He meisjes, Fijn om weer van iedereen wat te lezen! Mmm, ik zie er niet veel asn geloof ik?! Waar moet ik precies kinken? Lies, kunnen of mogen ze dat dan niet opwekken? Dat kan toch heb ik wel eens gelezen? Us in ieder geval irritant ja, zeker als je normaal wilt dat het wegblijft en er nu op 'wacht'. Lw, lekker even rust? Gebruiken jullie wel ovulatietesten nu of gewoon niks? Is de reden voor iui slecht sperma? Want jd bent dus wel meerdere malen normaal zwanger geworden? Zeehondje, wachten op zo'n echo duurt lang he? Wij zaten vandaag trouwens met 'het bekende stel' in de wachtkamer... Alleen had ik het helemaal niet door met haar heb ik dus een keer eerder in de wk gezeten en over hem dacht ik alleen; wat een armoedig haar! In de auto zei mijn man het dus, haha! Ik was zo vol van de filmpjes van de embryo's dat het echt niet tot me doordrong! De meisjes zijn thuis!! Een 7 (of zelfs net 8-cellen volgens dinges) cellige en een compactie-embryo. 8 cellen is 'ideaal' compactie is snel, dat zou ze morgen pas 'horen' te zijn.
Twee teruggeplaatst gekregen dus Sjak! Wat gaaf, filmpjes van de embryo's! Wij hebben 'm deze keer niet eens gezien. Vroegen jullie daar zelf naar? Haha, meisjes? Heb je zo'n voorgevoel? Ik ga duimen! Mmm, succes met plassen. Volgens dochter is het bij ons een broertje. Ben benieuwd of ze gelijk heeft!
Nee hoor, we kregen ze gewoon te zien, van alle vier zelfs... Ik heb een filmpje van de twee dames Die ene die 'niet bevrucht' was, was ook wel bevrucht, maar verkeerd. Had 3 kernen, zou dus een drieling kunnen worden of niet levensvatbaar en teveel genen en/of chromosomen. Was ook bijzonder om te zien. Ik heb geen voorgevoel hoor, ik heb weleens gelezen dat er veel meer meisjes uit icsi behandelingen komen, Haha, de jongetjes-spermaatjes zwemmen harder, de meisjes spermaatjes zijn sterker en groter. Bij icsi zoeken ze de 'beste' eruit, dat zijn vaak de meisjes. (Grappig quest feitje) Maar anders had ik er wel om gevraagd hoor. Hij heeft hem wel drie keer laten draaien. Bij jou was het ivf, dus dan kan het twee kanten op! Meer natuurlijke selectie.
@Sjak: wat een stoere foto's van je ''meisjes''...Zou wat zijn als dat uitkomt hè! Heb je ineens drie meiden straks! Dat Quest feitje kende ik inderdaad....meisjes-spermaatjes zijn de survivors haha. Daarom zijn mannen altijd zulke watjes als ze ziek zijn haha. Om je vraag te beantwoorden: we zijn gestart met IUI omdat het na een jaar nog niet gelukt was op de natuurlijke manier. Ik was destijds 38, dus ook dat is een reden om een MMM-traject te starten voor de arts. Alle onderzoeken zijn goed; sperma man is goed, zeer veel en zeer beweeglijk, en mijn bloedwaardes etc zijn ook goed. Voor mijn leeftijd een keurig AMH/FSH en op de echo's zien ze steeds goede eicelreserve. Feit dat mijn cyclus nu alweer loopt zo kort na de mk is daar ook een teken van. Dus tja....wie het weet mag het zeggen waarom het nog niet wil lukken bij de tweede. Maar we houden moed, zolang de cyclus nog zo goed is blijven we proberen! Wat een grap dat je weer met ''Het Stel'' in de wachtkamer zat. Die moeten toch ook niet happy zijn dat het niet lukt op de natuurlijke manier (anders zaten ze daar niet lijkt me). Hopelijk kan Dr Lenie en Co de Voorburg-magic ook op hen uitstrooien!
Lijkt me toch wel 'zuur' dat je niet weet waar het aan ligt dan... Op zich geeft het wel rust als je de oorzaak weet, denk ik. Mmm, oef, moeders voor moeders, ik weet zeker dat ik ook weer mee ga doen als ik mag... Maar getverderrie wat was ik blij toen die stinkpotten mijn huis uit waren In eerste instantie vond ik het niet stinken, maar na een aantal weken moest ik al kokhalsen als ik alleen de potten zag!
Nu vind ik het helemaal wel jammer dat we ons embryo niet hebben gezien. Had ik toch wat mondiger moeten zijn, haha. Leuk weetje trouwens over het sperma. Hier ook onbegrepen infertiliteit of minder fertiliteit noemen ze dat volgens mij. Twee gevoelens daarbij. Aan de ene kant heb je een kans, je weet zeker dat er eitjes zijn en goed zaad. Aan de andere kant, waarom lukt het niet en is er dan iets wat gewoon niet op te lossen is. Na de eerste positieve test ben je dan weer een stapje verder en bij de doorgaande zwangerschap weet je helemaal goed dat het kan. Dan heb je dus pas de echte zekerheid. blijft moeilijk.
