Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ah nee LW, je gevoel liet je helaas toch niet in de steekm
    Sterkte meid. Hoop dat het bloeden snel stopt, het dan mooi schoon is en jullie gelijk door kunnen/mogen.
    Knuffel!

Mmm, spannend!!!
    Oh, dat van die nattigheid, zo herkenbaar.
    Ik duim!

Al wat gehoord Lies?

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Bah LW dat was het dan :(. Gelukkig kun je het relativeren dat het spontaan komt, curretage zit je natuurlijk al helemaal niet om te springen. Heel veel sterkte, denk aan je.

Kan helaas het hier ook niet vrolijker op maken.. Kans is zeer groot dat we per morgen officieel moeten afbreken. Ben gebeld door Nienke, morgen hebben we een gesprek met Lenie om 9.30u. We mochten zelf kiezen of ik nog spoot vanavond, dus dat zei al genoeg. Toen ik vroeg of de kans van afbreken er dus in zit, kon ze niet ontkennen..

Hopelijk krijgen we morgen meer duidelijkheid over het hoe en waarom. We snappen ook echt wel dat je niet eeuwig door kunt gaan, maar hoopten dat ophogen ging aanslaan. Ze dacht wel dat we morgen nog een echo krijgen, daar verwachten we geen verrassingen bij. Wordt vervolgd morgen.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ach nee, toch :(
    Ik baal met je mee. Verwacht je toch nog positief nieuws morgen bij de echo?
    Heb je vanavond gespoten?
    Ik leef zo met je mee. Het begon allemaal zo snel en positief. Ook het zoiezo mogen starten ging op zich snel, zonder wachtlijst enzo. En dan nu dit. Ik vind het niet leuk. Had op een positiever topic gehoopt. Maar dat gaat gewoon alsnog snel komen! Dat moet gewoon voor ons hier!

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ups en downs idd.. Is niet anders!
    We verwachten geen ander beeld dan afnemende follikels (bruin gaat hier lekker door..), maar wel gespoten om laatste realistisch echo te krijgen. Dan kun je jezelf niet later afvragen: zou die 2e 225ie nog verschil hebben gemaakt..?
    Ben heel benieuwd wat Lenie te zeggen heeft, laat dat uiteraard weten.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Succes bij het gesprek Lies. Ben ook erg benieuwd.
    LW, het blijft kl#te. Ik kan je ook niet opvrolijken alleen een kus geven "SMAK".
    Zeehondje hoe voel jij je?
    Mmm, morgen testen? Spannend! Is het dan echt 14 dagen later? (Ik begin meestal al op dag 8 of 9 ofzo :))
    Hier ziek, griep... Niet leuk.
    Wel later mijn maanstonden, dus straks bellen om me aan te melden.
    Weekendje is dus volledig in het water gevallen.. Vanaf zaterdag volledig in het donker gelegen, kan nu weer een beetje rechtdoor kijken.

6. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Oh getver Sjak :( beterschap nog!
    Wel mooi dat je je kunt aanmelden!!

Hier aan t aftellen..

7. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ladies het is inderdaad niet anders.
    Niet leuk, maar ben wel blij dat het lichaam het zelf opruimt (een bijzonder zelfoplossend fenomeen)
    Bedankt voor al jullie lieve support.
    En een ''SMAK'' van ''SJAK'' haha!
    Balen van de griep Sjak, het heerst ontzettend momenteel. En ook nog de menstruatie. Geen fijne combi.
    Maar wel nu aanmelden, dus ook jij kan gaan starten straks.

@Lies, wat ontzettend balen zeg!!! Ik had dat echt niet verwacht na de vlotte start! Ik hoop dat er achterhaald kan worden wat de oorzaak is van de terugloop, want anders zit je straks weer in dit schuitje. Wellicht toch te langzaamaan opgebouwd ofzo...ben heel benieuwd. Ik duim voor je!!!
    Laat je ons weten wat de volgende stap gaat worden?

@Zeehondje: mag je morgen al testen?? :$ Kan dat al zo snel?
    Ik dacht dat dat rond 15 februari kon. Hoe dan ook is het ontzettend spannend...En ik weet wat jullie er van vinden maar ik vind dat we wel wat positief nieuws kunnen gebruiken hier!

