Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Dat is inderdaad het belangrijkste teken, hoe jij je voelt.
    Ga nog harder voor je duimen meid! Het is jullie zooo gegund :D

Ondertussen maak ik me een beetje druk om Zeehondje.. Hoe zal het zijn met de bevruchtingen :)?

2. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik moet ook steeds aan ZH denken!
    Ik hoop dat ze gewoon te druk is om te reageren, en dat het met de bevruchtingen goed zit. Ze is wel vaker langere tijd (lees: een dag of wat) niet op ZP.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh lieverds, wat een fijn en niet zo fijn nieuws hier.
    Lies, fijn dat de andere hormonen hun werk goed doen! Op naar een goede punctie hopelijk vrijdag.
    LW, gatsie wat naar. En dan ook al dat voorgevoel hebben. Bah.
    Hoop dat de groei inderdaad wat langzaam op gang is gekomen. En jeetje zeg, twee weken afwachten nu. Dat is laaaaaaang. Sterkte.

Hier ook minder nieuws. Maar eentje bevrucht. De eicellen zagen er niet zo goed uit, leken niet helemaal rijp. Daar zou het aan kunnen liggen. Belde in m'n pauze op school (werk). Daarna gelijk ml gebeld op z'n werk. Dat was ff minder. Kon m'n tranen nog net binnenhouden. Gelukkig daarna veel afleiding van m'n klasje.
    Morgen om 10.00 uur weer naar het lab bellen om te vragen of het goed is gaan delen. Want dat is nu natuurlijk ook nog de vraag. En ze gaan kijken of ze bij die anderen misschien iets over het hoofd hebben gezien dat er misschien nog een bevruchting heeft plaatsgevonden. Maar daar ga ik niet van uit.
    Het is wel echt een tegenvaller hoor :)

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Nee wat een vervelend bericht :(! Jakkes krijg er kippenvel van..
    Kan me helemaal voorstellen dat je emotioneel werd, het is al een rollercoaster en dan dit.. :(
    Ga je morgen wel werken? Rete spannende dag natuurlijk, het kan nog goedkomen Zeehondje! Hopen dan maar dat het 1 wordt en je wel een tp kan krijgen. Duim duim duim

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heb trouwens niet gebloed oid. Alleen een beetje in m'n inlegkruisje van net na de punctie. Wel last van m'n buik, een soort menstruatiepijn zeg maar. Vandaag nog heel licht.
    Morgen gewoon werken ja. Als ik thuis ga zitten duurt het allemaal alleen maar langer.

Ik kreeg ook kippenvel, alleen toen ik het berichtje van LW las...

6. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Das dan weer het mooie aan nare berichten.. Steun van elkaar gaat beide kanten op :)
    Sterkte met wachten morgen ZH!!

7. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief Zeehondje, heb je de uitslag van de bevruchting al binnen?
    Ik ben echt heel benieuwd!
    Ben blij te horen dat je leerlingen wat afleiding konden bieden.
    Als de tranen eenmaal komen dan zijn ze niet altijd meer te stoppen.

Eind december ging mijn telefoon stuk, iets niet goed gegaan na een update. De Samsung Galaxy's staan er om bekend las ik later.
    Kreeg hem niet meer aan de praat, zelfs onze ICT-er op kantoor niet. Tot mijn schrik besefte ik me dat niet alle foto's die het afgelopen jaar had gemaakt (meeste van mijn dochter natuurlijk tijdens allerlei leuke gebeurtenissen) op de geheugenkaart stonden, maar op het intern geheugen van de telefoon! Jullie voelen hem al, die foto's ben ik dus kwijt.

Omdat ik inmiddels een ander toestel heb, moest ik de defecte inleveren bij KPN-winkel (was lease-toestel). De reparatie-afdeling wilde niet echt moeite doen om er naar te kijken, dus het werd gewoon inleveren. Dag foto's en filmpjes van mijn prachtige dochter...gewoon een heel jaar weg. :( En als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog een boete van 25 euro omdat er niet meer met het toestel gebeld kan worden.
    Toen ik buiten stond kon ik wel janken, kon het nog net bedwingen. Eerst die slechte echo, toen die telefoon en de hork van een medewerkster die me ''te woord'' stond, en daarna het verdrietige nieuws van BB. Was even een beetje teveel.