Goeiemorgen meisjes! Wat fijn Sjak dat je twee mooie terug hebt gekregen! En nu maar broedennnnn . En grappig die theorie over jongens/meiden! Hoop dat we daar ooit wel achter gaan komen Mmm mooi dat je met mvm meedoet! Ik ga vandaag bellen met de ivf vpk, idd of ze niet tussentijds moeten kijken/opwekken. Is eerder wel gesproken over provera maar toen samen met Lenie gekozen voor natuurlijk beloop.
Lies, toch het weekend niet afwachten lees ik. Snap ik helemaal. Zeker omdat je eigenlijk al twee weken langer hebt gewacht dan zij ongeveer aan hadden gegeven. Ben benieuwd wat ze zeggen. Sjak, lekker aan het broeden? Wanneer willen jullie testen?
Ik denk 7 maart dat ik ga 'beginnen'. 14 dagenna pregny 10.000 en 3 dagen na pregnyl 1500. En uhm, dag 9 na tp. Grote kans dat je dan nog pregnyl test hoor, maar daarna zou die theoretisch moeten/kunnen gaan oplopen. Maar misschien houd ik het wel vol tot dag 11... Maar later niet hoor
Ik heb dat nooit gedaan, getest om te kijken of de Pregnyl uit je lichaam is. Maaaarrrr...spannend weer hoor!!! Liesje, nog gebeld?
Ja is gelukt! Even snel maandag om 8.50u echo, want om 9.00u moet er een punctie plaatsvinden na mij. Dus geen tijd voor lange uitleg, maar hopelijk wel duidelijkheid
Lies, hoe was de echo vanochtend? Hebben jullie de knoop kunnen doorhakken over wel of niet opweken? Ik hoop van wel, je moet toch een nieuw begin creëeren om straks weer op door te kunnen bouwen. Ben benieuwd! @Zeehondje: overmorgen de echo! Vind het superspannend, ik hoop zo dat je net zo'n mooi miniboontje hebt als MMM!
Lies, ben ook benieuwd over wat er te zien was en wat de volgende stap gaat worden! Oh, ik ben echt zenuwachtig, vind het vreselijk dat ik er zo mee bezig ben. Ik wil eigenlijk iets meer genieten dan dat ik nu doe, ben zo bang dat het mis is. Weet niet waarom en ik hoop ook heel erg dat ik het mis heb en we woensdag een mooi kloppend hartje zien! Morgen en woensdag weer werken na een week vakantie, heb d'r nog even geen zin in. Drukke periode met rapporten maken en oudergesprekken voeren...
Gets Zeehondje! Waarom denk je dat er iets mis is? Fijn he vrij zijn, ik moet ook morgen weer en heb ook zo geen zin!! En dan heb ik nog wel een goede stagiaire (lio) die 3 uren zelfstandig doet op di en wo. Ik wil ook graag dat jij een mooi kloppend hartje ziet hoor!! Ik duim alvast voor je!
Oh Zeehondje, kan me voorstellen dat je onzeker bent...zo herkenbaar! Is het ''gewoon'' angst of meer een onderbuikgevoel (slechte woordgrap maar weet even geen ander woord) dat er iets niet goed kan zijn? Hoe laat moet je er zijn eigenlijk? Ik ga heel hard duimen!!!! @Lies, ik ben zo nieuwsgierig! Tenzij je aan het bijkomen bent van het nieuws dat je achteraf gewoon zwanger blijkt te zijn (dat zou een MEGA stunt zijn!)..anders ga je over de knie hoor!
Ik snap het wel Zeehondje, zelfs nu na die echo kan ik mezelf helemaal gek maken. Had ineens vannacht weer rare steken in m'n buik op een andere plek dan m'n eierstokken leek het. Ook had Lenie tijdens de echo gezegd dat ze de vruchtzak wat plat vond van vorm dus dan ga je daar weer over nadenken. Is ie te klein, zit er een lek of is er iets anders mis. Nog 10 dagen en dan heb ik de volgende echo. Hoop dat er dan meer te zien is en de vruchtzak wel mooi bol staat. Tot nu toe alleen nog steeds van witte vloed en nog geen druppel bloed gezien. Vanmorgen eerste vracht voor moeders voor moeders klaar gezet. Went snel dat plassen in zo'n maatbeker. Lies30 hoop dat je morgen meer duidelijkheid hebt gekregen.
Lies heeft vast nachtdienst oid? Nee hoor, weet waarom ik denk dat het niet goed is. Misschien omdat ik deze keer wel gewoon puistjes en hoofdpijn heb en ik die beide bij de zwangerschap van Sophie 9 maanden niet heb gehad. Op andere momenten denk ik gelukkig ook dat het goed zit! Nog een dagje en dan weten we weer meer. Mmm, blijft inderdaad spannend, heel de zwangerschap. Eerst de kwaaltjes en daarna misschien dat je bijvoorbeeld even de baby niet voelt. Ik had een doppler van m'n zus geleend. Bracht soms wel geruststelling. Kan je alleen nu nog lang niet gebruiken. Sjak, hoe voel jij je? Lw, lekker aan het relaxen en genieten van elkaar?