8. sjak

sjak Niet meer actief

Mmm, mag morgen testen :)
    Ik mag morgen voor de eerste echo (dag 2) De vorige keer had ik een behoorlijke dominante follikel (schijnt), daarom had ik 'maar' 6 eitjes en ze weten dat ik er meer kan laten groeien. Vandaar een dag eerder en een dag eerder aan de hormonen, zodat ze wat gelijker groot kunnen worden en er meer geoogst kan worden.
    Ik had 1x 28 foll en 1x 5, verder rond de 12a15. Daar gaan we nu ook voor :) hoewel mijn dochter uit de poging van 5 komt, dus het zegt niet veel. Ik ben allang af van het veel follikels willen hebben...
    Het nu beginnen komt wel mooi uit, volgende week nog een echo en dan de punctie in de voorjaarsvakantie. Dus hoef niet glashard te liegen :cool:
    Morgen ga ik nog niet werken, kan niet eens twee trappen op naar de wasmachine, laat staan 80 pubers op een dag te woord staan

9. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ok we zijn hierbij officieel gestopt, Lenie heeft ons alles goed en rustig uitgelegd.
    Pcos is erg moeilijk te stimuleren en onvoorspelbaar, gezien onregelmatige cyclus en veel blaasjes. Ze hebben van deze ronde geleerd dat ik vanaf het begin te weinig Gonal heb gekregen en de overstap naar Menopur was niet verstandig achteraf. Daarbij heeft de lange stimuleringsperiode ook nadelig effect gehad dat de orgalutran de hormonen nog meer omlaag bracht. Ben 20dgn aan het spuiten geweest, rond de 10 is ideaal.

Na het telefoontje van gisteren was ik natuurlijk helemaal van het pad af en ik zag op tegen vandaag. Het gesprek viel gelukkig erg mee en adhv een laatste echo kon Lenie goed uitleggen hoe het er voorstond. Blaasjes waren weer gekrompen, lichaam had bms wel hersteld.

Vervolgplan:
    Bruin zal toenemen (jeeej..) en zal met dag of 8-10 ongestel worden. Op dag 3 wordt een echo gemaakt om de follikels te beoordelen, grote kans dat ze nog niet genoeg zijn geslonken. In dat geval moet ik 2-3wkn aan de pil en kunnen we daarna weer gaan opstarten.
    Al met al dus heftige weken gehad en een onvermijdelijke pauze nu. Maar daar zijn we erg rustig onder. En wat is Lenie trouwens een toparts!!

10. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Lies30, wat vervelend zeg, maar wel mooi dat ze het goed hebben weten uit te teggen en nu een goed plan hebben voor de volgende ronde. Ik ga voor je duimen! Ik zie hier soms zulke grote verschillen voorbij komen in hoeveelheden en in de medicijnen dat ik soms denk wat is nou goed of iedereen nu echt zo verschillend.

Ja morgen ga ik testen. Eindelijk! Heb mezelf lekker bezig gehouden maar de laatste paar dagen zijn duidelijk het ergst. Misschien ben ik dan wel 1 dag te vroeg maar goed dat merk ik dan wel, anders doe ik er donderdag gewoon nog 1. De Pregnyll moet dan toch wel uit m'n systeem zijn, maar mijn boobs blijven gevoelig, buik voelt gelukkig wel steeds beter. Gisteren ook goed kunnen bankdrukken in de sportschool :) en heb zelfs voorzichtig buikspieren gedaan.

11. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dus MMM gaat morgen testen! (ik dacht Zeehondje, oeps!)
    Spannend meid!!!! Ik ga voor je duimen :)
    Je bent wel een sportieveling trouwens! Knap hoor, bankdrukken haha! Maar groot gelijk, in een fit lichaam is het alleen maar beter om zwanger te zijn.

@Lies, oké...duidelijk verhaal. Dus toch een te lage dosering Gonal bij het starten, ik vermoedde al zoiets. Dan zijn alle handelingen achteraf inderdaad alleen maar nadelig geweest.
    Nou, dan is het nu even niet anders....hoe vervelend het ook klinkt....
    Pas op de plaats en kijken hoe straks op de 3de dag de follikels gekrompen zijn. Aangezien ze nu al aan het krimpen zijn, ga ik voor je duimen dat je straks weer een goed startpunt hebt!! Ik vind dat je er sterk in staat meid, en fijn te horen dat je bij Lenie een goed gevoel hebt. Die dame verstaat haar vak wel en ze is ook nog eens een lief mens.

12. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ben heel benieuwd naar morgen mmm! Let us know ;)

LW hoe gaat het met jou vandaag? Nog te vers voor berusting neem ik aan, al wisten jullie wel dat het eraan kwam. Blijft hoe dan ook rot meid, hoe bijzonder ook dat het spontaan mogelijk was..

Zeehondje hoe gaat het wachten je af?

Hier vandaag totale rust eigenlijk, vanmorgen goede afsluiting gehad en we wachten af tot ronde 2. Wel lekker na 2,5wk even niet op de klok te hoeven letten, te spuiten en alles aan de kant te hoeven schuiven. Natuurlijk is het heel belangrijk voor ons, maar deze (mentale) rust is even heerlijk!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Beterschap Sjak!
    Maar alle slechte dingen hebben hun goede dingen. Je kan je wel aanmelden nu!
    En ik had op dag 3 ook al een flinke dominante (12 mm volgens mij). Misschien dat er ook om die reden niet veel gegroeid zijn deze keer bij mij?
    Hé, jij werkt ook in het onderwijs?! Middelbaar zo te lezen? Ik in het basisonderwijs.

Oh LW, wel goed lezen hè, haha. Was het maar waar dat ik morgen al kon testen :p
    Lies, het blijft gewoon flink balen. Maar wel fijn dat ze een beetje weten waardoor het waarschijnlijk zo gelopen is. De volgende keer komt het gewoon helemaal goed!!!
    Lenie legt het inderdaad altijd heel goed en rustig uit. Fijne arts ja.
    En zo zie je, pas net begonnen, maar al zo toe aan mentale rust. Heftig de mmm. Sterkte en een flinke knuffel.

Oooohhhh zo spannend MMM!!!
    Ik vind het wachten zo moeilijk! Pas op dag 5. Nog steeds dezelfde twee ‘klachten’. Borsten gevoeliger en onder in de buik zo af en toe wat zeurderig/klein steek-gevoel.
    En volgens mij heb ik een koortslip???????? Nooit gehad! Weet ook niet zeker of het er eentje is. Kreeg vanmiddag het idee dat er in dat holletje boven je lip/onder je neus een klein puistje kwam. Toen ik vanavond ging douchen zag ik in de spiegel dat het een beetje rood vlekje was, geschaafd achtig. Na het douchen kwam er ook een beetje vocht uit. Daarna niet meer trouwens.
    Morgen weer Pregnyl en dan is het gewoon nog 9 dagen afwachten…Het is niet anders.

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ai Zeehondje das niet fijn! Vroeger zeer regelmatig ze gehad en werd er niet happy van. Tip: niet kapot krabben en in laten drogen met tandpasta. Ik weet dat je geen aciclovir mag smeren als je zwanger bent, dus ja das misschien dan een dilemma :p
    Succes met je pregnyl, is dat de laatste?

En dat de mmm heftig is hebben wel ondervonden ja. Al lijkt het dat omstanders het soms nog veel erger lijken te vinden dan wij zelf. Kennis erover is uiteraard beperkt bij de meeste mensen, schrikken snel als ze details horen.

15. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Dames, vroeg getest hubby moest vroeg weg voor werk. Hij is positief!!! Dus ben voorzichtig een beetje blij :) Nu maar hopen dat het niet nog de Pregnyll is. Zo maar even bellen met Voorburg.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Mmm; foto!!! :)

17. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan!! Blond!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,8 KB
      Weergaven:
      2
  18. sjak

sjak Niet meer actief

Wat een mooierd! Gefrliciteerd!!:) :) :)

19. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Gebeld met de IVF afdeling en mag gewoon echt blij zijn. De 27e de 1e echo al!! :)

20. sjak

sjak Niet meer actief

Super! Met 6weken en een beetje meestal al in Voorburg. Als het goed is kan je dan het hartje al zien. Zo leuk

Deel Deze Pagina