadden volgens mij ook met 6 weken precies de eerste echo. Toen wel na een iui natuurlijk. Er werd toen gezegd dat als dan het hartje al duidelijk klopt het 95% (of in ieder geval heel hoog) kans heeft om te overleven. Heel spannend dus meid.
Dan heb ik je gezien Zeehondje!! Je had een bruine trui aan en je man grijs . Ik zat zo dat ik de lange gang in keek, was alleen (lang, blond, zwarte truitje). Snap heel goed dat je daar dan ff niet aan denkt . Wat goed dat ze er 9 hebben aangeprikt !! Spannend weer wachten.. Bij mij wat minder goed nieuws, groei bleek vandaag achteruit te zijn gegaan. De grote blaasjes waren ong 1mm gekrompen en kleinere groeien niet mee. Rechts nog steeds onduidelijker beeld, Lenie moest weer flink in mn buik drukken wat te kunnen zien. Die grote rechts was nu 23x14mm, rare vorm had hij aangenomen. Kan aldus Lenie liggen aan de hoek van de echo, maar hij was dus gemiddel 16.2mm (gisteren 17.5). Zat er nog één op 14mm En nog ongeveer 3 'op de nominatie'. Links was de grootste dacht ik rond de 14-15mm, was btje rommelige echo doordat de groei achter bleek te lopen. Daar totaal 9 op de nominatie nog. Plan verder; vanaf vandaag Menopur 75/75 ipv Gonal, morgen weer kijken. Wordt dus toch lange weg . Even flink zitten janken bij mn schoonouders, had achteruitgang niet verwacht. Gaat nu wel weer aardig gelukkig. In de auto gelijk Orgalutran erin geramd anders ging ik over de 24uur heen. LW nog 1 nachtje slapen meid
Jaaaaaaaa, dat klopt Lies, dat waren wij! Heb je niet bewust gezien nee... Wat balen zeg, een achteruitgang in groei. Maar een echte achteruitgang kan toch niet? Ik weet nog (teruggelezen van onze eerste ivf) dat ik toen ook drie echo's achter elkaar had en dat er ook elke keer wat anders gemeten werd. Ligt denk ik inderdaad ook aan de stand van de echokop enzo. Maar in ieder geval geen groei en dat is zeker balen. Zeker omdat het er eerst zo goed uit zag en je hoopte op vandaag al een punctie. Wat is Menopur eigenlijk? Ook een stimulerend hormoon toch? Hopen ze dat ze hierop gaan reageren omdat ze een soort van resistent zijn geworden voor de gonal? Menopur zit in die breekflesjes toch? Of ook in een prikpen? Sterkte in ieder geval. Hoop dat het er morgen beter uitziet! En misschien zie je morgen LW wel dan? Ook al denk ik dat ze die echo's op verschillende tijden op de dag inplannen.
Haha zal de volgende keer 2x kuchen Je hebt het in ieder geval achter de rug meid, heerlijk! Heb je bloedverlies nu erna of niet? Lekker uitrusten verder Ik heb niet eerder scenario gehoord over achteruitgang, maar schijnbaar kan het dus wel. Zou evt door echo kunnen komen (meethoek), maar er had eigenlijk wel groei moeten zijn geweest. Menopur is 75 FSH + 75 LH, dus groei en het geeft LH af in de hoop dat je lichaam zelf gaat helpen met de groei. Soort wakker schudden ofzo. Is een poederampul waar je oplosvloeistof bij spuit trouwens. Was overigens vrijdag al duidelijk dat we de maandag niet meer gingen halen qua punctie, werd eerst nog gehoopt op woensdag en nu lijkt het meer richting vrijdag te gaan (denk ik). Lenie durft geen uitspraak meer te doen volgens mij, ze vroeg ook of het met werk nog wel lukt. Daar probeer ik nog niet teveel over te piekeren, kans zit er dus in dat ik maandag niet kan. Maar goed het zij zo, we hopen maar dat deze ronde niet wordt afgebroken!
