Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bij aankomst om 14.15 uur gelijk naar het lab doorgelopen. Daar vroeg Angelo eerst mijn naam en id-kaart en daarna liet hij het lijstje zien waarop stond dat er inderdaad 6 eicellen waren waarvan er eentje bevrucht was. Deze was nu, op dag 3, 8-cellig en een categorie/klasse 2 embryo. Dit was super mooi dus. Toen moesten we nog even wachten in de wachtkamer. Om 14.40 uur werden we binnengeroepen in de tp kamer. Cezanne Vink was er en verpleegkundige Anita. Ik heb me uitgekleed en ben gaan liggen. Anita deed koude gel op m’n buik (ach, ik had het toch al koud J) en maakte een uitwendige echo. Je zag mooi m’n baarmoeder liggen en m’n volle blaas die er een beetje tegenaan duwde zodat ie wat rechter kwam te liggen. In m’n baarmoeder lag mooi m’n baarmoederslijmvlies. Toen bracht Cezanne de eendebek in. Dit was wel even een onprettig gevoel door m’n volle blaas. Ze maakte twee keer m’n baarmoedermond schoon en bracht toen de buitenste catheter in. Je zag het puntje onderaan m’n baarmoederslijmvlies. Angelo keek in het lab mee naar de echo en het duurde even maar toen kwam hij met het embryo. Hij deed de binnenste catheter erin en Cezanne duwde ‘m nog iets verder en je zag ‘m inderdaad halverwege m’n baarmoederslijmvlies zitten. En toen spoot ze ‘m erin. Je zag echt een wit stipje zo naar het dikste gedeelte van het baarmoederslijmvlies schieten! Ze stopte gelijk met de echo. De eendebek bleef er nog even in zitten. Totdat Angelo terugkwam en vertelde dat het embryo in m’n baarmoeder zat en niet meer in de catheter. Toen de eendebek eruit, benen uit de steunen en ik kreeg een heerlijk op de verwarming verwarmde deken over me heen. Anita wenste ons veel succes. Cezanne legde nog even uit wat nu. Over 14 dagen mogen we testen. Niet eerder want dan kan het de Pregnyl nog zijn. Deze moet ik drie keer spuiten. Ik mag gewoon alles doen. Het kan zijn dat ik wat last ga krijgen omdat de follikels (leeggezogen eiblaasjes) moeten werken om ‘op te lossen’. Zoiets begreep ik eruit in ieder geval. En ze moeten nog harder werken als er een zwangerschap is. Alleen bij echt veel pijn in m’n buik moet ik bellen. Nu dus afwachten. Maar we hebben afgesproken dat we nog maar twee keer terugkomen, voor de 6 en 12 weken echo van ons tweede wondertje!!!

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heb trouwens ook de brief zien hangen over de drukte en het eventueel moeten overslaan van een ronde. Deze is trouwens al van oktober 2014 en er staat dat het tijdelijk is. Maar blijkbaar is het nog steeds zo druk.
    Ach ja, wij (en jullie ook!) gaan alleen deze ronde nodig hebben :D

3. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verhaal weer Zeehondje!! De manier waarop jij het beschrijft is heel spannend op de een of andere manier (heb je je roeping als schrijfster niet gemist?! ;))

Het klinkt allemaal als heel goed gegaan. Met Angelo bedoel je Angelo Bracelly denk ik hè, het hoofd van het lab.
    Zag hem dinsdag ook lopen richting de lobby. Stond ie beetje te flirten met iemand van de bloedafname haha.
    Anita is altijd heel lief. Zo'n warm dekentje klinkt erg aangenaam, zeker met deze kou nu buiten.
    Mister Zeehondje was mee neem ik aan?
    Nu 14 dagen wachten....en wat Sjak zegt: nu zwanger until proven otherwise!! Mag je dus 19-feb testen....ik ben de 20ste jarig, dus ik eis een leuk verjaardagskadootje! ;)

Was die brief over de drukte al van oktober? Hmm, zag het dinsdag pas voor het eerst.
    Maar misschien heeft het er niet altijd gehangen, ze hebben tussendoor de wachtruimte natuurlijk opgeknapt en toen hing er überhaupt niks.

M.b.t mezelf: weinig verandering eigenlijk. Voel me niet zwanger, wel nog gevoelige Dolly's, maar dat kunnen ook de nog resterende hormonen zijn. In het weekend ga ik maar weer een kruidvat testje doen, om te kijken of HCG al afneemt.
    Gisteravond was het in ieder geval nog knalpositief. Gemeen eigenlijk. Als het dan al mis is, laat het dan maar meteen komen.
    Een paar weken rondlopen met ''niks'' is zo nutteloos....