En het is heel raar, maar sinds ik gezien heb op de echo dat het vruchtzakje te klein is, is het alsof er in mijn lichaam een knop om lijkt te zijn gegaan. Borsten zijn weer ''slap'', en het voelt een beetje menstruatie-achtig onderin. Toevallig zei mijn man gisteravond nog dat hij het idee had dat er in de komende dagen wel eens iets kon gaan gebeuren. Misschien krijgt hij nog gelijk ook.
    Ik ga straks in ieder geval even bellen om te vragen of de afspraak niet eerder kan, want twee weken ga ik niet trekken, zeker niet met de wetenschap dat ik waarschijnlijk met iets levenloos in mijn buik rondloop.

Dr. Lenie was echt een beetje teleurgesteld gisteren, ze kwam ons met zo'n grote grijns ophalen, ''zo, laten we eens naar dat wonder gaan kijken'', en bij het zien van het te kleine zakje betrok de glimlach acuut. Terwijl ik alleen maar dacht ''zie nou wel''.
    Ons instinct laat ons op cruciale momenten niet in de steek blijkt maar weer.

8. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    #248 Lies30, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt: 4 feb 2015
    Getver wat een rottigheid allemaal! Shit zeg dat je je anders voelt :(. Hopelijk is het alleen het idee, maar snap dat jullie je hart vasthouden..
    En man om die foto's zou ik ook janken!

Nou dan heb ik ook nog een toevoeging.. Groei gaat alsnog te langzaam :( grootste is 17mm, gros 13-15mm. Geen punctie dus vrijdag, maar weer echo. Moet dus alles van mn werk weer aanpassen argh! Al ga ik vandaag echt niet werken.
    Dosis Menopur moet omhoog naar 1,5 ampul (=112,5ie fsh/lh).
    BMS was wel goed, 9.1mm. En er zijn iets meer potentieële kandidaten (7 rechts/9 links).

Had vandaag voor het eerst Susanne Vink, die zag ook wel aan ons dat het erg tegenviel. Geen idee wie we vrijdag krijgen, ben snel weggelopen voordat ik midden in de zh hal in tranen uitbarste.

Oh ja 1 lichtpuntje.. Gisteren ben ik peettante geworden van een meisje :). Mn beste vriendin is bevallen (41wkn).

9. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè Lies? Alsnog te langzaam?? Hoe kan dat nou weer?
    De boel reageerde juist goed op de Menopur! Wat is de gewenste grootte die ze willen zien eigenlijk...moet dat minimaal 18 of 20 mm zijn?
    Op zich wel goed dat er meer kandidaten zijn, dan kan er meer worden aangeprikt straks. En BMS ook goed, dat zijn toch positieve dingen.
    Wat een gedoe hè met/op werk!

Dr Vink vind ik wel aardig, maar niet zo betrokken als Dr Lenie. Maar is gewoon het gevoel, op de een of andere manier zie ik Lenie altijd het meest, dus dan heb je op den duur wat meer ''een band'' zeg maar.

Ik las trouwens in de wachtruimte (die mooi is opgeknapt, alleen de stoeltjes staan nu een beetje onhandig..sommigen kijken recht tegen de paal aan), op het prikbord dat het momenteel zo druk is op de IVF-poli dat er in sommige gevallen voor moet worden gekozen om een cyclus over te slaan, zodat ze iedereen evenveel kansen en ruimte kunnen geven om te zien en behandelen.
    Logische beslissing, maar het lijkt me enorm ruk als jij net diegene bent die een cyclus moet overslaan zeg.

Kan me zo goed voorstellen dat je snel bent weggelopen, had ik gisteren ook. Bah bah bah!!!!

10. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en gefeliciteerd met je petekind!!! Ik las er overheen net.
    Alles gezond en wel? Leuk hoor om peettante te zijn :)

11. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Had nog wat toegevoegd, vandaar ;)
    Dank je, ja alles gaat goed! Is wel met keizersnee gehaald.

Dat het druk is merken we deze week met name. Gisteren liepen ze ook uit en ze kwamen krap te zitten met een punctie. Ze zijn iets gehaaster en volle wachtkamer steeds. Die stoelen zijn btje onhandig ja, staan ook los.
    We gaan vrijdag trouwens vragen hoelang ze door willen gaan, zit vandaag al aan 14e spuitdag. Nou krijg ik natuurlijk nog steeds een lage dosis, dus zullen ze wellicht langer doorgaan voor ze afbreken.
    Tot die tijd even flink duimen! Menopur is ook geen lekker spul dus hoop dat het nu wel genoeg aanzet.
    Ze willen minimaal 18mm hebben idd en volgens mij niet groter dan 20mm.

12. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn te horen dat alles goed is met de spruit van je vriendin. Toch nog een lichtpunt op de waardeloze dinsdag.

Ja, je zei van de week al dat het erg druk was in de wachtkamer, en ook bij de gezelligste kamer van de afdeling ;)
    Toen wij er gisteren waren zaten we echter alleen, met 1 ander stel wat vrij snel in een andere kamer werd geroepen (volgens mij voor een tp).

Lijkt me verstandig om te vragen hoe lang ze doorgaan inderdaad, je follikels reageren wel op de Menopur, zeker gezien er nieuwe kandidaten bij zijn, maar ze moeten wel die 18mm halen. Ze hebben net het laatste zetje nodig.
    Hoe laat moet je er vrijdag zijn?

13. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziezo, de afspraak is vervroegd van 17-2 naar 10-2. Volgende week dinsdag om 15:40 uur.
    Beter gevoel zo. Na een week moet er toch al iets te zien zijn in goede of slechte zin.

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Gelijk heb je LW! Gewoon voor zekerheid gaan!

Laten we bij ons ook hopen dat de groei nou doorzet ;)

15. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Lies, dat ben ik helemaal met je eens.
    Hoe laat moet je er vrijdag zijn?

16. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    #256 Lies30, 4 feb 2015
    Ah ja sorry vergeten erin te zetten.. 8.40u. Volgens mij weer bij Cêzanne (geen Susanne zei mn vriend :p ), want ze zei iets van: dan zien we je vrijdag weer.
    Ik merk het wel! Hoop wel dat ik dan iets minder last heb van mn darmen, want die echokop zat precies op verkeerde plek :(

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zeehondje al nieuws?

18. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha je vriend heeft gelijk, het is Cezanne.;)
    Grappig dat je dat zegt over die echokop, de keren dat ik bij Dr Vink de echo had voelde het ook niet prettig.
    Alsof ze niet helemaal aanvoelt in welke richting en hoever ze kan duwen.
    Bij Lenie heb ik dit nooit.

Ben heel benieuwd naar de groei vrijdag.

Waren mijn Dolly's vanmorgen weer geslonken naar een slapper formaat..nu doen ze ineens weer wat meer vol aanvoelen en ze zijn gevoelig. Snap er geen reet van..wat wil dat lichaam nou?!
    Het menstruatie-achtige is er wel nog steeds...we zullen zien....

Ben ook benieuwd naar Zeehondje! Ze staat voor de klas dus wellicht kan ze niet meteen reageren.
    Fingers crossed voor een mooie bevruchting!

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jaaaaaaaa even snel op m'n tel (haha, dat rijmt).
    Embryo is mooi gaan delen. Morgen om 14.30 uur de tp!!!!!!
    :D:D:D:D

20. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    #260 LittleWoodstock, 4 feb 2015
    Oh wauw! We postten bijna tegelijk!
    Wat een heerlijk nieuws zeg..dat mocht wel eens!
    Morgen de tp...wat spannend. Dus over twee weken weten we of je voor de tweede keer mama wordt! Of kan je eerder testen na een tp?

Deel Deze Pagina