Jeetje even bijgelezen. Wat een verhaal Zeehondje, ik las je verslag in één adem!! Wat fijn dat het meeviel, ondanks die lastigere linkerkant (heb ik trouwens ook, toevallig! De vpk moet altijd drukken omdat linkereileider dieper verstopt zit). En dan morgen rond de middag de bevruchtingsuitslag, wauw, dat vind ik gewoon net zo spannend als een eerste echo!! Tuurlijk gaat er eentje bevruchten, dat kan bijna niet anders toch?! Hoe voel je je nu verder? Geen bloed/bruinverlies of menstruatiegevoel? Wel veel drinken had ik gelezen, omdat je vocht vast kan houden enzo. Ik ben heel benieuwd naar je uitslag morgen! Dat van die hartactie bij 6 wkn had ik inderdaad ook begrepen. Bij de zwangerschap van onze dochter hadden we een uitwendige echo bij een pretechobureau (kon niet eerder terecht bij gyn destijds), op exact dezelfde termijn, en toen konden we het hartje goed horen. De echoscopiste zei toen ook dat de kans dat het misgaat bij zo'n stevige hartslag echt klein is. Dus duimen maar! Over 24 uur weten we meer! Ik hoop dat Lenie er is eerlijk gezegd. @Lies, wat een apart verloop bij jou joh! Daar begrijp ik geen snars van. Zou je te vroeg zijn gestart met die eisprongremmers een paar dagen terug? Tenminste, je moest toch iets erbij gaan spuiten om de groei iets af te remmen? Blijkbaar gaat dat iets te goed nu. Oké, kort samengevat: Rechts in totaal 5 potentiele kandidaten, waarvan 1 grote en 1 iets minder groot. Links: in totaal 9 kandidaten waarvan 1 grotere. Plus nu moet je een ander hormoon spuiten Menopur. Wat een gedoe zeg! Kan me voorstellen dat je daarna eventjes brak. Tis ook niet niks allemaal...en de hormonen doen ook wat met je. Ik ga heel hard duimen dat je vrijdag alsnog punctie kan hebben. Hoe laat moet je morgen terug? Ik moet er om 14:50 uur zijn. Wel leuk dat je Zeehondje gespot hebt!! (en daarvoor hoefde je niet eens naar Pieterburen hihi )
@LW het was inderdaad even back to reality, even ook mentale stap terug. De eisprongremmer moeten ze wel geven, anders springen de follikels. Je lijf geeft vanzelf dan een seintje, dus je moet wel onderdrukken. Van de week hadden we gehoord dat de groei er even van kan stagneren, maar dit scenario is nieuw. Langzame groei willen ze bijna natuurlijk juist, dus vandaar dat de dosis Gonal zo is gebleven. Schimnbaar heeft mijn lijf niet voldoende aan de FSH, dus komt de LH erbij (Menopur is een combi van beiden) om de follikels aan te moedigen (of zoiets). Gaat zo snel soms en in de spanning is het lastig het te onthouden, zeker als je alleen bent. Je samenvatting klopt idd wel, de precieze afmetingen van vandaag zijn me even ontschoten. Bm slijmvlies was goed overigens, 8.7mm. Morgen zijn wij er weer vroeg, 8.40u afspraak. Was vandaag aardig druk op de benedenverdieping eind van de ochtend. Zou inderdaad leuk zijn als Lenie er is! Ze had het weekend ook dienst dus geen idee. Er zijn wel meerdere die dienst draaien toch? Al heb ik tot nu toe voor echo's haar alleen nog maar gehad. Zou top zijn als het hart gevonden kan worden, toch een extra bevestiging Fijn verder dat je niet zoveel klachten hebt, dat kan volgens mij per persoon erg variëren. Hoe ging dat bij je dochter?
Ow Lies, dan zien wij elkaar morgen niet, jammer! BM-slijmvlies klinkt als een mooie dikte, perfect zelfs! Wel een gepuzzel om alle spuiten en hormonen zo op elkaar af te stemmen hè. Nou ja, zolang het voor het goede doel is...en als alles gaat zoals we hopen dan deze week (of misschien weekend) punctie! Heb niet het gevoel dat het superlang gaat duren of zo. Beter een paar dagen extra goed monitoren dan dat alles te snel ging en je moet afbreken, dat zou immer zonde zijn. Koppie op, het gaat goed komen! Ja, klachten varieren per persoon en per zwangerschap van die persoon. Bij mijn dochter was ik hondsberoerd, bijna tot aan het eind. Kan me alleen niet meer zo goed herinneren wanneer het begon. Sowieso met 9 weken, want ik herinner me nog wel dat ik het toen op kantoor verteld heb...anders kon ik geen excuus meer bedenken waarom ik vaak naar het toilet moest, of later op kantoor kwam. Eerlijkheid duurt dan toch het langst.
