Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lies, hoop dat de menstruatie snel doorbreekt. Hoop zo dat de verhoging van hormonen goed doen bij je.

LW, zelf ook druk dagje gehad. Heel de dag op zp kijken gebeurt hier ook niet hoor.
    En ja, deze keer 26 oktober uitgerekend. Sophie is van 13 oktober en ik zelf van 20 oktober :D

Dank jullie wel voor de felicitaties!

Ego:
    Wat erg eigenlijk zeg. Heb je 'zekerheid' dat je zwanger bent door een mooie test, ga ik nu weer zitten twijfelen. Slappe borsten. Meer puistjes. Voel niks meer in m'n buik/liezen. Of zal dat allemaal maar verbeelding zijn? Ik denk het laatste, maar toch.
    Eerst die echo maar eens afwachten. Morgen bellen voor een afspraak.

Wel al morgenavond beide opa's en oma's op de hoogte brengen. Beide weten wanneer we de tp hebben gehad, dus tja, niks zeggen gaat niet en ik ga ook niet zeggen dat het niet gelukt is om maar de echo af te wachten.
    Alleen nog even bedenken hoe we het gaan brengen morgenavond.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Woensdag 4 maart de eerste echo!!!

3. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    We hopen met je mee meid :)

4. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Mooi Zeehondje! Je loopt echt 8 achterop mij :p
    Ik dinsdag a.s. de 1e echo al :) Hier nog steeds gevoelige grotere borsten en voel nog steeds m'n eierstokken snachts met draaien :( Hoop dat het snel over is en mijn borsten niet nog groter worden. Loop nu al met 75F!

5. sjak

sjak Niet meer actief

#365 sjak, 20 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2015
    Fijn hoor meiden!! Lekker dik worden en een mensje laten groeien!

Ik heb maandag de punctie, bij Lenie (gelukkig) er zaten nu 15 follikels, 8 groot, 7 kleiner.
    Zeehondje ook lekker vakantie nu? Heerlijk he?! Ik hoop wel op een dagje mooi weer aankomende week voor een dagje Plaswijckpark.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #366 zeehondje, 20 feb 2015
    Laatst bewerkt: 20 feb 2015
    Ja Sjak, maandag de punctie!
    Precies zoals je al had verwacht.
    Ben je blij met het aantal eiblaasjes?
    Heel veel succes alvast. Ik hoop dat het deze keer mee valt voor je meid.

Lies, breekt de menstruatie al door?

LW, gewoon even een knuffel. Als maandag er alles goed uitziet, willen/mogen jullie dan gelijk door voor een iui poging?

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ja hoor, ik ven tevreden. Als het er maandag maar niet opeens 20 zijn ofzo... Dan moet ik huilen :)
    Er zou een extra dosisje infuus-rommel klaar gelegd worden, dan mag ik een beetje extra:D ze houden wel rekening met mijn Traumaatje, haha.
    En zeehondje, je weet het nu zelf, je hebt er nou eenmaal niet zoveel nodig!!

8. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje ZH :)
    Nee, we hebben het deze week besproken, en we willen 1 of 2 rondes even de boel de boel laten. Niet ermee bezig zijn, en gewoon vrijen wanneer we zin hebben. Afgelopen december heeft dat op de 1 of andere manier toch geholpen. Dus wie weet boeken we nu echt succes.....
    Ik denk dat het er maandag wel goed uit zal zien...bloeding compleet weg, en buik/baarmoedergebied voelt prima. Niet opgeblazen, geen pijn, zeur of kramp.
    4 maart jij de echo! Spannend!!! Post je dan een mooie echofoto??
    Knuffel terug :)

9. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sjak, hoe laat moet je er maandag zijn voor de punctie?
    Ik heb controle echo om 08:20 uur.
    In ieder geval succes, en fijn dat het bij Lenie kan :)

10. sjak

sjak Niet meer actief

Ik moet er om 9.00 uur zijn. 9.30 de punctie.

Goed om ff rust te nemen. Sowieso voor jezelf en je relatie even hormoonloos.
    Doen jullie ivf omdat je man zijn zaad minder is? Dan kun je zink/selenium, foliumzuur en vitamine c proberen. Mijn man zijn zaad is er 50% op vooruit gegaan. Hij is van icsi-kwaliteit nasr ivf-kwaliteit gegaan. We doen nog wel steeds icsi hoor.

11. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ha Sjak,

Heel veel sterkte met de punctie. Waarschijnlijk ben je nu aan de beurt en is het snel voorbij voor je. Lekker straks de voetjes omhoog en je laten verwennen!

knuffel!

12. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Sjak hoe ging het? Hoop dat het meeviel!

Mmm je partner zal vast blij zijn met je 'meisjes' ;) maar vervelend voor jou.. Veel klachten ervan?

ZH hoe is het met jou? Nog steeds op een roze wolk :)?

LW snap geheel dat jullie even de boel de boel laten! Ook jullie tijd komt vanzelf weer :D

Hier geen nieuws (argh), dag 14 en geen ongi in zicht. Mn lijf doet wel gek sinds de hormonen, snel iebelig thuis. Mn vriend snapt dat gelukkig wel, tis ook meer dat ik mezelf soms in de weg zit ;).