Iedereen slaap lekker straks! Weet niet of ik nou gezegd had, maar @Lies succes morgen bij echo!

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Wauw Zeehondje mooi beschreven! Lijkt me een heel speciaal moment :). Veel succes met wachten!

LW moeilijke week voor jullie, even flink duimen voor 2 dikke streepjes!!

Mmm vervelend van je punctie :(, wat ik lees kan het idd eeg verschillen.

Ik schrijf straks hoe het was, zitten nu in de wachtkamer... Nerveus haha

5. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, ''live'' vanuit de wachtkamer!

Ben benieuwd, succes!!

6. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Haha :p

7. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Mooi Zeehondje! Nu is het wachten ook voor jou begonnen. Klinkt idd precies zoals het bij mij gegaan is, heb het als prettig ervaren maar ik zie echt nooit wat op dat scherm (ben daar echt blind voor) Heb ook bij de punctie bewust niet gekeken omdat ik anders mezelf alleen nog maar gekker zou maken.

Sjak, ik heb mijn tp op 28 jan. gehad en mag dus 2 weken later testen dus dat zou zijn op 11 of 12 febr. Weet niet hoe je die 2 weken moet rekenen. Mijn laatste spuit pregnyll heb ik gespoten op 3 febr. Denk dat ik de 11e nog niet ongesteld ben maar een test ga doen dan ga bellen met de uitslag naar Voorburg en daar om advies ga vragen. Moet ook nog horen hoeveel cryo's er zijn.

8. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Nou hier worden we niet veel wijzer van..

Bms gedaald naar 5mm (woensdag 9.1mm)
    Rechts 7 opties, grootste 2 17+14
    Links lichte achteruitgang, grootste 2 14 (was 16 dacht ik)
    Cyste links 17mm

Lenie snapt er echt niets van, maar ik had dus aan mn lijf wel goed gevoeld dat we weinig gebeurde (geen klachten gehad).
    Plan: is bloed geprikt (LH/oestrogeen), word nog gebeld voor echotijd zondag, dosis (na licht aandringen van mij) naar 2 ampullen Menopur per dag (=150/150ie).

Word er een beetje melig van, voelt niet alsof we aan het toewerken zijn naar een punctie. Lenie snapt ook volledig dat we deze week liever anders hadden ingevuld. Ik heb wel eerlijk gezegd dat ik gisteren de Orgalutran 15min te last had geprikt, maar dat zou niet uit moeten maken. Lijkt eerder dat er iets met mn hormoonwaarden aan de hand is.

9. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh...huh? Dit is niet de uitslag die ik verwacht had eerlijk gezegd Lies!
    Je bent een bijzonder geval blijkbaar zeg. En dat terwijl Lenie toch echt door de wol geverfd is.
    Het lijkt alsof de follikels net niet dat laatste stukje naar de 18-19 mm willen groeien, heel bizar.

Dus nu is er bloed geprikt, moet je a.s. zondag terug, en is de Menopur iets omhoog...
    Je eerste reactie op de Menopur toen je die begon te prikken was goed, laten we hopen dat dat nu weer het geval zal zijn, dan is er zondag hopelijk echt resultaat, want je bent nu wel een tijdje bezig met prikken! En ook nog om de 2 dagen een echo, niet echt handig, maar anderzijds wel goed dat er regelmatig gemonitord wordt.

Nou, ik ben weer benieuwd naar zondag! Keep us posted!

@Hier: weinig verandering, borsten voelen als normaal. Ga morgen weer een zwangerschapstestje doen (Kruidvat) om te zien wat het HCG doet. Ik voel me praktisch zo ''normaal'' dat ik me bijna niet anders kan voorstellen dan dat het nu toch wel aan het zakken moet zijn.
    Heb het vanmiddag wel aan een aantal collega's verteld, ze reageerden gelukkig begripvol. Dat ik dinsdag wat eerder weg moet is geen probleem, er komt iemand van andere afdeling even bijspringen de laatste 1,5 uur, dat is heel fijn.
    N.a.v. mijn verhaal vertelde de collega die komt bijspringen dat ze ook een ''windei'' heeft gehad vorig jaar. Nooit geweten! (zo hoor je nog es wat ;) )

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    LW, inderdaad, die bedoel ik. Haha, beetje flirten onder werktijd J
    Zo naar dat je zulke tegenstrijdige berichten krijgt van je lichaam en van de testen. Zou niet mogen.
    En ik vind gewoon dat je zwanger moet blijven! Hopelijk toch nog een vechtertje warm in je buikje.
    Is het normaal dat de testen lang echt knalpositief blijven?
    Sterkte meid met het afwachten tot de volgende echo.
    Ik had die brief trouwens ook nog niet gezien hoor. Maar zag de datum van oktober 2014 erop staan.