Qua werk kan het soms idd niet anders. Ik heb ook verteld waar ik mee ging beginnen, je neemt het toch mee naar je werk. Ben ook blij deze dagen vrij te zijn, is mentaal al genoeg! Hoop dat je deze keer wat minder beroerd zal zijn. Zal denk niet uitmaken of de zwangerschap spontaan of 'opgewekt' is? Hier goed nieuws vandaag! Menopur is goed aan het aanslaan ! Rechts nog steeds 5 kandidaten met grootste 15 en 17mm. Links 7 opties met paar rond de 14-16mm. Bm was 8.5mm. Vandaag door met Orgalutran (net in Den Haag moeten ophalen want koelkast was leeg in Voorburg) en Menopur. Morgen weer kijken, Lenie dacht wel dat vrijdag punctie nu zou moeten lukken . Ik neem vandaag verder veel rust, zou eigenlijk bij mn moeder gaan klussen maar dat doe ik niet. Ze snapt het volledig gelukkig, we willen geen risico nemen natuurlijk! Met smart wacht ik je echo af LW
Wat fijn Lies dat de Menopur aanslaat! Goede zet geweest. Mooie groottes ook voor de follikels. En mooi BMS ook. Dat gaat dus de goede kant op! Spannend morgen, en dan hopelijk toch gewoon vrijdag de punctie! Als jij trouwens vanochtend Lenie had, dan zal ik haar vanmiddag ook wel zien hoop ik/denk ik. Ik wacht ook met smart op mijn echo haha, ik werd vanmorgen met een heel rotgevoel wakker, dat het helemaal niet goed zat. Feit dat ik me totaal niet zwanger voel (op de Dolly Parton-voorgevel na dan) helpt ook niet echt. Volgens mij maakt de misselijkheid niet uit of een zwangerschap spontaan is of niet. Het gaat puur om hoe je lichaam reageert op HCG. En die aanmaak kan per persoon en per zwangerschap heel verschillend verlopen. Verstandig dat je vandaag rustig aan gaat doen! @Zeehondje, heb je al iets gehoord over het aantal bevruchtingen?? En hoe voel je je ''the day after''?
Hihi de Dolly Parton voorgevel hilarisch! Snap het volledig dat je gaat twijfelen zo dichtbij de echo, heeeel eventjes wachten nog! Wacht op je nieuws! Ik zit toch de hele dag met telefoon en ipad want mn vriendin ligt te bevallen . Ja Zeehondje al iets gehoord?!
Hello ladies, Net terug van echo. Wat ik eigenlijk al vermoedde werd bewaarheid: klein vruchtzakje dat niet overeenkomt met de termijn van 6 weken. Lenie zag een vruchtzakje conform 5 weken. Ze heeft er een hard hoofd in dat het goed zal gaan. Moet sowieso over twee weken terugkomen om te kijken of er hetzij een wonder is gebeurd, of dat het vruchtzakje even klein is en dan weten we 100% zeker dat het foute boel is. Op dat moment zullen we gaan bespreken wat we kunnen doen...pillen om miskraam op gang te helpen en/of eventueel currettage. Hoe dan ook....ik hoop op een wonder, maar ik denk dat ik ook realistisch moet zijn. Pfff dan duurt twee weken nog lang zeg...
Oh nee dat meen je niet getver!!! Man wat hoop ik voor jou dat het een miscalculatie is... Pfff weet verder even niet wat ik moet zeggen...
Tja Lies, ik hoop ook op een misrekening. Ik ben zelf al aan het rekenen geslagen, en als ik uitga van een buitengemiddeld scenario (d.w.z. een bevruchting rond 2-3 januari (rekening houdend met onze mambo in de oudjaarsnacht), en een latere innesteling na een dag of 10) dan zou ik vanaf 14 januari ofzo HCG zijn gaan aanmaken. In dat geval zou de termijn kunnen kloppen met wat we vanmiddag gezien hebben op de echo. Ik ga denk ik een leger kruidvat-streepjes-testen inslaan om HCG de komende weken te kunnen checken. Als de streepjes lichter worden dan weet ik genoeg. Gewoon om de 3 dagen een test ofzo. Misschien maak ik mezelf daar nog gekker mee, maar dan gaat de tijd iig wel sneller voorbij. Ik ben benieuwd naar je score Zeehondje!
LW, ik las in een ander topic, dat je vandaag een echo had. Wat verdrietig dat het termijn niet overeen komt Maar wonderen bestaan... (Door precies zo'n wonder ben je in de rustmaand zwanger geraakt!) Ik duim op een mooie echo over twee weken.
Logisch dat je het wilt monitoren, verder is het dus echt afwachten wat er gebeurd. Voel je je anders? Op schok na natuurlijk...
Wauw wat een lieve reactie van je Renske! Klopt, ik had vanmiddag een echo, en de vruchtzak die zichtbaar was, was klein. Formaat overeenkomend met 5 weken, dus achterlopend op wat de termijn volgens de officiële berekeningen had moeten zijn, nl iets meer dan 6 weken. De komende twee weken wordt afwachten, in de hoop dat er dan wel iets te zien is dat op een vruchtje met kloppend hartje lijkt. Ik heb inmiddels heel veel soortgelijke verhalen gelezen waarbij het alsnog goed kwam. Ik schat het 50/50 in. Maar ik zie op tegen het wachten
Nee, voel me niet anders verder. Voel me hetzelfde als de afgelopen weken. Enige merkbare symptoom zijn mijn twee Dolly's..de gevoeligheid van die twee is hetzelfde en neemt vooralsnog niet af...hopelijk is dat iets positiefs. Ik hoop in godsnaam dat alles gewoon een beetje later is opgestart daarbinnen.