13. sjak

sjak Niet meer actief

He meiden, heb de punctie gehad... Was weer een ware hel!
    Begon met 15 follikels, waar er een heel aantal spontaan sprongen tijdens de punctie... Toch nog verder zoeken, extra spuitje verdoving in mijn infuus. Dus overgehouden, veel pijn en maar 4 eicellen.
    :(

14. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Sjak echt waar?? Jeetje dat er gewoon een paar sprongen tijdens de punctie!
    Wat ontzettend vervelend dat t zo pijnlijk was :(
    4 dus succesvol aangeprikt van de 15 follikels die er waren. Wat zei Lenie er van?
    Wanneer hoor je of ze bruikbaar zijn...morgen of vanmiddag nog?

Ik doe trouwens geen IVF maar IUI...maar dat laten we nu even 2 cycli pauze...
    Vanmorgen echo gehad en alles is goed! Baarmoeder mooi schoon en alweer 2 follikels aan het rijpen (links 13 mm en rechts ruim 16 mm! Cyclus is dus weer in volle gang en daar ben ik blij mee (niet verwacht eerlijk gezegd). Lenie was tevreden

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh jeetje Sjak, dat klinkt helemaal niet fijn. Wat naar dat het weer zo'n pijn deed en dan ook nog eens spontaan springende eitjes, bah.
    Heb daar trouwens nog nooit van gehoord. Springen ze dan uiteen als de naald erin geprikt wordt?
    Dus van die 15 zijn er 11 stuks 'kapot' gegaan en maar 4 succesvol aangeprikt?
    Ik hoop dat er toch mooie bevruchtingen ontstaan en je donderdag een mooie tp hebt! Met net zo'n uitkomst als bij ons!

LW, fijn dat alles schoon is. Dan kan je helemaal even rust nemen deze twee maanden. Lichamelijk en ook in je hoofd.

Lies, balen zeg dat de ongi maar niet doorbreekt. Ik hoop toch dat het bijna zover is.

Ik voel me goed. Heb niet echt klachten. Ga alleen weer allerlei doemscenario's in m'n hoofd halen. Omdat m'n testen zo knallen (teststreep donkerder dan de controlestreep) en de digitale al 3+ aangaf voordat we vijf weken waren kwam de term 'buitenbaarmoederlijke zwangerschap' bij me naar boven. Ik wil hier niet over nadenken, maar het gaat vanzelf. We zullen toch nog ruim een week moeten wachten voordat je weer wat meer zekerheid hebben. Aan de andere kant, bij Sophie waren de testen ook gelijk zo donker. Ach ja, onzekerheid blijft altijd wel een beetje denk ik. Bij de eerste, bij de tweede, wel of niet in de mmm. Iedereen kent het denk ik wel.

16. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Sjak, Ohh wat verschrikkelijk! Zoveel stress en pijn en dan verwacht je gewoon meer. Het zit echt niet mee zeg. Nu hopen op een paar mooie bevruchtingen! Je hebt tenslotte maar 1 goeie nodig ;) Ik ga voor je duimen meid!

Lies30, wachten is erg maar moeten wachten op je ongesteldheid wel echt zuur. Hopelijk komt ie snel en kan je snel weer verder.

LW, dat zijn goeie berichten. Wat is nu de volgende stap? Deze week weer een echo?

17. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MMM, nee hoor voorlopig even geen echo's of ziekenhuis meer. Tenzij ik tussendoor zwanger raak natuurlijk ;). We houden nu 2 rondes rust en zien wel of het daarin lukt.

@Zeehondje, de testen bij een BBZ gaan juist niet zo snel qua HCG! Dus geen zorgen daarover. Zwangerschaptstesten blijven dan juist "achter" qua donkerte van de teststrepen. De enige aandoening waarbij het HCG snel kan stijgen is een mola-zwangerschap...en dat is in jouw huidige situatie uitgesloten lijkt me. Dus lekker genieten meid, volgende week al echo...de tijd gaat vast snel voorbij. Je hebt vakantie toch? Leuke dingen doen...afleiding zoeken en dan na het weekend *poef* is het ineens woensdag.

@Sjak, hoe gaat het nu met je? Knuffel voor jou!

18. sjak

sjak Niet meer actief

De linkerkant zaten 9 eicellen, na 3 aangeprikt te hebben was de rest operns weg, dus 6 eicellen gesprongen. De linkerkant zaten de grote... De rechterkant zijn er nog 6 aangeprikt maar daar zaten ook kleintjes. Ze dacht zelf dat er 5a6 eitjes gevonden zouden worden.
    Het gebeurt vaker dat follikels al springen, doms gokken ze daar ook op als er een of twee verl te grote zijn en de rest kleiner.

Ik voel me vreselijk belabberd. Buikpijn, maar ook misselijk en eng in mijn hoofd. Ik denk dat dat komt door dat Rapifen. Heb nl ern dubbele dodis gehad.

Zeehondje, het blijft onzeker in je hoofd totdat je goeie echo's hebt. Daarna totdat je haar/hem voelt, dan tot de 20 weken echo :) etc... Zeker bij vrouwen in de mmm. Heb vertrouwen in je nieuwe baby!
    En geniet! (Dat vond/vind ik zo'n dooddoener altijd die opmerking :))

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dank je LW en Sjak!!!

En Sjak, apart hoor dat ze er eerst nog zaten en toen dus opeens weg waren.
    Hoor je morgen over de bevruchtingen?

20. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    LW, een pauze is ook wel even fijn. Je bent er op een gegeven moment zo mee bezig dat je ook even tijd moet hebben om alles te verwerken. Ga duimen voor je... hopelijk een spontaan wondertje. Gewoon even genieten van elkaar!

Vanmiddag de 1e echo... ben echt een beetje nerveus.

Deel Deze Pagina