Live verslagen zijn het beste Lies!!!

MMM, oh ik ben volgens mij al echt een deskundige in echo’s lezen, haha. En dan vertelt Lenie van Os elke keer weer uitgebreid wat wat is enzo en dan heb ik het vaak zelf al gezien.
    Ik weet inderdaad ook niet hoe ik die twee weken moet rekenen. Maar ik denk, dat als ik nog niet ongesteld ben, pas vrijdag de 20ste ga testen. Dan ben ik ook vrij, da’s wel zo fijn.

Lies, ik vind het stom dat het zo loopt bij jullie. Niet eerlijk. Het zag er allemaal zo mooi uit. Toen opeens niet meer, toen weer even wel mooie groei en nu weer dit. Bah. Ik zou graag wat voor je willen doen! Hebben ze het gehad over afbreken? Ik hoop het niet, ik hoop dat zij nog hoop hebben op mooie groei en binnenkort dan toch eindelijk die punctie.
    Wat was de uitslag van de bloedwaardes?

Even een stukje uit m’n ‘dagboek’:
    Een dag later. Ben naar mijn idee te veel gefocust op gevoelens in m’n buik. Vanmorgen in de auto een beetje drukkend/stekend gevoel linksonder (eierstok?). Geen pijn hoor. Vanmiddag en nu vanavond wat drukkend, menstruatie-achtig gevoel onder in buik (baarmoeder?). Had ik nou maar niet te horen gekregen dat je wat last van je eierstokken kan gaan krijgen… Volgens mij ga ik me ook dingen inbeelden en dan zijn we pas 1 van de 14 dagen onderweg. Maar ja, je kan zo hard roepen als je wilt dat je er niet mee bezig wilt zijn, niet over na wilt denken en afleiding zoekt, dat lukt gewoon niet. Natuurlijk ben je er niet heel de dag mee bezig, gewoon lekker gewerkt en thuis ook momenten van niet eraan denken. Maar toch…

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Haha LW, posten we weer bijna gelijk :D

12. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Lies30, wat vervelend zeg, en ook zo onverklaarbaar. Hopelijk gaat het toch weer de goeie kant op met de groei.

Lastig he Zeehondje. Je betrapt jezelf er toch elke keer weer dat je er mee bezig bent. Helpt ook niet als je elke keer dingen voelt in je buik. Ik heb zelf sinds vandaag ineens meer pijn in m'n buik. Weet niet of dat nu positief of negatief is. Vanavond in de sportschool kon ik echt mijn buikspieren niet lekker aanspannen. Nu maar met een paracetamoletje naar bed

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Weet je al meer Lies???
    Je hebt niet meer gereageerd na vrijdag. We hoeven ons toch geen zorgen te maken?

En LW, nog een test gedaan?

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ben er weer! Gisteren hele dag bezig geweest mn moeder te verhuizen (wat een bende:$ )..

Ok het vervolg..
    Follikels gaan steeds wat achteruit, daardoor heb ik dus ook veel lichtbruinverlies (moest even aan je pindakaas-verhaal denken Zeehondje ;) ). Oestrogeen in het bloed was laag, dat past bij het magere slijmvlies en echobeeld/afscheiding.

Bms vandaag 6,3mm
    Rechts grootste ong. 16mm
    Links grootste <14mm

Telling is verder niet gedaan, is ook niet relevant. Vandaag 3 ampullen Menopur en morgenmiddag word ik gebeld na het grote overleg. Cêzanne zag geen reden om vandaag acuut Dr Santbrink te bellen, morgen meer (nieuws hopelijk). Er wordt zeker nog niet gesproken over stoppen gezien mijn doseringen nog laag zijn (ga naar 225ie), wel weer spannend wat ze morgen gaan zeggen. Ga misschien weer op Gonal over of hij komt erbij.

Heb jij nog getest LW? Poeh wat spannend..

Mmm en Zeehondje jullie Emmy's zitten nog er nog warm bij in de pindakaas :)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ach jee Lies, wat balen zeg.
    Maar gelukkig hebben ze het nog niet over afbreken.
    Hopelijk doet de hogere dosering de eitjes weer snel en mooi groeien!!!
    Ik ben inderdaad begonnen met 225IE Gonal per dag. Je bent met de hoeveelheid hormonen wel mooi gelijk door je eigen risico van de zorgverzekering heen, haha!
    Ik kreeg een rekening van de iui behandeling(en) van eind 2014 en sta voor het jaar 2014 nu op €0,- En dan heb ik de rekening van de hormonen nog niet eens gehad.
    En de rekening voor de hormonen van de ivf in 2015 ook nog niet. Dat is dus betalen en dan denk ik ook gelijk op €0,- :D

16. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Lies, wat een rare situatie zo! Hoe hoog moet de dosering worden om die follikels een schop onder hun kont te geven zodat ze richting de 18 mm gaan groeien.
    Op maandag is er inderdaad altijd teamoverleg, ik hoop dat ze gewoon doorgaan en niet gaan afbreken..dat zou zo zonde zijn!!

@zeehondje, wist niet dat je tijdens de wachtperiode Gonal moest gaan spuiten! Wat doet dat dan? Ik dacht altijd dat er na een tp of bijvoorbeeld ook IUI Pregnyl werd geprikt (of zeg ik nu iets heel geks?)

@hier, heb inderdaad getest. De clearblue met conceptie indicatie geeft wederom 2-3 aan, het kruidvat testje geeft een lichtere teststreep aan. Niet superveel lichter maar wel een verschil zichtbaar vind ik.
    De Dolly's zijn weer back to normal en ik voel me ook non-pregnant..echt 0,0. We gaan het zien dinsdag.

Succes alvast morgenmiddag Lies! Doen ze ook een echo of valt die beslissing pas na dat overleg?

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nee LW, ik bedoelde tegen Lies dat zij nu pas 225IE spuit en dat ik met die hoeveelheid al gelijk aan het begin spoot.

Na de verse tp spuit je inderdaad 3x 1500IE Pregnyl. Bij mij donderdag, zondag en woensdag.
    Merk daar echt de symptomen van, vooral wat gevoelige borsten.

Balen hoor, dat het toch echt over lijkt te zijn. Ik duim nog voor een wonder. Meer kan ik niet voor je doen helaas.

18. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Oh getsie LW :(. Teststreepjes kunnen variëren qua donkerheid, maar klachtafname is een ander verhaal.. Bah bah bah!
    2-3 is toch de langste duur die cb kan aangeven? Of is dat >3wkn?
    Sterkte de komende 2 dagen #hugggg

Zeehondje ben benieuwd wanneer de eerste rekeningen gaan komen, kan bij ziekenhuizen soms lang duren. Ze declareren vaak maar 1x in de zoveel tijd. Ondertussen idd al ruim over het eigen risico heen.
    Hoe voel jij je verder? Lijkt me zo'n gek idee..

@hier wachten we morgen af, 225ie zit erin voor vandaag.
    Vanmiddag kennis gemaakt met mijn peetdochter Emma :) 5daagjes jong!

19. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Zeehondje ik snap um! (even beter lezen LW!)
    Kan me voorstellen dat je door de Pregnyl meer dingen voelt. Vooral in de boobies inderdaad. Ik vind Pregnyl best vervelend om te maken en te prikken. Die kant en klare pennen zijn wat dat betreft veel prettiger, maar goed, het zij zo.

@Lies: nou de 225IE zit er in! Heel goed, hopelijk gaat het zijn werk doen!! Enig idee hoe laat je vanmiddag gebeld wordt?
    De langste duur op de CB met indicator is 3+.
    Maar duimen hoeft niet meer, vanmorgen is het eerste bloed goed doorgebroken. Gelukkig dus op natuurlijke manier. Nu hopen dat alles goed schoon is over een aantal dagen/een week. Heb gebeld met vpk en die heeft de afspraak voor morgenmiddag gecanceld. Moet nu bellen als het bloedverlies gaat afnemen, dan kunnen ze daarna d.m.v. echo kijken of alles schoon is.
    En dan kunnen we hopelijk gewoon door!

@MMM: hoe voel je je vandaag? Geen buikpijn meer?

20. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Buikpijn was zaterdag gelukkig heel stuk minder. Heb dan ook heerlijk gesport en had voldoende energie. Had wel even paniek moment tijdens boodschappen doen, dacht ff nattigheid te voelen maar was niks. Je kan echt gek worden van jezelf zeg. Borsten voelen nog steeds gevoelig maar niet zo heftig zoals ik net had na de pregnyll injecties. Over 2 dagen kan ik testen. Jippie.

Deel Deze Pagina